ramazan
ramazan

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

مجموعه : اخبار
کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

! جزئیات بیشتر این خبر را در ادامه همین بخش دنبال کنید.  به گزارش نازوب در یکی از خیابان های تهران کودکی 4 ماهه سر راه گذاشته شده بود به عنوان کوچکترین کارتن خواب تهران نام برده شده.

 

تخت یک، اتاق شماره شش، بخش کودکان یک بیمارستان بزرگ و شلوغ تهران. میزبان کودکی است که در روزهای کم زندگانیش اتفاقات بزرگی را از سر گذرانده، کودکی که متفاوت از کودک من و شماست.

 

کودکی که در میان بیغوله‌های خلازیر و به کمک مردان معتاد و کارتن خواب بدنیا آمده است، پسری که همدم روزهای خماری مادرش بوده. او این روزها بروی تخت شماره یک بیمارستان بستری است و همه منتظر نتیجه تست اعتیاد و ایدز او هستند.

 

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

 

بی قرار است و با وجود سن کمش از بس آدم‌های متعدد دیده است، غریبی نمی کند؛ برایش پرستاری کم سن و سال گذاشته اند، پرستاری که خود نیز درد بی مادری و آوارگی را کشیده و از بچگی در بهزیستی بزرگ شده است. این دو همدیگر را خوب درک خواهند کرد و برای هم حرف‌های زیادی خواهند داشت.

 

شهردار تهران چند هفته پیش بود که به آمار15هزار کارتن خوابی اشاره کرد که در میان آنها نویسنده، لیسانسه و … نیز هست؛ اما او هیچگاه از کارتن‌خواب‌های کوچک سخن نگفت، کودکانی که زود قد می کشند و بزرگ شدن آنها در میان خماری پدران و مادرانشان دیده نخواهد شد.

 

سعید شاهمیر مدیر اداره فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات چگونگی جذب و انتقال این کودک 4 ماهه به مراکز درمانی گفت: گشت‌های فوریتی خدمات اجتماعی شهرداری تهران روزانه در سه شیفت ماموریتی خود اقدام به گشت زنی در سطح شهر می‌کنند.

 

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

 

وی با بیان اینکه یک مددکار اجتماعی، یک ضابط قضایی و راننده افرادی هستند که اقدام به شناسایی و جذب مددجویانی همچون کارتن خواب و کودکان خواب می‌کنند، افزود: چندی پیش در محله «خلازیر» ماموران گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی متوجه وجود یک نوزاد به همراه مادر معتادش در وضعیت بسیار نامناسب شدند. اما هنگامی که مددکار مرکز سعی داشت تا نسبت به جذب این مادر و کودک اقدام کند، مصرف کنندگان و مواد فروشان این منطقه به ماموران حمله و زمینه فرار مادر و کودک را به وجود آوردند.

 

مدیر اداره فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر مددکاران فوریت‌های این مرکز سعی در یافتن مادر و کودک داشتند گفت: نهایتا روز پنج شنبه یکی از مددجویانی که در منطقه «خلازیر» در حال مصرف و استعمال مواد مخدر بود به مددکار این مرکز پیامکی مبنی بر اینکه این کودک و مادرش در حال مصرف مواد مخدر مشاهده شده‌اند، از مددکاران می‌خواهد نسبت به گرفتن بچه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه در ساعت 15 عصر پنج شنبه ماموران به منطقه «خلازیر» اعزام شدند گفت: از آنجایی که فاصله بین مصرف کننده و فروشندگان مواد مخدر و مادر این کودک زیاد بود مددکاران فوریت‌های اجتماعی با همراهی ضابط قضایی توانستند نسبت به جذب این مادر و کودک اقدام کنند.

 

شاهمیر با بیان اینکه پس از اطلاع مواد فروشان از جذب مادر و کودکش که معین نام دارد آنها به ماشین گشت حمله کردند گفت: خوشبختانه مددکاران توانستند با سلامت این مادر و کودک را از منطقه آلوده دور کرده و مادر این کودک را به یک کمپ معرفی کنند و کودک را به بیمارستان منتقل کردند.

 

به گفته شاه میر این کودک در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشت.

 

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

 

مدیر اداره فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مادر این کودک به شدت به هروئین و شیشه اعتیاد دارد، گفت: احتمال اعتیاد کودک نیز وجود دارد اما باید آزمایشات مربوطه از این کودک 4 ماهه اخذ شود اما بر اساس اعلام پزشک معالج این کودک بی قرار است.

 

وی در مورد خراشیدگی روی صورت معین نیز گفت: بر اساس گفته مادر این کودک، این خراشیدگی ناشی از گازگرفتگی سگ است و از آنجاییکه احتمال عفونت وجود دارد، تیم پزشکی تلاش بسیاری برای درمان کودک دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان زایمان زنان کارت خواب معتاد افزایش یافته است یا خیر؟ گفت: آماری در این خصوص ندارم اما رفتارهای پرخطر و ارتباطات جنسی نامشروع ناشی از اعتیاد موجبات بارداری خواسته و ناخواسته را در میان این زنان فراهم می‌کند.

 

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

 

شاهمیر در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام پزشک معالج، معین می‌تواند از بیمارستان ترخیص شود گفت: با هماهنگی‌های انجام شده قضایی و از آنجایی که پدر این کودک مشخص نیست، معین به بهزیستی سپرده خواهد شد.

 

معین حالا در بخش کودکان یکی از بیمارستان‌های دولتی بستری است و فریبا دختری که خود نیز بی سرپرست بزرگ شده، پرستاری از وی را پذیرفته است و قطعا این روزها معین و فریبا حرف‌های ناگفته زیادی از نامهربانی والدین و زندگی بدون آنها دارند. اما بیایید کمی متفاوت تر فکر کنیم، من و شما نیز میتوانستیم سرنوشتی مشابه این کودک داشته باشیم؛کودکان کارتن خواب در این روزهای سرد،حال خوبی ندارند.

 

کوچکترین کارتن خواب پایتخت !! + تصاویر

 

 منبع: ایسنا

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان