ramazan
ramazan

دوست دارید زشت ترین موجود دنیا را ببینید

دوست دارید زشت ترین موجود دنیا را ببینید
به گزار ناز وب براساس نتیجه یک نظرسنجی که توسط انجمن حفاظت از حیوانات زشت انجام شده، بلاب ماهی به عنوان زشت ترین حیوان انتخاب شد.   انجمن حفاظت از حیوانات زشت این نظر سنجی آنلاین را با هدف جلب توجه عمومی به معضل حیوانات در معرض خطر انقراضی که مردم تصور می کنند به قدری زشت هستند که ضرورتی به نجات آنها نیست برگزار شده است.
 
این موجود ژلاتینی مانند دارای یک صورت غمگین است که در اعماق 600 تا 1200 متری دریا زندگی می کنند در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

این نظر سنجی برای یافتن زشت ترین حیوانی که در طبیعت یافت شده در اینترنت با حمایت مشاهیری چون فیزیکدان مشهور برایان کاکس و هنرپیشه بریتانیایی استیفن فرای انجام شد.

انجمن حفاظت از حیوانات زشت با برگزاری این نظرسنجی قصد داشت ارتقای آگاهی عمومی را نسبت به موجوداتی که خطر انقراض آنها به طور وسیع نادیده گرفته شده و علت این امر زشت بودن ظاهر این حیوانات است، ارتقا دهد.سیمون وات پایه گذار این انجمن از یک گروه یازده نفره از مشاهیر و کمدینها خواسته ویدئوهایی کوتاهی برای معرفی موجود به عنوان زشت ترین موجودات دنیا بسازند.

این ویدئوها صدها هزار بار به صورت آنلاین مشاهده شده و هرکدام از آنها برحسب تعداد افرادی که ویدئو را پسنیده اند یک نمره گرفته اند.وات نتایج این نمرات را در جشنواره علمی بریتانیا اعلام کرد که طی آن بلاب ماهی (blobfish) بالاترین نمره راه کسب کرد.

رئیس این انجمن ابراز امیدواری کرد که این روش برخی از موجوداتی که زیبایی شناسی را به چالش می کشد، مورد توجه عموم قرار دهد.وی گفت: ما درحال حاضر در دوره ای زندگی می کنیم که حدود 200 گونه در هر روز منقرض می شوند بنابراین باید درباره سایر گونه ها صحبت کنیم تا از انقراض آن جلوگیری شود.

بلاب ماهیها تا 30 سانتیمتر رشد می کند و ماهیچه ندارد، اما گوشت ژلاتینی و شناور به آنها این امکان را می دهد که در اعماق دریا شناور باشند. این گونه ماهی قابل خوردن نیست اما اغلب در تورهای ماهیگیری گرفتار می شود.

 
این نظر سنجی جایگاه دوم خود را به کاکاپو نوعی طوطی بومی نیوزیلند اختصاص داده است. این پرنده نمی تواند پرواز کند و از شکارچی ها نمی ترسد به این معنا که تعداد آنها تا سطح خطرناکی کاهش یافته است.

برایان کاکس فیزیکدان ذرات که در حال حاضر روز آزمایش اطلس در سرن ( سازمان تحقیقات هسته ای اروپا) کار می کند، به عنوان حامی این ستاد گفت: بسیاری از انسانها تلاش می کنند حیوانات بامزه را نجات دهند، این نوع حیوانات تمام توجه رسانه ای را به خود جلب می کنند، درحالی که حیوانات زشت بیش از بامزه ها شایسته توجه هستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان