ramazan
ramazan

طبخ نادرست ماهی 11 نفر ازخانواده را فلج کرد!!

مجموعه : اخبار
طبخ نادرست ماهی 11 نفر ازخانواده را فلج کرد!!

یک خانواده برزیلی پس از خوردن غذای ماهی 11 نفر از اعضای این خانواده دچار فلج شدند! جزئیات این حادثه دردناک را درادامه همین بخش دنبال کنید.

 

به گزارش نازوب :  11 عضو یک خانواده برزیلی پس از خوردن ماهی “فوگو” فلج شدند. این ماهی هدیه یک دوست به مادر خانواده بود.   اولین کسی که این ماهی را خورد، احساس بی حسی کرد، ولی به بقیه اعضای خانواده در مورد احتمال خطرناک بودن این غذا هشدار نداد، تا اینکه همه این ماهی را خوردند و با بی حسی بدن، زبان، دست و پا روبرو شدند.

 

ماهی “فوگو” بیش از هزار نوع سم کشنده دارد و اگر درست پخته نشود، این مواد سمی می تواند باعث فلجی و مرگ شود. هر خطایی در پخت این نوع ماهی نتایج مرگباری می تواند داشته باشد. قابل ذکر است با وجود تعداد زیادی آشپز متخصص پخت این ماهی در کشور ژاپن که به آموزش نحوه پخت این ماهی می پردازند، همه ساله تعدادی از مصرف کنندگان این ماهی در این کشور جان خود را از دست می دهند.!

 

 فوگو (fugu) یكی از غذاهای ژاپنی است كه از یك نوع ماهی بنام ماهی بادكنكی (pufferfish) تهیه میشود. این غذا یكی از خوشمزه ترین و مغذی ترین غذاهای مردم ژاپن به شمار میرود. این ماهی هنگام احساس خطر و زمانی که حالت تدافعی به خود میگیرد، خود را مانند باد کنک باد میکند و سم مهلکی را در بدن خود منتشر میکند.ماهی فوگو حاوی مقادیر زیادی از سم تترودوتوكسین (Tetrodotoxin) در اندامهایی همچون كبد و تخمدانها میباشد كه مقدار كمی از آن برای از پا درآوردن یك نفر كافی است.

 

به محض ورود سم به بدن، در حالی كه شخص در هوشیاری كامل است، كل سیستم عصبی شخص فلج شده و شخص با فلج شدن ریه ها میمیرد. هر ساله تعداد از مردم ژاپن بخاطر تهیه نادرست غذای فوگو از بین میروند، بنابراین، این ماهی باید توسط آشپزهای حرفه‌ای و با سرعت بنحوی انجام شود که قبل از انتشار سم در بدن ماهی کار جداسازی اندام زهر دار آن انجام شده باشد. این ماهی را هم بصورت کبابی و هم خام سرو میکنند. اخیرا 140 نفر در رستورانی در تایلند بر اثر ورود سم غذای فوگو در بدنشان راهی بیمارستان شدند.

 

منبع: asriran.com

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان