ramazan
ramazan

این گونه فست فود بخورید و چاق نشوید

مجموعه : تغذیه مناسب
این گونه فست فود بخورید و چاق نشوید
زندگی پر مشغله ایجاب می‌کند که اغلب نهار ( و حتی گاهی اوقات شام ) را در جایی غیر از خانۀ خودمان بخوریم. آماده و سریع بودن غذای رستوران ها، محل کار، ساندویچ فروشی ها دلایلی هستند که باعث می‌شوند ما برای سیر کردن خودمان به آنها مراجعه کنیم.

فست فود
 رستوران های زنجیره ای فست فودها گاهی اوقات سعی می‌کنند به رژیم های غذایی نزدیک شوند. اگر چه در این رستوران ها انواع همبرگر و چیپس عرضه می‌شوند اما در کنار اینها، می‌توان سالادهایی با سس ماست و میوه های متنوعی هم پیدا کرد. شما می‌توانید به این رستوران بروید اما خوراکی کاملاً متعادل و بدون خطر افزایش وزن انتخاب کنید. مثلاً می‌توانید پیتزایی که چندان چرب نباشد، سفارش بدهید. خمیرش جای نان را برای تان پر می‌کند، بنابراین از لحاظ خمیر نگرانی نداشته باشید. باید پیتزایی بدون پنیر و سرشار از سبزیحات را، به همراه یک عدد تخم مرغ ( برای تأمین پروتئین ) انتخاب کنید، یادآوری کنید که روی پیتزای شما روغن نریزد.   
استراتژی در رستوران
در رستوران خوراکی های وسوسه انگیز زیادی وجود دارد، خصوصاً اگر با همکاران یا دوستان تان به رستوران رفته باشید. نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که بتوانید این دام ها را خنثی کنید :
1 – یک لیوان بزرگ آب بنوشید
سپس یک تکه نان بردارید و به آرامی بجوید ( اگر روی میز کره وجود دارد، به آن توجهی نکنید ). به این ترتیب، مغز شما مجموع کربوهیدرات ها را ثبت خواهد کرد. مرکز سیری به کار خواهد افتاد. به این ترتیب غذای کمتری خواهید خورد.

2 – از خوردن هر سه نوع غذا خودداری کنید
 از میان پیش غذا، غذای اصلی و دسر نهایتا 2 نوع را انتخاب کنید. در برخی رستوران ها، تنقلاتی وجود دارد، در صورت خوردن این تنقلات، از پیش غذا صرف نظر کنید.

3 – نباید در این دام بیافتید که به بهانۀ خرید 3 یا 4 غذا، تخفیف می‌گیرم.

4 – برای پیش غذا می‌توانید سالاد سبزیجات بدون سس را انتخاب کنید.

5 –  می‌توانید پیش غذای تان را با کسی شریک شوید.

6 – برای غذای اصلی می‌توانید ماهی انتخاب کنید، خواهش کنید که بدون کره و یا سس کبابی شود، علاوه بر آن سبزیجات یا سیب زمینی بخار پز هم سفارش بدهید، این خوراکی ها مانع از خوردن چیپس و سیب زمینی سرخ کرده می‌شوند.

7 –  مجبور نیستید که بشقاب تان را کاملاً خالی کنید.

8 – دسر
 اگر گرسنه نیستید، کسی شما را مجبور به خوردن دسر نمی‌کند. به اشتهای تان گوش دهید. اگر هنوز کمی گرسنه هستید، بستنی یا شربت یا سالاد میوه را انتخاب کنید. در برخی رستوران ها قهوه هم سرو می‌شود، شما هم می‌توانید به جای دسر، قهوه سفارش بدهید.

رستوران های محل کار
در رستوران محل کارتان هم اول به سراغ یک لیوان آب و یک تکه نان بروید. در تمام رستوران های محل کار، همیشه انتخاب هایی از میان سبزیجات خام وجود دارد، اگر سس دارد، سس ها را کنار بزنید. اگر برای خوراک اصلی، کباب ندارند، خوراک معمولی را با حذف کردن سس بخورید. اگر سبزیجات، ماکارونی و برنج در روغن غوطه ور هستند، از خوردن آنها صرف نظر کرده و به تکه ای نان رضایت بدهید. برای پیش غذا اگر سبزیجات وجود ندارد، دو عدد میوه میل کنید. به عنوان دسر هم می‌توانید از ماست یا پنیر استفاده کنید.

ساندویچ
ساندویچ ها قبل از هر چیز با استفاده از نان ها ( کربوهیدرات ها ) تهیه می‌شوند. نان های کامل را در الویت قرار دهید.

_ بهتر است محتویات ساندویچ چربی کمتری داشته باشد. اما از آنجایی که یک ساندویچ برای وعدۀ نهار کافی نیست، ممکن است هرزه خوری را در ادامۀ روز با خود به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق و چاق شدن، لبنیات (ماست یا یک تکه کوچک پنیر سفید) و میوه هم بعد از ساندویچ تان بخورید.

_ نکتۀ بسیار مهم این است که برای خوردن ساندویچ باید آرام بنشینید و آن را میل کنید. اگر هنگام راه رفتن در خیابان یا روبه‌روی کامپیوترتان ساندویچ را بخورید، مغز زمان کافی برای ثبت آنچه وارد بدن تان شده، نخواهد داشت. به آرامی ساندویچ تان را بخورید و به خوبی آن را بجوید، گه گاهی هم کمی آب بنوشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان