ramazan
ramazan

در سر اسید پاشان چه می گذرد؟!

در سر اسید پاشان چه می گذرد؟!

روانشناسان طی تحقیقات و مطالعات انجام شده بر روی افکار افرادی که اسید می پاشند بررسی کردند که بدانند واقعا در سر این افراد از نظر روحی و روانی چه میگذرد که دست به چنین جنایت هولناکی می زنند. شما هم این مقاله را مطالعه کنید تا بدانید در سر این افراد چه می گذرد.

 

دکتر مصطفی فروتن، روانشناس و پژوهشگر علوم رفتاری درباره علت های اسید پاشی گفت: اسید پاشی یک انتقام گیری چند منظوره است و افرادی که اقدام به اسید پاشی می کنند دچار شکست عاطفی شده اندو به دنبال تسویه حساب های شخصی وتخلیه عقده های روانی،اسید پاشی می کنند.

 

او گفت: افرادی که دست به چنین اقداماتی میزنند تحت تاثیر یک تصمیم گیری هیجانی هستند و می خواهند فرد مورد نظرشان تا زمانی که زنده است عذاب بکشد.

 

دکتر فروتن با بیان این که اغلب افراد اسید پاش دچار شکست عشقی یا احساس نا امیدی شده اند گفت: وقتی فردی دچار التهابات روانی می شود دیگر میزان تحصیلات او تاثیری بر رفتارش ندارد و تحصیلات بالا باعث نمی شود که فرد دچار بیماری و سوء رفتارهای روانی نشود.

 

او ادامه داد: همچنین دور از ذهن نیست افرادی که مواد مخدر استفاده می کنند به چنین رفتارهایی اقدام کنند.

 

روانشناس و پژوهشگرعلوم رفتاری بالینی گفت: اسید پاشی در جامعه به خرده فرهنگی تبدیل شده است که زوج ها نیز در بحث های خانوادگیشان یکدیگر را به آن تهدید می کنند.

 

او گفت:معمولا احتمال انجام اسید پاشی از سوی کسانی که حتی برای یک بار هم تهدید می کنند وجود دارد.

 

دکتر فروتن به خانواده ها و افراد جامعه توصیه کرد مراقب رفتارها و برخوردهای اجتماعیشان باشند و بدون مطالعه بر روی افراد با آنها هم کلام و هم غذا نشوند.

 

او گفت: مراقب تعاملاتمان با دیگران باشیم و همچنین حرف ها و رفتارهای افراد را با دقت ارزیابی کنیم و همچنین مهارت های برقراری ارتباط را جدی بگیریم.

 

روانشناس و پژوهشگر علوم رفتاری با اشاره به این که 80 تا 90 درصد این مشکلات در رویکردهای خانوادگی انجام می شود به افراد خانواده پیشنهاد کرد زمانی که به مشکل برمی خورند به متخصصان مربوطه مراجعه کنند و از وقت تلف کردن در این حوزه پرهیز کنند.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان