ramazan
ramazan

عبارتی که یک مداح نباید بکار ببرد

مجموعه : اخبار
عبارتی که یک مداح نباید بکار ببرد
 امام خمینی(ره) می فرمودند:‌ ۱. خداوند دوست ندارد سخن ناروا را، مگر از آن که به او ظلم شده باشد . ( قرآن کریم)

۲. شما مومنان هم پشتیبان دولت باشید تا کارها زود انجام بگیرد و در محضر پروردگار که خواه ناخواه خواهید رفت‌، با نشان خدمتگزاری به بندگان او بروید . ( وصیت‌نامه‌ی امام (ره))

۳. یک مسئله‌ی کلی عرض کنم، و آن این که ما امروز چنانچه واقعاً عقل سیاسی داشته باشیم، باید همه‌مان دست به دست هم بدهیم، زیر بغل هم را بگیریم، تا بتوانیم راه برویم … ما باید با عقل و تدبیر و با قلم و با حرف و با همه همراهی کنیم باهم. زیر بغل هم را بگیریم. (فرهنگ خودسازی و خدمت رسانی از دیدگاه امام (ره) ، ص۴۵۱ ، انتشارت تسنیم)

اینها را امام امت فرموده است. اینها را کسی گفته است که هیچ گاه ادعایی نداشت… اما جای بسی تأسف است که سیاست‌بازی و – بعضی اوقات – سیاه‌کاری، شده است بخشی از مجالس جشن یا عزای منسوب به ائمه‌ی اطهار.

سیاست‌ورزی خوب است، اما سیاست‌زدگی مذموم است ، سیاه‌کاری مذموم است ، حرف‌های ناروا در سیاست مذموم است . نمی‌دانم چه شده است که برخی مداحان اهل بیت، اخلاق مداحی را زیر پا گذاشته‌اند و با برخی جملات زننده، می‌خواهند دولت را یا دستگاه دیپلماسی را یا هر کس دیگری را مورد نقد قرار بدهند. البته که این اسمش نقد نیست، تخریب است. "برید جلو ببینیم چه غلطی می‌کنید؟" نباید از دهان یک مداح اهل بیت شنیده بشود.

یادش بخیر! امام(ره) که زنده بود، کسی نشنید که امام یک بار ناسزایی به محمدرضا پهلوی بگوید؛ نه اینکه محمدرضا فرد محترمی بود، امام این کار را در شأن یک مسلمان نمی‌دید. اما باز هم جای بسی تأسف است که برخی افراد می‌خواهند از نفوذ خود در افکار عمومی استفاده کنند و بی‌عقلی سیاسی خود را به دیگران هم سرایت بدهند …


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان