ramazan
ramazan

مصرف مواد مخدر بر توانایی جنسی اثر دارد؟

مجموعه : زناشویی
مصرف مواد مخدر بر توانایی جنسی اثر دارد؟
عشق، ازدواج و مسائل جنسی
مصرف مواد مخدر نقشی در درمان ناتوانی جنسی ندارد.

مطالعات نشان می دهند بسیاری از مردان از مشکلات جنسی رنج می برند که تنها یک درصد آنان تحت درمان صحیح قرار می گیرند.

مدیر گروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور گفت: مشکلات جنسی با بالا رفتن سن افزایش می یابد، بنابراین نکاتی جهت از بین بردن دیدگاه های نادرست در این زمینه قابل یادآوری است.

دکتر مرتضی فاضل نیشابوری افزود: در نیمی از موارد وابستگی به مواد مخدر و تداوم آن در مردان ناشی از مشکلات جنسی بویژه انزال زودرس بوده است.

وی بیان داشت: وجود این دیدگاه نادرست که استفاده از مواد مخدر توانایی جنسی را افزایش می دهد، انگیزه اولیه در بسیاری از مردان است در حالی که بررسی ها نشان می دهند استفاده از مواد مخدر مانند تریاک و… در دراز مدت باعث کاهش توانایی جنسی و میل جنسی می شود، گرچه در کوتاه مدت ممکن است تاثیری گذرا داشته باشد.

مدیر گروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور اضافه کرد: مشکل انزال زودرس بیماری شایعی در بین مردان است  و درمان های مناسب و کارآمد برای آن وجود دارد که از تکنیک های روان درمانی تا درمان های دارویی را شامل می شود.

دکتر فاضل اظهار داشت: مردان جوان بدانند که استفاده از مواد مخدر مرهمی موقتی بر مشکلات جنسی بوده  و خود زخمی عمیق تر ایجاد می کند که وابستگی واعتیاد است، پس از مشکلات جنسی خود کوهی نساخته و شرم و خجالت را کنار گذاشته  با مراجعه به روانشناسان و پزشکان متخصص نسبت به درمان خود با اندک هزینه ای اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمار نشان می دهد نیمی از طلاق ها در کشور به علت مشکلات جنسی رخ می دهد، لذا درمان صحیح که قطعا مصرف مواد نیست از اهمیت بسزایی برخودار است.
گفتنی است: مواد مخدر نه تنها به درمان ناتوانی جنسی کمک نمی کند بلکه خطر انتقال بیماری های عفونی تناسلی و ایدز و هپاتیت را به همسر افزایش می دهد.
 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان