کندن موی سفید درست است یا غلط

کندن موی سفید درست است یا غلط
یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: برخلاف باور عمومی، کندن موی سفید باعث افزایش تعداد موهای سفید نمی‌شود چرا که سفیدی مو مربوط به رنگدانه‌های سلولی آن است و کندن یا قیچی کردن مو اثرگذار نیست.

دکتر خلیل صداقت پیشه گفت: رنگدانه‌های موجود در سلولهای ریشه‌ای مو‌ها، عامل طبیعی رنگ مو هستند و با توقف ساخت این رنگدانه‌ها در سلول، مو رنگ خود را از دست می‌دهد و به اصطلاح سفید می‌شود. وی ادامه داد: سفیدی مو می‌تواند علامت بعضی از بیماری‌های داخلی یا بیماری‌های خودایمنی بدن باشد. همچنین کمبود ویتامین B۱۲ و کمبود آهن نیز در سفیدی زودرس‌ مو‌ها موثرند. سفیدی زودرس مو‌ها می‌تواند به دلیل پرکاری تیروئید، کم‌خونی نیز باشد اما ژنتیک دلیل اصلی سفیدی زودرس مو است.
این متخصص پوست و مو و زیبایی شروع سفیدی مو در افراد سفید‌ پوست را از ۳۵ سالگی و در افراد سیاه‌پوست از ۴۵ سالگی را طبیعی دانست و افزود: اگر در افراد سفیدپوست سن سفیدی مو‌ها به زیر ۲۰ و در افراد سیاه‌پوست به زیر ۳۰ سال برسد می‌توان گفت فرد دچار سفیدی زودرس مو شده است و با استفاده از برخی دارو‌ها می‌توان از آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه هیچ شامپویی در رفع سفیدی مو تاثیری ندارد، افزود: این شامپو‌ها تنها باعث تیره و روشن شدن مو‌ها می‌شود اما تاثیری در سفیدی آن‌ها نخواهد داشت. همچنین رنگ مو نیز در کاهش و یا افزایش موهای سفید تاثیری ندارد.

صداقت پیشه با تاکید بر اینکه سفیدی زودرس مو توسط متخصصین پوست و با دارو درمان می‌شود، اظهار کرد: متخصصان با استفاده از دارو‌ها سلول‌های رنگ‌دانه مو را تحریک می‌کنند و به این طریق سن شروع سفید شدن مو را بالا‌تر می‌برند. این متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه سفیدی زودرس مو بیشتر در زنان بروز می‌کند، گفت: برخلاف باور عمومی کندن موی سفید نمی‌تواند باعث افزایش سفیدی مو‌ها شود چرا که دلیل سفید شدن مو عدم تولید رنگ دانه‌های موجود در سلول است. موی ریش و سبیل زود‌تر از موی سر و در قسمت سر نیز موی ناحیه شقیقه و گیج‌گاه زود‌تر از سایر قسمت‌ها سفید می‌شود و پس از ناحیه گیج‌گاه سپس موهای ناحیه فرق سر سفید شده و در آخر کل مو سفید می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان