جنجال مرگ 8 زن بعد از جراحی عقیم سازی + عکس

مجموعه : اخبار
جنجال مرگ 8 زن بعد از جراحی عقیم سازی + عکس

حادثه و جنجال خبری مرگ 8 زن و وخامت حال جسمی هشتاد زن دیگر پس از عقیم سازی در مرکز دولتی در هند. جزئیات بیشتر در ادامه همین مطلب دنبال کنید.

 

به گزارش نازوب در هندوستان هشت زن پس از جراحی عقیم‌سازی در یک مرکز دولتی جان باختند. در این مرکز در مدت پنج ساعت بیش از هشتاد زن جراحی شده بودند. وضعیت سلامت تعداد دیگری از این زنان بسیار وخیم گزارش شده است.

 

 اجرای طرح دولتی عقیم‌سازی در ایالت مرکزی چتیسگر در هند منجر به مرگ دستکم هشت زن شده است. یک نماینده دولت محلی این خبر را تأیید کرده است.هنوز روشن نیست که علت مرگ این زنان چه بوده است. رسانه‌های محلی احتمال عدم رعایت بهداشت یا خطای پزشک جراح را مطرح کرده‌اند.

 

جنجال مرگ 8 زن بعد از جراحی عقیم سازی + عکس

 

روز شنبه در بیمارستانی واقع در شهر بیلاسپور در ایالت چتیسگر بیش از هشتاد زن در مدت پنج ساعت توسط یک پزشک و دستیار او تحت عمل جراحی عقیم‌سازی قرار گرفته‌اند. از این تعداد دستکم ۶۴ نفر پس از عمل جراحی بار دیگر به بیمارستان مراجعه کردند. وضعیت سلامت بسیاری از این زنان وخیم گزارش شده است.

 

دولت محلی که مجری طرح تنظیم خانواده و برنامه عقیم‌سازی رایگان است، دستور بررسی این ماجرا را صادر کرده‌است.

 

مقامات بهداشتی نیز اعلام کرده‌اند که تمام توان خود برای مجازات مجرمان به کار خواهند گرفت و در عین‌حال تأکید کرد‌ه‌اند که مراقب پزشکی از زنان بیمار در الویت کار آنها قرار دارد.

 

جنجال مرگ 8 زن بعد از جراحی عقیم سازی + عکس

 

برنامه‌ای رایگان برای ترغیب مردم به عقیم‌سازی

دولت هند در طرح تنظیم خانواده برنامه‌ای رایگان برای عقیم‌‌سازی جمعی در نظر گرفته است.

 

دولت‌های محلی ایالات مختلف این کشور تلاش می‌کنند با ارائه امکاناتی از جمله عقیم‌سازی رایگان، زوج‌ها را به ناباروری ترغیب کنند تا رشد جمعیت کشور را که به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر رسیده، تحت کنترل درآورند.

 

در هند بر خلاف چین قانونی وجود ندارد که که شمار فرزندان مجاز هر خانواده در آن تعیین شده باشد. طرح عقیم‌سازی رایگان اما پیشتر نیز در هند مسئله‌ساز شده بود.

سال ۲۰۱۳ میلادی رویدادی مشابه در شرق هند رخ داد. آن زمان تعدادی از زنان که برای عقیم‌سازی جمعی به یک بیمارستان محلی مراجعه کرده بودند پس از جراحی و در حالیکه بی‌هوش بودند توسط کارکنان بیمارستان به خارج از بیمارستان منتقل و بر روی یک زمین کشاورزی به حال خود رها شدند.

 

این رسوایی پس از آن برملا شد که یک شبکه تلویزیونی تصویر این زنان را در محوطه خارج از بیمارستان پخش کرد.

 

پس از این گزارش تلویزیونی روشن شد که این بیمارستان در منطقه بالد در ایالت بنگال شرقی نه تنها از ظرفیت کافی برای اجرای طرح عقیم‌سازی ‌جمعی برخوردار نبوده بلکه شرایط بهداشتی آن نیز به طرز اسف‌باری نامناسب بوده است.

 

 

منبع: dw.de

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان