تماشای این فیلم ها را از دست ندهید

مجموعه : فرهنگ و هنر
تماشای این فیلم ها را از دست ندهید

تماشای این فیلم ها را که در همین بخش به معرفی آنها  می پردازیم را از دست ندهید.

 

بخش نمایش‌های ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند “سینما حقیقت”، امسال میزبان نمایش‌ آثار تحسین شده سینمای جهان در عرصه مستند است.

 

به گزارش نازوب ، جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت امسال به نمایش 10 فیلم در بخش نمایش‌های ویژه می پردازد که در یکی دو سال اخیر توجهات زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند که ماحصل آن، کسب جوایز سینمایی فراوانی بوده است.

 

در میان آثار حاضر در بخش نمایش‌های ویژه امسال، نام چهار فیلم «نگاه سکوت» ساخته «جاشوا اوپنهایمر» کارگردان صاحب نام عرصه مستند سینمای جهان، «گالری ملی» از «فردریک وایزمن»، «نام من نمک است» به کارگردانی «فاریدا پاچا» و «خوش بین باش» از «یوس دوپوتر» بیش از سایر آثار جلب نظر می‌کند و به علاقه‌مندان سینمای مستند پیشنهاد می‌شود، تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهند.

 

«نگاه سکوت» از دانمارک ساخته «جاشوا اوپنهایمر»معروترین اثر مستند در بخش نمایش ویژه سینما حقیقت است و تهیه‌کنندگی آنرا نیز چهره‌های سرشناسی چون «ورنر هرتروزگ» و «ارول موریس» بر عهده دارند.

 

این مستند برای اولین‌بار در بخش رقابتی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز در سال 2014 نامزد دریافت شیر طلا بود که در نهایت موفق به کسب جایزه بزرگ منتقدین و جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) از این رویداد سینمایی معتبر شد.

 

«دبورا یانگ» منتقد سرشناس نشریه هالیوود ریپورتر معتقد است “صراحت گستاخانه و عاری از ملاحظه در ساخت این فیلم، مخاطب را به یکباره وحشت زده، متاثر و دلزده بر جای باقی می‌گذارد.”

 

«نگاه سکوت» روز دوشنبه 10 آذر در سالن سینمای فلسطین (1) به روی پرده می‌رود.

 

مستند «گالری ملی» ساخته «فردریک وایزمن» کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی یکی دیگر از مستندهای شاخصی است که در بخش نمایش ویژه جشنواره حقیقت به روی پرده می‌رود.

 

این مستند در جشنواره ونیز امسال جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را برای «وایزمن» به ارمغان آورد. خود «وایزمن» درباره این اثرش معتقد است: “از همان آغاز حس می‌کردم هنر سوژه اصلی این فیلم است و این موضوع از هر موضوع کلیشه‌ای سیاسی جذاب‌تر است.”

 

این مستند روز پنجشنبه 13 آذرماه در سالن فلسطین (1) به روی پرده خواهد رفت.

 

«نام من نمک است» از «فاریدا پاچا» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم مستند «ایدفا»، معتبرترین رویداد سینمایی جهان در عرصه فیلم مستند در سال 2013 است و بدون شک خوراک سینمایی خوبی برای سینمادوستان خواهد بود.

 

این فیلم مستند روایت‌گر استعمار تکان‌دهده و شوک آوری است که بر مردم استخراج کننده نمک تحمیل می‌شود. از دیگر افتخارات این فیلم می‌توان به کسب جایزه دوربین طلای آلمان و جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مستند مادرید در سال 2014 اشاره کرد.

 

این مستند روز شنبه 15 آذرماه در سینما فلسطین (1) به روی پرده می‌رود.

 

«خوش بین باش» یکی دیگر از مستندهایی است که نباید فرصت تماشای آن را از دست بدهید، این مستند به کارگردانی «یوس دوپوتر» آلمانی در سال جاری موفق به کسب جایزه هیات‌داوران جشنواره فیلم مستند مونیخ شده است.

 

منتقدین سینمایی جشنواره فیلم مونیخ، این مستند 75 دقیقه‌ای را فیلمی به یادماندنی با ساختاری هوشمندانه در زمینه صدا و تصویر معرفی کردند که به عنوان قطعه‌ای درخشان از هنر فیلمسازی «دوپوتر» به وضوح از نوع بشر سخن گفته است.

 

این مستند روز جمعه 14 آذرماه در سالن سینما فلسطین (1) به روی پرده خواهد رفت.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان