ramazan
ramazan

کرم پودری برای طبیعی تر بودن پوست صورت

مجموعه : آرایش صورت
کرم پودری برای طبیعی تر بودن پوست صورت
زیبایی و بهداشت پوست و مو
اگر می‌خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته‌ باشید باید تمام نیازهای آن را برآورده کنید پس در قدم اول باید نیازهای پوست‌تان را بشناسید اگر می‌خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته‌ باشید باید تمام نیازهای آن را برآورده کنید پس در قدم اول باید نیازهای پوست‌تان را بشناسید و براساس آنها دنبال یک نقشه خوب برای مراقبت از پوست‌تان باشید. مسلما اولین قدم در تنظیم این نقشه شناخت نوع پوست‌تان است و سپس بدانید که پوست‌تان به چه کرم‌ها ومحصولاتی احتیاج دارد و هرکدام از این محصولات و کرم‌ها باید حاوی چه موادی باشند.

پوست نرمال

ظاهرپوست: پاک با بافتی هموار

شما چه احساس می‌کنید: نرم و صاف است.

مشکلات:گاهی ممکن است جوش‌هایی ظاهر شوند به خصوص اطراف چانه و بینی.البته گاهی هم قسمت‌هایی از پوست خشک و پوسته پوسته می‌شود که می‌تواند ناشی از استفاده نکردن از مرطوب‌کننده یا حتی پاک نکردن کافی باشد.

پاک‌کننده

به دنبال پاک‌کننده‌ای باشید که پوست شما را به راحتی تحریک نکند. باید بدانید که نباید حالت نرمال پوست را با مقاوم بودن آن اشتباه بگیرید، بهترین حالت این است که محصولات مربوط به پوست‌های حساس را بخرید یعنی پاک‌کننده‌های فومی ملایم که هیچ گونه ماده پاک‌کننده تحریک‌کننده‌ای ندارند که رطوبت پوست شما را از بین ببرند.

مرطوب‌کننده و ضد آفتاب

پوست شما در طول روز در مقابل آسیب‌های محیطی فراوانی قرار می‌گیرد از آب و هوای خشک گرفته تا آلودگی‌ها، نورآفتاب و… بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از همان صبح پوست‌تان را برای مقابله با این آسیب‌ها آماده کنید. بهترین کار این است که به دنبال یک مرطوب‌کننده چند کاره باشید یعنی مرطوب‌کننده‌‌‌ای که دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و اثر محافظتی در برابر نور آفتاب باشد.بهتر است از کرم چشمی استفاده کنید که دارای مواد ضدپیری چون آنتی اکسیدان‌ها، رتینول و پپتیدها باشد،مهم است کرم پوست ظریف اطراف چشمان شما را تحریک نکند.

کرم چشم

بهتر است از کرم چشمی استفاده کنید که دارای مواد ضدپیری چون آنتی اکسیدان‌ها، رتینول و پپتیدها باشد،مهم است کرم پوست ظریف اطراف چشمان شما را تحریک نکند.

ضد چروک‌ها

سرم‌های ضدچروک می‌توانند یک راه حل خوب برای شما باشند چون مواد درون این سرم‌ها به خوبی روی پوست شما تاثیر می‌گذارند. سرمی را انتخاب کنید که دارای موادی چون ویتامینc یا پپتیدها باشند تا بتوانند ساخت کلاژن را در پوست شما تحریک کنند.

لایه‌بردار

احتمالا شما تنها احتیاج دارید که منطقه T روی صورت را لایه‌برداری کنید یعنی پیشانی و بینی و چانه چون تنها این مناطق هستند که چربی فراوانی دارند. بهترین حالت استفاده از یک اسکراب کرمی به همراه دانه‌های جامد است تا منافذ پوستی این مناطق را باز کند. برای لایه‌برداری باقی صورت می‌توانید از یک ژل ملایم حاوی اسید مالیک استفاده کنید.

کرم شب

شب‌ها هنگام خواب پوست شما نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد، این مراقبت‌ها باید به گونه‌ای باشد که به پوست کمک کند وقتی شما در خوابید، خود را ترمیم کند. به دنبال محصولاتی باشید که دارای موادی چون آنتی‌اکسیدان‌ها (کمک به ترمیم پوست) و پپتیدها(باعث می‌شود سلول‌ها شروع به ساختن کلاژن کنند) باشد.

پوست خشک

ظاهرپوست: نازک و کاغذی با منافذ پوستی ریز؛ ‌با رگ‌های خونی روی گونه‌ها

شما چه احساس می‌کنید: بعد از شستن احساس کشیدگی و سفتی می‌کنید و ممکن است پوست قرمز یا ملتهب شود.

مشکلات: کمبود رطوبت؛چرا که غدد پوستی به اندازه کافی سبوم یا همان چربی ترشح نمی‌کنند.خطوط و چروک‌های پوستی بیشتر از دیگر انواع پوست روی پوست‌ ظاهر می‌شوند.

پاک‌کننده

به دنبال پاک‌کننده‌ای غیرصابونی، کرمی شکل باشید. پاک‌کننده‌های فومی معمولا پوست را خشک می‌کنند. بنابراین هنگام خرید حتما به برچسب روی پاک‌کننده توجه کنید تا مطمئن شوید که در آن لوسیون‌های نرم‌کننده و اسیدهای چرب وجود دارد تا بتواند ساختار حفاظتی پوست شما را تقویت کند.

مرطوب‌کننده و ضد آفتاب

به دنبال کرمی باشید که در آن موادی چون شی‌باتر، روغن جوجوبا یا روغن نارگیل، آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین E و… وجود داشته‌ باشد، این گونه مواد به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند و از طرف دیگر پوست را خیلی هم چرب نمی‌کنند تا آرایش شما مشکلی ایجاد شود.

کرم چشم

پوست اطراف چشم خشک‌ترین قسمت پوست صورت شماست. بنابراین شما باید دوبار در روز صبح و شب با استفاده از یک کرم دور چشم این ناحیه را مرطوب کنید،بهتر است کرم شما دارای موادی چون گلیسیرین باشد تا از به وجود آمد خطوط ریز در اطراف چشم‌ها جلوگیری شود.

ضد چروک‌ها

کرم‌‌های ضدچروک می‌توانند به مرطوب کردن پوست شما کمک فراوانی کنند، کافی است دوبار در روز صبح و شب قبل از استفاده از کرم مرطوب‌کننده خود از یک سرم آبرسان استفاده کنید. اگر سرم مورد استفاده شما دارای موادی چون عصاره چای سبز، عصاره انار، ویتامین C باشد می‌تواند اثربخشی بسیار بالاتری داشته‌باشد.

لایه‌بردار

بهتر است شب‌ها از یک کرم حاوی رتینول و علاوه براین دوبار در هفته از یک محصول لایه‌بردار استفاده کنید،به دنبال لایه‌برداری باشید که حاوی اسید‌های میوه هستند چون آنزیم‌ها و اسید‌های میوه بسیار ملایم‌تر از گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک هستند و می‌توانند سلول‌های مرده را از روی سطح پوست بردارند‌.

کرم شب

به دنبال کرمی مغذی باشید که دارای چربی‌های روان‌کننده باشد تا به طور عمقی در پوست نفوذ کرده و کمبود چربی‌های طبیعی را جبران کند، همچنین باید کرم شما مواد قوی ضدچروک مثل کلاژن،آنتی اکسیدان‌ها، رتینول و… را نیز داشته‌باشد. مثلا کرم‌های رتینول فرآیند پوسته‌ریزی را طبیعی می‌کنند و تا حدی باعث تولید کلاژن در پوست می‌شوند.

پوست‌های چرب یا مختلط

ظاهرپوست: براق‌ و پر از چربی؛ در پوست‌‌های مختلط تنها قسمت‌هایی از یعنی اطراف بینی، چانه و پیشانی پوست چرب و روغنی است.

شما چه احساس می‌کنید: ناهموار و زبر و خشن

مشکلات:بیشتر از هر پوستی مستعد آکنه و جوش‌های سر سیاه و منافذ باز پوستی است. در پوست‌های مختلط همان قدر که احتمال جوش زدن هست احتمال خشک شدن تکه‌ای بیش از اندازه پوست به خصوص روی گونه‌ها وجود دارد.

پاک‌کننده

به دنبال یک پاک‌کننده فومی با مواد پاک‌کننده قوی باشید تا چربی‌های اضافه پوست شما به خوبی تمیز شود.مثلا اسید سالیسیلیک می‌تواند تمام چربی‌ها (سبوم)، کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پاک می‌کند و منافذ پوستی را تمیز می‌کند بنابراین می‌تواند تا حد زیادی از جوش و آکنه پیشگیری کند.

مرطوب‌کننده و ضد آفتاب

بیشترضدآفتاب‌ها باعث به وجود آمدن یک لایه چربی روی پوست می‌شوند اما با همه اینها استفاده روزانه از ضدآفتاب ضروری است ، مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید باید توجه کنید اینکه ۲ عبارت non-comedogenic و oil-free روی کرم نوشته شده باشد.

کرم چشم

حتما در اطراف چشم‌تان از مرطوب کننده استفاده کنید چون در پوست اطراف چشم غدد چربی بسیار کمی وجود دارد، به دنبال یک کرم بسیار سبک با پایه آب باشید که در آن امولسیون‌های سیلیکون وجود داشته باشد، این مواد حتی اگر روی گونه‌ها مالیده شوند، باعث به وجودآمدن جوش نمی‌شوند.

ضد چروک‌ها

سرم‌های ضدچروک در صورتی برای پوست‌های چرب مناسب هستند که دارای پایه آب باشند. می‌توانید به جای مرطوب‌کننده از یک سرم حاوی هیالورونیک اسید یا پروپیلن گلیکول استفاده کنید، بهتر است از کرمی استفاده کنید که هم ازجوش زدن شما جلوگیری کند و هم لک‌های ناشی از جای جوش‌ها را از بین ببرد.

لایه‌بردار

وقتی پوست چرب باشد به طور جدی به لایه‌برداری احتیاج دارد به دنبال لایه‌برداری باشید که در آن اسید سالیسیلیک و گلیکولیک باشد.

کرم شب

بهترین محصولی که شما می‌توانید استفاده کنید یک لوسیون یا ژل با پایه آب و دارای موادی چون اسید سالیسیلیک و گلیکولیک است. لوسیون‌های حاوی سیلیکون مثل دایمیتیکون منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند در نتیجه مثل چربی‌های سنگین باعث تشدید آکنه‌ها نمی‌شود.

پوست‌های حساس

ظاهرپوست: تمیز اما به راحتی قرمز و ملتهب می‌شود.

شما چه احساس می‌کنید: وقتی پوست ملتهب می‌شود احساس داغی و سوختن می‌کنید انگار که حشره‌ای پوست را نیش زده‌است.

مشکلات: اگر در تماس با ماده‌ای آلرژی‌زا یا ملتهب‌کننده قرار بگیرد به سرعت واکنش نشان می‌دهد که این واکنش می‌تواند از بیرونی یا داخلی باشد و در نتیجه پوست ورم می‌کند و برآمده و گاهی هم پوسته پوسته می‌شود.

پاک‌کننده

باید روی پاک‌کننده شما ۳ عبارت نوشته‌شده‌باشد؛ اول بدون عطر(fragnance free)، دوم بدون مواد صابونی(soap-free) و سوم  غیر  حساسیت‌زا (hypoallergenic)، این عبارات نشان می‌دهد که این پاک‌کننده پوست شما را آزار نمی‌دهد.

مرطوب‌کننده و ضد آفتاب

بهتر است اصلا از ضدآفتاب‌های شیمیایی استفاده نکنید، با دقت برچسب کرم را بخوانید.به دنبال ضدآفتاب‌هایی باشید که درون آنها موادی چون دی‌اکسید تیتانیوم و زینک اکساید وجود دارد، این مواد به طور فیزیکی از پوست شما در مقابل اشعه‌های فرابنفش آفتاب محافظت می‌کند بدون اینکه پوست تحریک شود.

کرم چشم

مواد شیمیایی می‌توانند پوست را تحریک کنند مخصوصامناطقی که پوست فوق‌العاده حساسی دارد، بنابراین بهتر است از چنین کرم‌هایی کمتر استفاده کنید.

لایه‌بردار

سلول‌های مرده وقتی روی پوست جمع می‌شوند مانعی ایجاد می‌کنند و در نتیجه مواد درون کرم‌ها جذب پوست نمی‌شود اما باید بدانید که لایه‌بردارهای مرسوم در بازار که دارای مواد زبرو خشن و… هستندبرای پوست ظریف شما چندان مناسب نیست.شاید بهترین لایه‌بردار برای شما این باشد که با هفته‌ای دوبار صورت‌تان را با لیف و پاک‌کننده بشویید.

کرم شب

بهتر است یک کرم کاملا ملایم و بدون عطر بخرید که در آن لوسیون‌های نرم‌کننده وجود داشته‌باشد. یکی از بهترین چرب‌کننده‌ها برای این نوع پوست وازلین است. مصرف کرم‌هایی که حاوی هیدروکسی اسیدها، مواد گیاهی، ویتامین E و C، لانولین، پروپیلن گلیکول و رتینوییدهاست در افراد با پوست‌های حساس باید منع شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان