ramazan
ramazan

وبا به تهران آمد ؟!

مجموعه : اخبار
وبا به تهران آمد ؟!
به گزارش ناز وب، دکتر محمود نبوی اظهارداشت: یک مورد ابتلا به وبا در تهران و یک مورد در کرج داشته ایم که مورد کرج، یک افغانی است. ولی مورد تهران، ایرانی است.

وی با اعلام اینکه نگران همه گیری بیماری در کشور نیستیم، گفت: در جستجوی علت آلوده شدن بیمار تهرانی به وبا هستیم و بزودی مشخص می شود که منشاء ابتلای او چه بوده است.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ابتلای 170 نفر به وبا در کشور افزود: 144 نفر آنها تبعه افغانی ، یک نفر پاکستانی و 25 نفر آنان ایرانی هستند .

نبوی با عنوان این مطلب که وبا یک بیماری بومی در همه کشورهای دنیا است ، تاکید کرد: علت موارد ابتلای وبا در کشور بر می گردد به اپیدمی شدن این بیماری در شمال افغانستان و بدنبال آن ورود آنها به کشورمان برای کار که در نتیجه آن وبا را با خود به ایران آورده اند.

وی با تاکید بر آمادگی تمامی دانشگاههای علوم پزشکی در کنترل و مراقبت از بیماری افزود: نگران اپیدمی شدن این بیماری نیستیم ولی در عین حال تمامی اقدامات بهداشتی و درمانی به طور جدی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

نبوی یکی از موارد انتقال وبا را مصرف صیفی جات عنوان کرد که به درستی ضد عفونی نشده اند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 3 نفر مبتلا به وبا فوت کرده اند، گفت: هر سه مورد از اتباع افغانی بوده اند.

وی اظهار داشت: اگر مردم بطور اصولی موارد ضد عفونی صیفی جات را انجام دهند هیچ نگرانی از بابت خوردن صیفی جات وجود ندارد.

نبوی با عنوان این مطلب که آبهای شرب در کشور کلرزنی می شود، گفت: بیشترین احتمال ابتلا به وبا می تواند از صیفی جاتی باشد که با فاضلابها آبیاری می شوند.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: هر سال 200 هزار آزمایش کشت اسهال در کشور انجام می شود که مواردی از آنها ابتلا به وبا را نشان می دهد. گزارشهای ما نشان می دهد، حجم ابتلای ایرانیها به وبا، امسال کمتر بوده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان