ramazan
ramazan

عکس هایی از آزاد شدن رقص باله در تهران!!

مجموعه : جالب ترین ها
عکس هایی از آزاد شدن رقص باله در تهران!!
متاسفانه بی توجهی به ارزشها و مبانی اخلاقی از سوی برخی مسئولان سبب بروز بسیاری از ناهنجاری ها و ترویج بی بند و باری در جامعه شده است.اما تاسفبار تر اینکه این روزها بعضی اقدامات ضد ارزشی بیشتر در قالب برنامه های فرهنگی رخ می دهد و هیچ برخورد قاطعی نیز با هنجار شکنان  صورت نمی گیرد.
 
تصاویر منتشره از “رقص باله” که به بهانه برنامه فرهنگی جشنواره موسیقی کودکان در تالار وحدت تهران به نمایش درآمد باعث بهت همگان شد، تا این سوال بار دیگر در اذهان بوجود آید “چگونه می شود مسئولان فرهنگی ما که سمت های خود را مدیون شهدا هستند و خود نیز ادعای آن را دارند، به راحتی اجازه بوجود آمدن چنین مناظر کریحی را می دهند؟” صحنه های زشتی که مختص جوامع بی بند و بار غربی است نه ایران که برای دفاع از ارزش های دینی خود هزاران شهید داده است.
 
 
تاریخچه ای کوتاه از رقص باله
رقص باله نوعی رقص است که بدنی با انعطاف بالا می خواهد، و رقاص این رشته را بالرین گویند. رقص باله به شکل امروزی در فرانسه برای اولین بار اجرا شد. البته قبلش در روسیه به شکلی متفاوت اجرا میشد و از هیمن روسیه هم بود که رقص باله به ایران راه یافت. نخستین بار رقص بالهدر زمان روسیه تزاری وارد ایران شد و اولین سالن رقص ایران هم در شهر قزوین بازگشایی شد.
 
 
که خوشبختانه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ساختمان آن به شهرداری قزوین تبدیل شد. چیزیکه در این رقص خیلی مهمه آمادگی بدنی بالای رقصنده یا همون بالرین است. میشه گفت بالرین ها تمرینات سختی در حد افراد ژیمناستیک کار دارند و بخش زیادی از تمرینات تعادلی باله که برای ایستادن و چرخیدن روی نوک شست پا هست اختصاص دارد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان