ramazan
ramazan

راه های خلاصی از منافذ بزرگ پوست

راه های خلاصی از منافذ بزرگ پوست
 
مهم نیست که چقدر مواظب باشید منافذ پوست به تدریج بزرگ میشوند و صورت جوش میزند اگر شما هم از منافذ بزرگ پوست و جوش صورت رنج می برید این مقاله برای شما است .

    راه حل هایی برای کوچک کردن منافذ بزرگ پوست

    1- منافذ پوست در اثر جمع شدن چربی ،گردو خاک و باکتری ها بسته شده و شروع به بزرگ شدن می کنند بنابراین برای جلوگیری از این مشکل هر روز صبح بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خواب صورت تان را تمیز کنید ولی در این کار افراط نکنید فقط دوبار در شبانه روز کافی است .

    2- هر روز برای پانزده تا سی ثانیه یک تکه یخ را روی منافذ بزرگ شده بمالید .

    3- از خمیر جوش شیرین برای کوچک کردن منافذ استفاده کنید . ولی اگر پوست شما خیلی حساس است بهتر است که این کار را نکنید .برای درست کردن خمیر جوش شیرین دو قاشق جوش شیرین را در دو قاشق آب گرم مخلوط کنید و آنرا برای سی ثانیه روی منافذ بزرگ پوست بمالید و به آرامی ماساژ دورانی بدهید . سپس با آب سرد آب بکشید این کار را هر شب برای یک هفته و بعد از آن سه تا پنج بار در هفته انجام دهید .

    4- یک حوله کوچک را در مخلوط آب لیمو و آب آناناس بخیسانید و آنرا برای یک دقیقه روی صورت بگذارید . سپس با آب ولرم آب بکشید . لیمو ترش و آناناس دارای آنزیم های طبیعی هستند که باعث کوچک شدن منافذ محکم شدن و روشن شدن رنگ پوست می گردند . اگر پوست تان حساس است اول یک کرم مرطوب کننده روی پوست بمالید بعد حوله آغشته به آب لیمو و آناناس را روی صورت بگذارید .

    5- شب ها برای تمیز کردن صورت از اسکراب که نوعی کرم تمیز کننده با دانه های خیلی ریز می باشد استفاده کنید . این دانه های خیلی ریز داخل منافذ پوست را تمیز کرده و به مرور سایز آنها را کوچک میکنند .

    6- برای صورت از ماست بعنوان ماسک استفاده کنید. زیرا ماست دارای مواد لاکتیک و پروبیوتیک است که باعث میشوند باکتری های مضر روی پوست که دلیل اصلی بزرگ شدن منافذ و بوجود آمدن جوش می باشند از بین بروند . این ماسک را هفته ای یکبار برای پنج تا ده دقیقه بگذارید روی صورت بماند .

    خط چشم موی بلوند

    7- غذاهای سالم بخورید مثل میوه ها سبزیجات و موادی که دارای امگا سه هستند. آب به اندازه کافی بنوشید مصرف قهوه، چای و شکر را کاهش دهید . لبنیات هم کمتر بخورید زیرا در لبنیات هورمونی وجود دارد که باعث جوش زدن میشود . مواد غذایی که دارای ویتامین های آ – ث – ب هستند را بیشتر بخورید زیرا باعث کاهش چروک ها و از بین رفتن جای جوش ها میشوند . همچنین مصرف پرتقال یا آب پرتقال باعث سفت شدن پوست و تولید کولاژن می گردد و از شل شدن عضله های صورت جلوگیری میکند .

    8- از کرم هایی که دارای بتا و آلفاهایدراکسی اسید هستند استفاده کنید این اسیدها سلول های مرده پوست را از بین می برند و پوست شفاف و با طراوت زیر آنها را نمایان میکنند . همچنین میتوانید از اسید هایی که پوست را لایه برداری میکنند هر چهار یا شش هفته یکبار استفاده کنید .

    راه حل هایی برای از بین بردن جوش ها

    1- لیمو ترش دارای سیتریک اسید میباشد که باعث روشن شدن رنگ پوست و از بین رفتن جوش ها میشود . اگر از لیمو ترش برای پوست تان استفاده میکنید حتمأ در خارج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
    شما میتوانید آب لیمو ترش و آب گوجه فرنگی را مخلوط کنید و با یک تکه پنبه آنرا روی صورت بمالید و بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید . این مخلوط هم جوش ها را از بین می برد هم بعد از مدتی رنگ پوست را روشن میکند و موهای صورت را هم بیرنگ میکند .
    دو قاشق عسل را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید و یک نوک قاشق زرد چوبه به آن اضافه کنید و آنرا برای ده دقیقه روی صورت بمالید سپس با آب سرد بشویید .
    پوست لیمو ترش را با کمی شکر روی صورت بمالید بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید .

    2- پودر چوب صندل را با آب مخلوط کرده و برای ده تا بیست دقیقه آنرا روی پوست بگذارید سپس با آب سرد بشویید .

    3- پوست موز را از داخل روی صورت بمالید بعد از پانزده دقیقه با آب سرد آنرا بشویید . پوست موز دارای آنزیم و اسیدهایی است که باعث از بین رفتن جوش ها میشوند .

    4- از دکتر متخصص پوست بخواهید که بوسیله دارو یا دیگر روش های علمی جوش های شما را درمان کند .

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان