ramazan
ramazan

خوراک سبزیجات

خوراک سبزیجات
دستور تهیه خوراک سبزیجات
 
 
خوراک سبزیجات یک غذای رژیمی و کاملا کم کالری است افرادی که برنامه رژیم غذایی دارند می توانند یک نوبت از این خوراک سبزیجات جایگزین کنند و از طعم و خواص بی نظیر آن لذت ببرند. در ادامه این بخش از مجله اینترنتی نازوب با روش پخت این خوراک همراه باشید و طبخ کنید. نوش جان
 
 
مواد لازم:
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
فلفل رنگی ۴ عدد
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
ذرت بخارپز ۴۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد متوسط
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
زعفران حل شده ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری
نمک و روغن به مقدار لازم
خامه رقیق شده ۲۰۰ گرم

 

خوراک سبزیجات

 

 

دستور تهیه خوراک سبزیجات:

۱۰۰ گرم از خامه داخل غذا استفاده می شود و ۱۰۰ گرم برای تزئین نگه داشته می شود.پیاز را داخل ظرفی که روغن داخل آن گرم شده می ریزیم و تفت می دهیم تا حدی که سبک شود.سینه مرغ را نگینی متوسط خرد کرده ایم و به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا سبک شود.حرارت این غذا باید زیاد باشد تا سبزیجات آب نیندازد.این غذا بیشتر با نان و برای شب آماده می شود.

 

سبزیجات را باید به ترتیب زمان پخت اضافه کنیم.فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه میکنیم.اگر مرغ بوی ضخم داشته باشد اسانس یک ورقه لیموی تازه را روی مرغ بریزیم بوی ضخم آن را می گیرد.نمک و آبلیمو و فلفل و زعفران اضافه میکنیم تا مرغ مزه دار شود.غذا را تفت می دهیم وقتی فلفل ها مقداری سبک شدند قارچ را اضافه می کنیم.
 
 
خوراک سبزیجات
 
 
 
 
در ظرف را می گذاریم تا مواد بخارپز شود بعد ذرت را اضافه کرده و میگذاریم کمی دیگر مواد بپزند در آخر خامه را اضافه می کنیم.چون ذرت بخارپز شده نیاز به پخت زیاد ندارد برای همین در اواخر کار آن را اضافه کردیم.حدود ۴۵ دقیقه یا کمتر در کل برای پختن این غذا لازم است.وقتی غذا آماده شد میگذاریم سرد شود بعد با ۱۰۰ گرم خامه روی آن را تزئین می کنیم.
 
 
 
مطالب جذاب و مرتبط

طرز تهیه ی پیتزای سبزیجات

میوه و سبزیجاتی که آبرسانی بدن را تامین می کنند

طرز تهیه کوکوی رژیمی اسفناج و سبزیجات

سبزیجاتی که بوی بدن دهان را از بین می برد

زوج های غذایی مقوی که باید باهم خورده شوند!

 

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان