ramazan
ramazan

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

معرفی و دانستن مرگبارترین و در عین حال گران ترین جنگ های تاریخ جهان

 

جنگ یکی از بدترین بلایایی است که انسان ها خود باعث آن هستند. جنگ در لغت به معنای درگیری میان دو کشور است که می تواند خسارات بسیار زیاد و شدیدی را برای تمامی طرف ها به همراه داشته باشد. اما آیا تا این حد؟!

 

بیشتر جنگ ها زمانی بسیار طولانی دارند و به همین دلیل خسارات مالی و جانی بسیاری را برای کشورها به همراه دارند.

 

در جهان تاکنون جنگ های بسیار زیادی رخ داده است که خسارات جانی و مالی عظیمی را به همراه داشته است اما مشخص کردن تعداد تلفات و هزینه مالی بسیاری از آن ها تقریبآ غیر ممکن است.

 

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از مرگبارترین و پرهزینه ترین جنگ های مدرن جهان که آمار آن ها به شکل دقیق تری موجود است.

 

جنگ داخلی سوریه
هزینه: 25 میلیارد دلار
تلفات: نزدیک به 200 هزار نفر

 

سوریه نزدیک به 4 سال است که درگیر جنگ داخلی شدید است و در تلاش است تا در برابر گروه های بسیاری که به مناطق این کشور حمله کرده اند مقاومت کند.

 

در حال حاضر وضعیت نهایی این نبرد هنوز مشخص نشده است و جنگ سوریه احتمالآ تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ داخلی آمریکا
هزینه: 84 میلیارد دلار
تلفات: 750 هزار نفر

 

یکی از اثر گذارترین جنگ های آمریکا که در نهایت باعث شد تا سیاست بسیاری از مناطق این کشور دچار تغییر شود. با این که این جنگ در ظاهر برای از بین بردن برده داری بود، اما اصل موضوع درگیری بر سر کنترل و حکومت بود.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ عراق/ افغانستان
هزینه: 3.4 تریلیون دلار
تلفات: 300 تا 350 هزار نفر

 

جنگ های عراق و افغانستان که در اثر حادثه 11 سپتامبر و احتمال وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق آغاز شد، به عنوان پر هزینه ترین جنگ های تاریخ شناخته می شوند. با وجود هزینه های بسیار سنگین این جنگ نتیجه نهایی آن ها به عنوان شکست شناخته می شود و وضعیت کشورهای عراق و افغانستان چندان بهبود نیافته است.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ شوروی در افغانستان
هزینه: 106.3 میلیارد دلار
تلفات: 958 تا 1.6 میلیون دلار

 

یکی از طولانی ترین جنگ های مدرن که با عقد قراردادی میان شوروی و دولت افغانستان آغاز شد که به دولت این کشور اجازه می داد تا برای نبرد در برابر مجاهدین از شوروی درخواست کمک کند. پس از اینکه نیروهای شوروی وارد افغانستان شدند بسیاری از دولت های جهان همانند انگلیس و آمریکا به کمک مجاهدین رفتند. شوروی هم پس از تلفات و خسارات بسیار زیاد در سال 1987 از این کشور عقب نشینی کرد.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ ایران – عراق / جنگ خلیج فارس
هزینه: 109 میلیارد دلار
تلفات: بیش از 1 میلیون نفر

 

دو جنگ ایران و عراق و جنگ خلیج فارس در فاصله کوتاهی نسبت به یکدیگر رخ دادند و خسارات جانی و مالی بسیاری را به همراه داشتند.

 

جنگ عراق و ایران در سال 1980 توسط صدام آغاز شد و تا سال 1988 ادامه داشت. در این نبرد هر دو کشور خسارات مالی و جانی بسیاری را متحمل شدند و هنوز هم نتوانسته اند به صورت کامل آسیب های این جنگ را جبران کنند.

 

جنگ خلیج فارس نیز پس از حمله عراق به کویت رخ داد که در آن نزدیک به 30 کشور مختلف بر علیه دولت عراق متحد شدند و نیروهای این کشور را از کویت بیرون راندند.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ دو کره
هزینه: 364 میلیارد دلار
تلفات: 1.2 میلیون نفر

 

جنگی که در سال 1950 میان کره شمالی و کره جنوبی آغاز شد و تا سه سال بعد ادامه داشت. این جنگ که به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ های تاریخ مدرن شناخته می شود به صورت غیر مستقیم میان شوروی- چین و آمریکا و کشورهای غربی بود که در آن کشور کره بیشترین آسیب را دید. پایان این جنگ هیچ پیروز قطعی به همراه نداشت و تنش های شدید میان دو کشور کره همچنان موجود است.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ ویتنام
هزینه: 788.5 میلیارد دلار
تلفات: 790 هزار تا 1.14 میلیون نفر

 

یکی از مرگبارترین و پرتلفات ترین جنگ های تاریخ آمریکا که در نهایت با شکست نیروهای این کشور به پایان رسید. دولت آمریکا در ابتدا با حمایت گسترده مردمش وارد این جنگ شد اما پس از تلفات بالا و اثرات اقتصادی شدید ناچار شد تا نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ جهانی اول

هزینه: 357 میلیارد دلار
تلفات: 17 میلیون نفر

 

اولین جنگ جهانی هنگامی آغاز شد که ولیعهد پادشاهی Austro_Hungarian ترور شد. مرگ او در ابتدا باعث شد تا روابط دیپلماتیک میان این کشورها به شدت دچار آسیب شود و در نهایت نیز نبرد اصلی میان این کشورها آغاز شد. مدت کوتاهی پس از این جنگ کشورهای بسیاری در حمایت از یکدیگر وارد صحنه نبرد شدند.

 

پیشرفت های تکنولوژی و نظامی در زمان این جنگ باعث شد تا تعداد تلفات به مقدار بسیار زیادی افزایش یابد.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

جنگ جهانی دوم
هزینه: 4.1 تریلیون دلار
تلفات: 72 میلیون نفر

 

جنگ جهانی دوم مرگبارترین جنگ تاریخ بشریت است که کلیه کشورهای جهان به شکلی در آن درگیر بوده اند. به علت پیشرفت های عظیم صورت گرفته در زمینه های نظامی تلفات جانی و خسارات مالی این جنگ بسیار زیاد بود و باعث شد تا اروپا تا چندین دهه پس از پایان نبرد همچنان تحت اثر آن باشد.

 

مرگبارترین و گرانترین جنگ های جهان + تصاویر

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان