ramazan
ramazan

شلیک بسیار ترسناک زن و شوهر با توپ! تصاویر

شلیک بسیار ترسناک زن و شوهر با توپ! تصاویر
ناز وب، بعضی‌ها می‌گویند دیگر نسل سیرک‌ها دارد به پایان می‌رسد و نمایش‌های خاصی که مخصوص آن دوران بوده هم دیگر کمتر در جایی دیده می‌شوند. یک زن و شوهر اما هستند که هنوز سنت قدیم خانواده‌هایشان را حفظ کرده‌اند و هر روز تمرین شلیک شدن می‌کنند!

 بیشتر از ۱۵۰ سال است که در سیرک‌ها نمایش خاصی وجود داشته که راهش را به فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هم باز کرده است؛ توپ‌هایی که به جای گلوله‌های معمول آدم شلیک می‌کند. خیلی‌ها به ویژه در فیلم‌های کمدی این مسئله را دیده‌اند اما این روزها دیگر کم کم نسل آدم‌هایی که با توپ شلیک می‌شدند دارد به پایان می‌رسد.

 تعداد کمی از کسانی که با توپ شلیک می‌شوند اکنون در جهان زنده هستند  دو نفر از آنها زن و شوهری هستند که اصرار دارند که این کار قدیمی را ادامه دهند. رابین والنسیا نامش همیشه با این کار گره خورده بود و وقتی با شوهر خود چایچی که بندباز بود آشنا شد تصمیم گرفتند که شلیک شدن با توپ را ادامه دهند.

 

 
شغل شلیک شدن با توپ برای رابین یک کار خانوادگی است. دیوید،عموی رابین شهرت زیادی در قاره آمریکا در این زمینه دارد و یکی از مهمترین کارهایش عبور از مرز آمریکا و مکزیک با شلیک توپ است ! او در سال ۲۰۰۵ با شلیک توپ به پرواز در‌آمد و فاصله بین شهرهای تیجوآنا در مکزیک و سن دیگو در آمریکا را طی کرد تا اولین نفری باشد که از مرز دو کشور به این شکل رد شده است.
 
 
 
رابین والنسیا و شوهرش این کار و حس آن را در جهان منحصر به فرد می‌دانند. رابین می‌گوید: بعد از شلیک شما به هیچ چیز وصل نیستید. حس خوبی دارد. شما بدون هیچ وسیله‌ای پرواز می‌کنید. رمز و راز این شلیک‌ها اما به گفته رابین هنوز یک رمز خانوادگی است. او تنها تائید می‌کند که در کارش از باروت استفاده می‌کند اما حاضر نیست جزئیات بیشتری بگوید. او می‌گوید: وضعیت شما در داخل لوله توپ موقعیت فرود شما را مشخص می‌کند.

وقتی داخل لوله توپ قرار می‌گیرد وضعیتی بین ایستادن و حالت جنین در شکم مادر دارید. قبل از هر شلیک رابین و چایچی ساعتها برای تنظیم و سازماندهی توپ وقت می‌گذارند تا پس از شلیک دقیقاً وسط تشک بادی یا تور معلقی که آن سوی سالن قرار دارند فرود بیایند. بعد از شلیک ارتفاع آدم داخل توپ به ۲۰ متر از زمین می‌رسد و یک اشتباه می‌تواند باعث جراحت جدی شود.
 

 
این زوج که دو دختر دارند می‌گویند کارشان دیگر برای فرزندان‌شان عادی شده است. چایچی والنسیا می‌گوید: برای آنها ما پدر و مادری هستیم که صبح بلند می‌شویم سر کار می‌رویم. بچه‌ها ما علاقه‌ای به وارد شدن به این کار و سیرک ندارند و ما از این بابت خوشحال هستیم. این زوج که در اختتامیه المپیک لندن هم برنامه اجرا کرده‌اند این روزها از توپی با لوله‌ای به طول ۱۱ متر استفاده می‌کنند؛ توپی که آنها را حداقل به مسافت ۳۰ متر شلیک می‌کند. اجرای برنامه آن‌ها را در المپیک ۲۰۱۲ بیشتر از ۷۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان دیدند.
 
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان