ramazan
ramazan

ویندوز ویستا معرفی و توضیح دقیق

ویندوز ویستا معرفی و توضیح دقیق
اولین نسخه بتای ویندوز ویستا vista محصول شرکت مایکروسافت به وضوح مسیر و هدف این سیستم عامل جدید را نشان می دهد. ویستا در مقایسه با ویندوز xp از لحاظ گرافیکی بسیار بهتر و از نظر امنیت و جستجو نیز بسیار پیشرفته تر است. رابط جدید و سایر تغییرات همگی در راستای بهبود این محصول هستند. اما برخی ویژگی های جدید از قبیلvirtual folders اندکی گیج کننده به نظر می رسد.

اگر چه مایکروسافت . این نسخه بتا را نسخه کاملی نامیده است. اما در واقع ویندوز عرضه شده فقط حاوی نیمی از ویژگی هایی است که کاربران در نسخه نهایی آن مشاهده خواهند کرد. قرار است نسخه نهایی ویستا در اواخر سال 2006 به بازار عرضه شود. اولین نسخه بتای این محصوص در 27 جولای به 10 هزار ارزیاب فنی ارائه شد و بیش از نیم میلیون کارشناس it و برنامه نویس امکان دسترسی به کدهای آن از طریق گروه های پشتیبانی مایکروسافت یافتند.
حال در این مقاله قصد داریم. براساس بررسی های صورت گرفته.ویژگی های جالب توجه ویستا را به طور دقیق تشریح کنیم.

این سیستم عامل ظاهری بسیار ساده اما جذاب دارد. پنجره های شیشه ای و نوارهای وضعیت سبز رنگ آن مشابه افکت های سیستم عامل مکینتاش است.

به علاوه آیکن های آن تمثیلی از فایل مربوط هستند! بدین ترتیب که آیکن یک سند . در واقع تصویری از آن سند است یا آیکن پوشه حاوی اسناد به صورت پوشه واقعی به نظر می رسد که کاغذ هایی در آن قرار دارند و جالب اینکه آیکن اولین کاغذ تصویر نخستین سند موجود در پوشه را نشان می دهد.نوار منوی استانارد همان نوارر حاوی منوهای view edit file و غیره… که سابق بر این در زیر فرم پنجره های قرار داشت در ویندوز ویستا تغیر مکان داده و در زیر نوار آدرس قرار گرفته و حتی در برخی پنجره ها نیز نادیده گرفته شده است.یک نوار منوی جدید نیز به اینترنت اکسپلورر افزوده شده که شامل چند گزینه از جمله نوار لغزنده کنترل کننده تم های aero است.

این نوار لغزنده به کاربران امکان می دهد تا آیکن ها را بزرگ یا کوچک سازند.پیمایش در فایل ها یا پوشه ها بسیار آسان تر از قبل شده است . زیرا نام پوشه ها در نوار آدرس مانند administrator>virtual folders>favorite music اکنون به صورت دکمه هایی هستند که می توانید برای ورود به آن پوشه به سادگی روی آنها کلیک کنید.به علاوه می توانید با کلیک روی پیکان مربوط و سپس انتخاب پوشه مورد نظر از پوشه کشویی مستقیما به زیر پوشه دلخواه مراجعه کنید.

درنهایت یک قاب پیش نمایش در انتهای پنجره اطلاعاتی در مورد مورد آیتم انتخاب شده ارائه می دهد نوع این اطلاعات بسته به نوع فایل متفاوت است.شما می توانید اندازه و محل قاب پیش نمایش را تغییر داده یا آن را پنهان کنید.

امنیت در صدر تمام اولویت ها
{ویستا در مقایسه با ویندوز xp از لحاظ گرافیکی بسیار بهتر و از نظر امنیت و جستجو نیز بسیار پیشرفته است. . رابط جدید و سایر تغییرات همگی در راستای بهبود این محصول هستند. اما برخی ویژگی های جدید از قبیلvirtual folders اندکی گیج کننده به نظر می رسد.}

مایکروسافت که به مشکلات امنیتی و عدم قابلیت اطمینان نسخه های پیشین ویندوز آگاه است . در این نسخه جدید سعی کرده تا مشکلات قبلی را بر طرف ساخته و کاربران را متقاعد سازد که ویندوز خود را به ویستا ارتقا دهند. یکی از ابداعات امنیتی بسیار جالب در ویستا ایجاد حساب کاربری جدید با عنوان limited user است. این حساب کاربری امکان نصب برنامه های کاربردی را نمی دهد. اما می توان از طریق آن کارهای روزمره معمولی ماننده نصب درایو یک چاپگر جدید انجام داد.

البته مایکروسافت وعده داده است که ویژگی های امنیتی جدیدی اضافه کند ازجمله آنها تشخیص از کا افتادن قریب الوقوع هر یک از اجزا و انجام برخی واکنش ها در مقابل آن ماننده تهیه نسخه پشتیبانی فوری داده ها.
در حالی که بسیاری از این ویژکی و پیشرفت ها در بکارگیری رفع اشکالات و مدیریت سیستم در واقع برای موسسات it ایجاد شده اند اما قطا برای کاربران نیز مفید خواهند بود.

جستجو و محتوا
یکی از مفیدترین تغییرات ویستا آن است که پنجره های جست و جوی حساس به محتوا در همه جا وجود دارد.
منوی startکه در اغلب موارد مشابه همتای خود در ویندوزxp است و می تواند همانند منوی startدر ویندوز 95یا98 شود.حاوی یک فیلد جستجوی کوچک در انتهای صفحه است . بدین ترتیب با شروع به تایپ عبارت مورد نظر ویستا مواردی را که ستون سمت چپ منو قرار دارند. با نام برنامه های موجود در کامپیوتر که بیشتر از همه با عبارت مورد جستجو شما هماهنگی دارند.جایگزین می کنند.

روش دیگر آن است که روی گزینه all programs کلیک کرده تا برنامه های شما در قلب سمت چپ فهرست شوند. اگر همه برنامه ها در این فهرست قرار نگیرند. یک نوار پیمایش ظاهر خواهد شد .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان