ramazan
ramazan

درباره سقط جنین چه می دانید

مجموعه : زنان و زایمان
درباره سقط جنین چه می دانید
 
حتی در زمانی که تست‌ها خیلی سریع و دقیق انجام می‌شود، تعداد زیادی از بیشتر خانم‌هایی که نوزاد آن‌ها سقط شده است از باردار بودن خود مطلع نبوده‌اند. در بسیاری از موارد، تخمک‌های بارور شده ممکن است که حتی کاشته هم نشده باشند. به عنوان مادر آینده، درباره سقط شدن جنین چقدر می‌دانید؟ این نوشته اطلاعات کوتاهی در این زمینه به شما خواهد داد.

سقط ناخواسته به شرایطی گفته می‌شود که در آن نوزاد مرده است اما رحم خانم باردار هنوز جنین، جفت و بافت‌ها را برای چند هفته در خود نگه خواهد داشت. بنابراین خانم باردار از سقط نا‌خواسته جنین خود مطلع نخواهد شد. البته این اتفاق شاید در یک درصد از بارداری‌ها رخ دهد.

چگونه متوجه بشوم که سقط ناخواسته داشته‌ام؟

اگر سقط ناخواسته جنین در هفته‌های اولیه بارداری اتفاق بیفتد، ممکن است که خانم باردار از وقوع این اتفاق بی‌خبر باشد. در هفته‌های اولیه بارداری، تقسیم و رشد سلول‌ها بسیار سریع اتفاق می‌افتد. سطح هورمون‌ها به سرعت بالا می‌رود و در این زمان، ممکن است که نتیجه تست بارداری شما مثبت باشد. بهرحال در این مرحله از بارداری، نطفه کاملا با چشم قابل دیدن است.

دلایل زیادی وجود دارد که رشد جنین ناگهان متوقف می‌شود. اگر این اتفاق در هفته‌های اولیه بارداری رخ دهد، بسیاری از خانم‌ها عادت ماهانه عادی خود را بدست می‌آورند. سقط ناخواسته جنین ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد، اما بطور ویژه یک خونریزی بهمراه خواهد داشت (این خونریزی ممکن است که خیلی سنگین باشد) و گرفتگی‌های شدید عضلات رحم و درد را بهمراه داشته باشد.

سقط نامعلوم شرایطی است که در آن نشانه‌هایی اتفاق می‌افتد که به سقط جنین می‌انجامد، اگرچه بسیاری از خانم‌ها این علائم را در ابتدای بارداری تجربه خواهند کرد اما پس از مدت کوتاهی در می‌یابند این علائم از بین رفته است و بارداری آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

نشانه‌های سقط زودهنگام

– ناپدید شدن تغییر و تحولات بارداری
– تغییراتی مانند ورم سینه‌ها
– حالت تهوع
– ترشحات واژنی (چنانچه قطرات مخاط‌ها غلیظ باشد که گاهی با خون همراه است)
– دیدن لکه‌های خون یا خونریزی خفیف
– گرفتگی عضلات خفیف (شبیه زمانی که عادت ماهانه می‌شوید)

اگر از باردار شدن خود مطمئن نیستید و یا یکی از این علائم را تجربه کرده‌اید هرچه سریع‌تر با متخصص خود تماس بگیرید و یا به بیمارستان مراجعه کنید. متاسفانه، برای جلوگیری از سقط شدن جنین هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، اما بسیار مهم است که توصیه‌های پزشکی را جدی بدانید و چنانچه لازم است به بیمارستان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که درموقعیت خطرناکی قرار نگرفته‌اید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان