ramazan
ramazan

7 ترفند عجیب و غریب برای کم کردن وزن

7 ترفند عجیب و غریب برای کم کردن وزن
 
 
سالم غذا خوردن و ورزش کردن بهترین راه های جلوگیری از اضافه وزن و داشتن تناسب اندام می باشند .اما اگر از عمل به توصیه های انواع  رژیم های غذایی خسته شده اید ،ما در اینجا 7 ترفند را به شما گفته ایم که با بهره گیری از آنها می توانید از اضافه وزن بدنتان جلوگیری کرده و به حفظ  تناسب اندامتان کمک بسیاری کنید. 
 
1 – غذا خوردن در مقابل آینه 
طی آزمایشاتی که توسط محققان دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه اراسموس روتردام انجام شده این نتیجه حاصل گردیده که که کسانی که روبروی آینه می ایستند و غذا می خورند به صورت ناگهانی اشتهایشان کمتر شده و کمتر غذا می خورند .محققان بر این باورند که این به این دلیل است که هنگامی که ما خودمان را در حال غذا خوردن می بینیم از اینکه به تماشای خود در حال پرخوری کردن بنشینیم ناراحت شده و ناخودآگاه دست از غذا خوردن می کشیم.
 
2 – غذا نخوردن به تنهایی 
بر اساس تحقیقاتی که توسط  محققان دانشگاه ایندیانا ، پنسیلوانیا و دانشگاه اکرون انجام شده است این نتیجه حاصل گردیده است که زنان هنگامی که تنها غذا می خورند و در کنار شوهرشان نیستند غذای آنها بیشتر بوده و این بر خلاف مردان می باشد که این معمولا برای وعده ی غذایی نهار اتفاق می افتد .آنها بر این باورند که زنان زمانی که در کنار مردها می نشیند و غذا می خورند چون خودشان غذا را درست کرده اند و از ترکیبات آن خبر دارند معمولا منتظر آن هستند که ببینند مردان چه واکنشی را در برابر این غذا از خود نشان می دهند و به همین دلیل بیشتر زمان خود را به هنگام سرو غذا اینگونه از دست می دهند.

3 – استفاده از پول نقد 
با توجه به مطالعات انجام شده توسط محققان کارت اعتباری شما می تواند باعث چاقی شما شود. نتایج این مطالعات نشان داده است که زمانی که شما بیرون می روید وکارت اعتباری اتان هم دائما همراهتان است این خود باعث می شود تا به هنگام دیدن هر گونه مواد غذایی و تنقلات مایل به خریدن آنها باشید و این به افزایش وزنتان کمک زیادی خواهد کرد .برای جلوگیری از این کار بهتر است روزانه مبلغی را به صورت وجه نقد کنار بگذارید و فقط این مقدار را برای خرج آنروز خود در نظر بگیرید و بعد از آن کارت اعتباری اتان را در خانه بگذارید و آنرا با خود نبرید و به این ترتیب خود را مجبور کنید که فقط به اندازه ی پولی که در اختیار دارید می توانید خرید کنید و بیشتر از این برایتان امکان پذیر نمی باشد. 
 
4 – عطر وانیل 
می دانید که استفاده از مواد غذایی شیرین و شکردار بر خلاف  رژیم غذایی می باشد . باید گفت عطر وانیل معطر باعث کم شدن اشتها خواهد شد.بر اساس مطالعات انجام شده در بیمارستان سنت جورج در جنوب لندن ،بوی  وانیل به طور قابل توجهی در کاهش اشتها تاثیر خواهد گذاشت و دلیلش این است که بوی وانیل می تواند به از بین بردن هوس خوردن چیزهای شیرین کمک بسیاری کند و به این ترتیب اشتهای ما را برای خوردن مواد غذایی شیرین کاهش دهد.
 
5 – نپوشیدن لباس های گشاد و راحت
باید گفت غذا خوردن در لباس خواب لزوما باعث چاقی خواهد شد . با پوشیدن لباس های گشاد مانند شلوار و لباس خواب باعث خواهید شد که چاقی ها و برآمدگی های بدن شما کمتر نشان داده شود و طرف مقابل با دیدن اندام شما تصور کند که شما لاغر شده اید و مدام شما را به خوردن انواع میان وعده ها و انواع غذاها تشویق کند.به این ترتیب باید گفت پوشیدن لباس های چسبان و تنگ باعث خواهد شد که شما هرگز از هیکلتان غافل نمانید و سعی داشته باشید که به تناسب اندامتان کمک کنید چرا که در لباس تنگ کوچکترین عیب در اندام به احتی نشان داده می شود.
 
6 – رنگ آشپزخانه به رنگ آبی 
آبی نه تنها یک رنگ آرام بخش و مناسب برای دیوارهای اتاق خواب می باشد،بلکه یک رنگ ایده آل برای آشپزخانه ی کسانی می باشد که می خواهند مقدار قابل توجهی از وزنشان را کم کنند. اعتقاد بر این است که رنگ هایی چون سبز و آبی در مهار کردن اشتها ( برخلاف  زرد و قرمز که باعث تحریک اشتها می شوند ) کمک بسیاری می کند و بنابراین انتخاب کردن وسایل آشپزخانه به رنگ آبی  و یا پارچه روی میز و یا دیوار های محل غذا خوردن به رنگ آبی کمک شایانی در ایجاد بی اشتهایی خواهد کرد.
7 – ثبت نام در فیس بوک 
اگر شما هنوز جزء کسانی هستید که در فیس بوک ثبت نام نکرده اند همین الان این کار را انجام دهید .چرا که تحقیقات نشان می دهد که ثبت نام در سایت فیس بوک می تواند به کم کردن وزن کمک بسیاری کند زیرا شما مجبور هستید دائما عکس های خود را در این سایت که یک رسانه ی کاملا اجتماعی می باشد قرار دهید و در نتیجه این شما را مجبور خواهد کرد که سعی داشته باشید اندام و هیکل مناسبی داشته باشید و با این انگیزه که می خواهید تمام لباس های مورد علاقه ی خود را بپوشید و عکس بیاندازید و بعد هم در این سایت قرار دهید به دنبال این هستید که به حفظ تناسب اندامتان کمک بسیاری کنید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان