مشکلات اینترنت همراه و وایمکس ایرانسل

مشکلات اینترنت همراه و وایمکس ایرانسل
دانلود و ترفندهای کامپیوتر و موبایل
واعظی تاکید کرده بود که به هیچ وجه از حق مردم  در زمینه ارائه خدمات از سوی اپراتورهای تلفن همراه نخواهد گذشت.

حالا و بعد از تقریبا سه‌ماه از این اظهارات، اوایل هفته جاری، سایت وزارت ارتباطات گزارشی در خصوص اعلام نتایج ارزیابی کیفی دو اپراتور تلفن همراه کشور منتشر کرده است. آن‌طور که واعظی در خصوص این گزارش اعلام کرده، این است که کیفیت خدمات اپراتورها با وجود برخی ضعف‌ها در حد مطلوب است.

 به‌رغم این کاربران گوشی‌های هوشمند (به‌خصوص) با نیازهای بیشتری نسبت به قبل مواجه‌اند و از این رو ضعف‌های اپراتورها به خصوص در مورد اینترنت بیشتر از قبل به چشم می‌آید. سرویس GPRS یکی از پر شکایت‌ترین سرویس‌ها است و مشترکان هر دو اپراتور اصلی کشورمان در این زمینه انتقادهای فراوانی دارند. در گفت و گو با آرش کریم بیگی مدیر روابط عمومی ایرانسل مشکلات کاربران ایرانسل در این خصوص را با وی در میان گذاشتیم که می‌خوانید:

برخی از کاربران سرویس GPRS  ایرانسل با وجود فعال کردن این سرویس امکان استفاده از آن را ندارند، علت این مشکل چیست؟

سرویس  GPRS برای تمامی مشترکین ایرانسل به صورت پیش فرض فعال است و مشترکین برای فعال‌سازی این سرویس نیاز به هیچ اقدامی ندارند و تنها کافی است در تنظیمات گوشی تلفن همراه خود APN یا همان Access Point Name را روی mtnirancell تنظیم کنند، یا با فایل تنظیمات خودکار مربوطه را نصب کنند. مشکل برای برخی از کاربران می‌تواند به تنظیمات قسمت GPRS گوشیشان بازگردد، یعنی گاهی اوقات این تنظیمات به صورت درستی در گوشی انجام نگرفته و همین امر باعث می‌شود که کاربر امکان استفاده از این سرویس را نداشته باشد.

 پیشنهاد ما برای چنین کاربرانی این است که به قسمت تنظیمات GPRS گوشی خود بروند و در بخش APN تنظیمات گوشی را روی mtnirancell تنظیم کنند. اما اگر در انجام این کار نیز با مشکل مواجه هستند بهتر است از کد دستوری این سرویس استفاده کنند یعنی با شماره گیری کد *130*3*6#  می‌توانند تنظیمات خودکار مربوط به گوشی خود را دریافت و نصب کنند.

البته دسته‌ای از کاربران ایرانسلی هم هستند که امکان استفاده از GPRS خود را در برخی مناطق یا برخی از ساعات روز در  تهران ندارند.
تمامی مناطق تحت پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل، تحت پوشش خدمات GPRS و بیش از 98 درصد این مناطق تحت پوشش خدماتEDGE ایرانسل است که سرعتی 2 برابر سرعت GPRS را برای مشترک فراهم می‌کند، ما با اختلال خاصی در این زمینه مواجه نیستیم، بروز این مشکل برای یک مشترک خاص و در یک منطقه خاص باید به صورت موردی بررسی شود. گاهی ممکن است  مشترکی در یک زمان خاص و در یک منطقه خاص با ترافیک بالا با کندی یا اختلالی مواجه شود. همچنین گاهی نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی‌ها بسیاری از پهنای باند سرویس مشترک را به صورت ناخودآگاه استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود که کاربر امکان استفاده از اینترنت همراه خود را با سرعت مطلوب نداشته باشد.

چه راه‌حلی برای این نوع کاربران پیشنهاد می‌کنید؟
از مشترکان درخواست می‌کنیم هر نوع اختلال احتمالی در خدمات را از طریق تماس با کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی ویژه مشترکان تلفن همراه ایرانسل با شماره 700 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377000000 برای تماس از سایر خطوط مطرح کنند تا براساس فرآیند تعریف شده پیگیری شود.

در خصوص مشکلات استفاده از سرویس وایمکس ایرانسل چطور؟ در حال حاضر کیفیت این سرویس در حال کاهش است و بسیاری از کاربران از استفاده از این سرویس راضی نیستند.
ایرانسل از پوشش رادیویی قابل قبولی در شبکه وایمکس برخوردار است. اما به صورت کلی ایرانسل هر لحظه در حال مانیتور کردن کیفیت خدمات تلفن همراه و وایمکس خود است  و اگر در منطقه‌‌ای شاهد افزایش ترافیک شویم، از راهکارهایی مانند نصب سایت موقت یا دائم استفاده می‌کنیم. همچنین اگر کاربران در خصوص استفاده از سرویس وایمکس خود دچار مشکل هستند لازم است از طریق شماره‌گیری 707 با سیم‌کارت ایرانسل یا شماره‌گیری 09377070000 از دیگر خطوط ارتباطی مشکل خود را گزارش کنند تا بخش ارتباط با مشتریان وایمکس ایرانسل، این مشکل را پیگیری و مشترک را راهنمایی کند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان