ramazan
ramazan

علل و درمان عفونت دستگاه تنفسی

مجموعه : بیماری ها
علل و درمان عفونت دستگاه تنفسی
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: ابتلا به سینوزیت در افرادی که در محیط‌های آلوده هستند یا در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، بیشتر است.دکتر مریم عامی زاده در این باره افزود: افراد سیگاری یا کسانی که در مجاورت با دود سیگار هستند، نیز مستعد ابتلا به سینوزیت می شوند. البته هر بار فردی مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی می شود احتمال سینوزیت نیز وجود دارد.

وی با بیان این که کودکانی که در طول یک سال، شش تا هشت بار به سرماخوردگی مبتلا می شوند، احتمال بروز سینوزیت نیز در آنها وجود دارد، اظهار کرد: عوامل باکتریایی نیز در بروز سینوزیت در فرد موثر است. گرچه 5 تا 10 درصد علت سینوزیت ها در افراد علت باکتریال دارد که به دنبال اغلب عفونت های سیستم تنفسی ایجاد می شود زیاد جالب نیست.

عامی زاده تاکید کرد: خط اول درمان سینوزیت فقط تجویز آنتی بیوتیک نیست، بلکه درمان های کمکی نیز علاوه بر آنتی بیوتیک همانند شست و شوی بینی توصیه می شود. فراموش نکنید که عارضه های سینوزیت ممکن است خطرناک باشد و اگر سینوزیت حاد، درمان نشود می تواند آبسه های چشمی و مغز را در فرد ایجاد کند. جراحی هایی که امروز به شکل نوین انجام می شود، نیز در درمان این بیماری کمک کننده اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان