ramazan
ramazan

خواننده زن افسانه ای عرب درگذشت + عکس

خواننده زن افسانه ای عرب درگذشت + عکس

درگذشت خواننده ی زن افسانه ای عرب . رسانه‌های لبنانی صبح روز چهارشنبه از درگذشت صباح، خواننده و بازیگر لبنانی خبر دادند. الجزیره به نقل از روزنامه النهار خبر داد که صباح روز چهارشنبه در خانه خود در بیروت از دنیا رفته است. خبرگزاری رسمی لبنان نیز خبر درگذشت وی در محل اقامتش را تأیید کرد. در این گزارش ها به علت مرگ وی اشاره ای نشده است.  صباح هنگام مرگ 87 سال داشت.

 

 

خواننده زن افسانه ای عرب درگذشت + عکس

 

به گزارش نازوب صباح یکی از مشهورترین خوانندگان زن عرب زبان بود. از وی در دوران فعالیت هنریش که بیش از شش دهه به‌طول انجامید، حدود 3500 قطعه آوازی منتشر شد. او بیش از 50 آلبوم موسیقی منتشر و در 98 فیلم بازی کرد و در بیش از 20 نمایش روی صحنه تئاتر رفت. صباح در کنار ام کلثوم، وردا الجزیریه و فیروز، یکی از چهار ابرستاره موسیقی دنیای عرب بود.

 

صباح در سال 1927 با نام اصلی ژانت جرجیس الفغالی در شهر بدادون لبنان به دنیا آمد. خانواده‌ای نابسامان داشت. پدرش او را کتک می زد و پول اندکی را که در جوانی با کار و زحمت فراوان به دست آورده بود از او می‌گرفت. برادر او مادرش را از روی بدگمانی کشت. صباح زود ازدواج کرد تا از زیر سلطه پدر خارج شود. این خواننده و بازیگر هفت بار ازدواج کرد. خوانندگی و بازیگری را از دهه 1940 در فیلم‌های مصری آغاز کرد و در کنار بسیاری از بازیگران مشهور دنیای عرب روی پرده سینما رفت.

 

خواننده زن افسانه ای عرب درگذشت + عکس

 

صباح اولین خواننده عرب زبانی بود که در المپیک پاریس برنامه اجرا کرد و در کارنگی هال نیویورک، پیکادلی تیه‌تر لندن و اپرای سیدنی آواز خواند. مردم لبنان همچنین از این خواننده با عنوان «صبوحا» یاد می‌کردند. وی در دوران بیش از شصت سال فعالیت حرفه‌ایش جوایز متعددی دریافت کرد، از جمله  جایزه دستاورد هنری یک عمر از جشنواره فیلم دبی و نشان افتخار از میشل سلیمان رئیس‌جمهور سابق لبنان در جشنواره هنری بیت الدین.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان