ramazan
ramazan

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

افراد بسیاری هر روزه برای سفر و جا به جایی به فرودگاه‌های مختلف در سطح شهرها مراجعه می‌کنند. بیشتر این افراد شاید توجه چندانی به فرودگاه‌هایی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند نداشته باشند و به همین دلیل ممکن است که بسیاری از ویژگی‌های خاص این مکان‌ها را نبينند.

 

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

یکی از جالب ترین فرودگاه‌های جهان که قسمت انتهایی یکی از باندهای آن به ساحلی عمومی و شلوغ ختم شده است. هواپیماهایی که برای فرود یا پرواز از این فرودگاه استفاده می‌کنند از ارتفاع بسیار کم 10 تا 20 متری آن عبور می‌کنند. تا کنون حادثه جدی در اثر این فرودگاه رخ نداده است اما چند سال پیش یک توریست در اثر شدت قدرت یک موتور جت به عقب پرتاب شد و دچار جراحات کوچکی شد.

 

فرودگاه بین المللی هیلتون

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

 

یک فرودگاه در ظاهر معمولی در ایالت جوجیا آمریکا. این فرودگاه در نگاه اول هیچ تفاوت خاصی با سایر فرودگاه‌ها ندارد اما با دقت به باند آن می‌توان دو تکه سنگ را دید که جزیی از باند نیستند.

 

در سال 1880 زمین این باند به زوجی تعلق داشته که پس از مرگشان در این مکان دفن شدند. سال‌ها بعد در ابتدای جنگ جهانی دوم تصمیم گرفته شد تا در این مکان یک فرودگاه ساخته شود و اجساد دو زوج نیز جا به جا شد، با این حال سنگ قبرهای آن‌ها به عنوان یادبود در مکان اصلیشان حفظ شد.

 

فرودگاه قطب جنوب

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

بیشتر خلبانان جهان هنگامی که آب و هوای یک منطقه به شدت سرد و برفی باشد نمی‌توانند در فرودگاه‌های آن مکان فرود بیایند، اما خلبانانی که تجهیزات و امکانات ضروری را برای محققان حاضر در قطب جنوب منتقل می‌کنند ناچار هستند تا بر سطوح تمام برفی و کاملآ یخ زده فرود آیند.

 

فرودگاه‌های قطب جنوب در ماه‌های گرمتر سال به علت نازک شدن بیش از حد یخ غیر قابل استفاده می‌شوند و به همین دلیل انتقال تجهزیات ممکن است تا ماه‌ها ممکن نباشد.

 

فرودگاه ونکوور

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

شاید فرودگاه ونکوور چندان خاص به نظر نیاید و همانند بسیاری از فرودگاه‌های معمولی دیگر در جهان باشد، اما این فرودگاه در واقع دو آکواریوم عظیم را در خود جای داده است. آکواریوم‌هایی که پر از موجودات دریایی زیبا و متنوع هستند.

 

فرودگاه گیسبورن

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

یک فرودگاه کوچک واقع در نیوزیلند که 2 باند کوچک، یک باند بزرگ و یک مسیر قطار را در خود جای داده است. برج مراقبت این فرودگاه باید دائمآ زمان گذر قطارها، پرواز و فرود هواپیماها را به دقت تنظیم کنند تا حادثه‌ای به این دلیل رخ ندهد.

 

فرودگاه بارا در اسکاتلند

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

احتمالآ وقتی شما به جزایر تفریحی و زیبا فکر می‌کنید سواحل تمیز و آب‌های شفاف در ذهنتان شکل می‌گیرد. با این حال بسیاری از این جزیره‌ها به دلیل کوچک بودن جایی برای ساخت فرودگاه ندارند و همانند این جزیره ناچار هستند تا از یک قسمت ساحل استفاده کنند.

 

این فرودگاه به علت قرار گیری در نزدیکی دریا تنها در طول روز قابل استفاده است و در شب‌ها با افزایش سطح آب غیر قابل استفاده می‌شود.

 

فرودگاه بین‌المللی دن موئنگ

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

فرودگاهی در کشور تایلند که در کناره‌های یک زمین گلف اختصاصی ساخته شده است. این زمین گلف به صورت انحصاری در اختیار نیروی هوایی تایلند قرار دارد و شهروندان یا گردشگران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

 

فرودگاه جبل‌الطارق

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

معمولآ باندهای فرودگاه‌ها با احتیاط تمام در نقاطی ساخته می‌شود که سایر وسایل نقلیه در فاصله بسیاری از آن‌ها قرار دارد. اما در مورد این فرودگاه موضوع متفاوت است. از میان باند اصلی این فرودگاه یک خیابان بزرگ عبور کرده است. در طول روز این خیابان برای مدت‌های طولانی بسته می‌شود تا هواپیماهای مختلف بتوانند فرود آیند یا از باند پرواز کنند.

 

فرودگاه کورشول

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان که بر خلاف استانداردهای معمول از یک باند صاف و معمولی برخوردار نیست، این فرودگاه واقع در ارتفاعات بسیار بالا از باندی بهره‌مند است که شیبی رو به بالا دارد و در قسمتی نیز از شیب بسیار تندی برخوردار است.

علاوه بر این ویژگی سطح باند این فرودگاه نیز دایمآ با برف پوشانده شده است که پرواز و فرود را هرچه خطرناک تر می‌کند.

 

فرودگاه بین المللی کانزای

عجیب ترین فرودگاه های دنیا + عکس

 

ژاپن کشور بسیار کوچکی و پر جمعیتی است و به همین دلیل زمین در آن ارزش بسیار بالایی دارد. یکی از جالب ترین فرودگاه‌های جهان نیز جزیره مصنوعی است که در نزدیکی شهر اوساکا ساخته شده است و به عنوان فرودگاه اصلی این شهر شناخته می‌شود. ساخت این جزیره از سال 1987 آغاز شد و تا سال 1994 ادامه داشت. هزینه ساخت آن نیز بیش از 20 میلیارد دلار بود که آن را تبدیل به یکی از گرانترین فرودگاه‌های جهان نیز کرده است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان