ramazan
ramazan

کوچک کردن بینی با تکنیک های آرایشی

مجموعه : آرایش صورت
کوچک کردن بینی با تکنیک های آرایشی
 
بینی‌های گوشتی از آن مواردی هستند که متخصص‌های زیبایی و گوش و حلق و بینی معمولا با کمی نگرانی بیشتر درموردشان نظر می‌دهند و بیشتر اوقات فقط می گویند «بهتر از قبل می‌شوی!»  
 
البته تخصص بعضی پزشکان در زمینه بینی‌های گوشتی را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت اما با این حال خیلی از افرادی که بینی گوشتی دارند به دلیل اینکه عمل‌شان ریسکی‌تر  از بینی‌های استخوانی است ترجیح می‌دهند زیر تیغ جراحی نروند و با استفاده از لوازم آرایش در منزل بینی‌شان را تاجایی که می‌توانند قلمی جلوه دهند. در این مقاله می‌خواهیم فوت و فن کوچک نشان دادن بینی‌های گوشتی را آموزش دهیم.
 
قدم اول
قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایش پوست خود را با استفاده از شیر و لوسیون مناسب تمیز کنید و بعد با آب بشویید. سپس از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. گودی زیر چشم و دیگر گودی‌های صورت را با کانسیلر بپوشانید و با استفاده از اسفنج مثلی به صورت پرسی محو کنید. بعد از آن روی همه صورت را کرم پودر جامد یا فون مخصوص گریم بزنید و خوب آن را پخش کنید. برای گریم نیاز به یک قلم موی گریم با سایز 4 و پالت قهوه‌ای و سفید مخصوص گریم دارید. البته اگر این وسایل را در دسترس ندارید می‌توانید از دیگر قلم‌ها یا حتی نوک انگشتان و سایه قهوه‌ای و سفید استفاده کنید اما نتیجه با وسایل گریم بهتر می‌شود.
 
قدم دوم
قلم را به پالت قهوه‌ای آغشته می‌کنیم و سر بینی را یک خط منها می‌گذاریم و به حالت نیم دایره وصل می‌کنیم به پره‌های بینی. هرچه بینی افتاده تر باشد خط منها بالاتر می‌رود.
 
قدم سوم
زیر این قسمت را با استفاده از قلم از پایین به بالا تیره می‌کنیم.
 
قدم چهارم
درون حفره‌های بینی را تیره كرده و با گوش پاک‌کن به طرف پایین محو می‌کنیم.
 
قدم پنجم
از شروع ابروها دو خط صاف تیره روی تیغه بینی می‌کشیم.
 
قدم ششم
تیغه بینی را 4 قسمت کرده و دو چهارم بالایی را تا زیر پره بینی یک ذوزنقه می‌کشیم و داخل آن را کمی تیره می‌کنیم.
 
قدم هفتم
 داخل U که روی بینی باز مانده است را تا بالای ابروها و سه گوش بغل چشم و زیر چشم سفید می‌کنیم.
 
قدم هشتم
کناره‌های بینی را نیز با پالت سفید روشن می‌کنیم.
 
 قدم نهم
حالا وقت محو کردن رسیده است. یادتان باشد هرچه گریم محوتر باشد طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. نمی‌خواهید که همه بفهمند شما گریم کرده‌اید؟! پس با استفاده از یک گوش پاک‌کن قسمت‌های سفید و با استفاده از یک گوش پاک‌کن دیگر قسمت‌های تیره را خوب محو کنید. خیلی نباید گوش پاک کن را روی پوست فشار دهید چراکه ممکن است گریم‌تان پاک شود. فقط کافی است با حرکات ملایم قسمت‌های گریم شده و همچنین خط‌های بین نواحی سفید و قهوه‌ای را کاملا محو کنید. در مرحله آخر خیلی با احتیاط روی کل بینی را پنکیک بزنید تا برق بینی گرفته شود. رنگ پنکیک باید حتما با پوست‌تان منطبق باشد.
 
چند نکته برای اینکه بینی‌تان کوچک‌تر نشان داده شود:
1 – موهای‌تان را خیلی توی صورت نریزید تا بینی‌تان را پنهان کنید زیرا هرقدر صورت کوچک‌تر نشان داده شود بزرگی بینی بیشتر به چشم می‌آید. به موهای‌تان حجم بدهید و با استفاده از کلیپس آن را پشت سر جمع کنید.
 
2 – اینکه می‌گویند برای کمتر جلوه کردن بینی باید آرایش چشم و لب‌های‌تان را بیشتر کنید کاملا اشتباه است! این کار باعث می‌شود شخصیت‌تان بد جلوه کند. کافی است برای چشم‌ها از آرایش طبیعی و سبک و برای لب‌ها از رنگ‌های دلنشین استفاده کنید. بهتر است خط لب غلیظ نداشته باشید تا توجه به سمت لب و بینی جلب نشود.
 
3 – اگر پوست‌تان چرب است و زود براق می‌شود پنکیک بیشتری روی قسمت‌های براق بزنید. می‌توانید از کاغذهای مخصوص جذب چربی صورت نیز استفاده کنید. این کاغذهای رولی را می‌توانید از لوازم آرایشی‌فروشی‌ها بخواهید. همچنین می‌توانید از محصولات شست‌وشو و کرم‌های کاهش‌دهنده برق صورت استفاده کنید. هیچ وقت روی بینی‌تان از پنکیک ها و پودرهای شاین‌دار استفاده نکنید.
 
4 – سعی کنید با استفاده از یک گردن بند یا گوشواره زیبا یا یک دستمال گردن یا یک تل سر با طراحی زیبا توجه را از روی بینی‌تان به سمت آنها جلب کنید. اگر عینک می‌زنید این بار لنزهای تماسی را امتحان کنید. ممکن است در ابتدا گذاشتن آنها سخت باشد اما بعد از یك ماه مثل آب خوردن می‌شود!
 
5 – ابروهای‌تان را بیش از حد نازک یا پهن نکنید. ابروهای خوش فرم هماهنگی بین اجزای صورت از جمله بینی را بیشتر می‌کنند.
 
6 – اگر روی بینی‌تان جوش‌های سرسیاه دارید با استفاده از چسب‌های مخصوص یا کرم‌های اسید میوه زیر نظر پزشک آنها را برطرف کنید تا بینی زیباتری داشته باشید. فشار دادن این جوش‌ها باعث چرکی شدن آنها و بزرگ‌تر شدن بینی‌تان می‌شود!
 
7 – سعی کنید گونه‌های‌تان را با گریم بزرگ‌تر نشان دهید تا بیشتر از بینی به چشم بیایند. گاهی اوقات نیز برنزه کردن صورت به کوچک تر دیده شدن بینی کمک می‌کند.
 
8 – همیشه سعی کنید در محلی بنشینید که نور لامپ مستقیم بالای سرتان نباشد. بهترین حالت این است که نور از پشت سر بتابد.
 
9 – اگر واقعا از ظاهر بینی‌تان ناراضی هستید می‌توانید با کار کردن روی دیگر نقاط بدن و ورزش کردن و رسیدن به وزن مناسب تاحدودی خودتان را راضی کنید و اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید.
 
10 – به گفته پزشکان، دستگاه‌ها و کرم‌های کوچک‌کننده بینی تاثیری روی سایز بینی نمی‌گذارند و اثر آنها از لحاظ علمی به اثبات نرسیده است. در تبلیغات این محصولات معمولا از تصاویر ویرایش شده یا اشخاص جراحی شده استفاده می‌شود.  وقتی رشد صورت و بینی به پایان می‌رسد و فرد به دوران بزرگسالی وارد می‌ شود، با چنین روش‌‌هایی نمی‌توان اندازه بینی را کوچک کرد. در کودکان در حال رشد ممکن است بینی را تحت فشار قرار داد که حین رشد، جهت آن تغییر کند، اما در بزرگسالان به‌ هیچ ‌وجه نمی ‌توان با چنین روش‌هایی، اندازه بینی و جهت آن را تغییر داد. این دستگاه‌ها شاید با ایجاد لرزش‌ها و ماساژهای مخصوصی، موجب کاهش چربی بینی شوند، اما همه اینها موقتی و زود گذرند. در مورد آب کردن گوشت اضافی بینی، چنین ادعایی کاملا نادرست است.  بعضی اوقات ممکن است جراحان پلاستیک و زیبایی یا گوش و حلق‌ و بینی، داروهای کورتونی را برای کاهش تورم و التهاب بینی پس از جراحی آن، به بینی تزریق ‌کنند، اما در واقع این در محدوده کار پزشکان و متخصصان است وراهی برای استفاده عموم مردم برای کوچک کردن بینی نیست.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان