علت عرق کردن زیاد چیست

مجموعه : بیماری ها
علت عرق کردن زیاد چیست
پزشکی، سلامتی، لاغری و تغذیه
 
1ـ بیماری هایی که باعث تعریق زیادی می شود.
2ـ داروها و مواد خوراکی محرک.
3ـ علت های ناشناخته و سرشتی.

مهم این است که تعریق زیادی به هر دلیلی که باشد باعث آزار فرد از نظر اجتماعی و شغلی می شود. خیلی وقت ها تعریق زیادی دست ها موجب می شود فرد موقع نوشتن و خواندن به دلیل خیس شدن کاغذها دچار مشکل شود و نواختن آلات موسیقی غیرممکن شود و امکان ندارد.

تعریق زیاد زیر بغل هم باعث ایجاد تغییر رنگ لباس و بوی بد می شود و آزاردهنده است. برخی بیماری ها باعث تعریق در تمام مناطق بدن می شود. از مهم ترین این بیماری ها می توان به پرکاری تیروئید، دیابت، افت قند خون، نقرس، فئوکروموسیتوم و یائسگی اشاره کرد. بیماری های بدخیم، درد مزمن و خوردن الکل و نیز برخی داروها هم از علل تعریق زیادی در تمام نقاط بدن است.

در مورد تعریق کف دست و زیر بغل شایع ترین دلیل سرشتی و ناشناخته است، ولی گاهی خوردن غذاهایی مثل شکلات، قهوه و ادویه زیاد باعث این مشکل می شود. تعریق سرشتی در مناطق کف دست و زیر بغل معمولا در سنین نوجوانی شروع می شود و نشانه خوش خیم بودن آن، این است که در موقع خواب تعریق قطع می شود.

باید به خاطر داشته باشیم که تعریق در موقع استرس و شرایط خاص زیاد می شود، ولی این افراد دچار بیماری اضطرابی نیستند بلکه فقط غدد عرق این افراد به فرمان های مغزی پاسخ زیادتری می دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان