ramazan
ramazan

بهترین روش های از بین بردن بوی عرق

بهترین روش های از بین بردن بوی عرق

زیبایی و بهداشت پوست و مو

بوی عرق بدن افراد بیماری محسوب نمی‌شود‏‎. بعضی وقت‌ها افرادی که مشکل تعرق دارند، ممکن است متوجه نباشند که بوی بدن آنها‏‎ ‎دیگران را اذیت می‌کند.

 به غیر از باکتری‌ها، دلایل مختلف دیگری نیز در این امر دخیل ‎هستند، از آن جمله‎:

– در مواردی که غدد عرقی بیش از حد فعال شوند.

– ‎‏ مواد سمی یا مواد گیاهی از قبیل الکل، سم آرسنیک، سم سیانید یا‎ کشیدن‎ ‎سیگار،‎ گاهی باعث این مسأله می‌شوند‎.

– ‎عفونت‌هایی از قبیل عفونت‌های ریوی، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های مقاربتی یا‎ عفونت‎ ‎مجاری ادراری‎ نیز می‌توانند باعث بروز این بوی نامطبوع شوند‎.

پیشگیری

‎نکاتی که باید برای پیشگیری رعایت کرد، عبارتند از‏‎:

‎رعایت نظافت شخصی، استحمام روزانه و تعویض روزانه‏‎ ‎لباس‌ها. همچنین جنس لباس‌هایی که به تن می‌کنیم، در کم کردن تعرق نقش بسزایی دارند. ‎لباس‌های نخی معمولاً به سرعت عرق و بوی بد را جذب می‌کنند‎.

– ‎دقت در نوع تغذیه به کاهش میزان بوی بدن کمک می‌کند. مثلاً از خوردن بعضی از‏‎ ‎غذاهای تند با ادویه‌هایی مانند کاری، زیره و سیر خودداری کنید. ‏

 کمبود‎ ‎روی ‎در بدن مشکل تعرق را افزایش می‌دهد، به این دلیل که این ماده به دفع سموم‎ ‎بدن کمک می‌کند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح‌کننده اِکرین را فعال‎ ‎می‌سازد که باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوکرین می‌شود‎.

– ‎استفاده از اسپری و دئودورانت فقط بوی بد را می‌پوشاند و گاهی سبب افزایش بوی ‎بد بدن می‌شود. در انتخاب دئودورانت هم توجه کنید و مواظب باشید آنها را از نوعی انتخاب کنید که حاوی روی‏‎ ‎و آلومینیوم باشند، زیرا که این مواد باکتری‌هایی که مسبب بوی بد بدن هستند را کاهش‎ می‌دهند‎.

درمان های خانگی

‏- پس از استحمام آب شلغم را زیر بازوهایتان بمالید. برای تهیه آب شلغم ابتدا آن را رنده کرده و داخل یک پارچه نازک بریزید و فشار‏‎ ‎دهید و عصاره آن به دست آید. این عصاره را با یک قاشق چایخوری به زیر بازوهایتان بمالید و ماساژ‏‎ ‎دهید‎.

‎‏-‏‎ ‎استفاده از جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد‎.

‎‏-‏‎ ‎چند‎ لیموترش ‎را در دست خود کم‌کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به دو نیم کنید و به زیر بازوهایتان بمالید تا هسته‌های آن بیرون آید. سپس حمام کنید.

 

اگر زیر بغل شما موهای‏‎ ‎زائد دارد، یک روز قبل از این کار، موهای موجود در زیر بغل را بتراشید تا اسید لیموها بوی بدن‎ ‎شما را از بین ببرد‎.

‏-‏‎ ‎هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بازوهایتان پودر بزنید. این کار‎ ‎علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد، پوستتان را نیز سفید می‌کند‎.

‎‏-‏‎ روغن زیتون،‎ آب‎ پرتقال،‎ ‎آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته ‎باشید که افشره آنها باید تازه باشد.

 

زیر بازوهایتان یا هر قسمتی از بدن که لازم‎ ‎است را پودر بزنید. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس‎ ‎با روغن زیتون پاک کنید. به این ترتیب بوی بدن شما از بین خواهد رفت‏‎.

‎‏- اگر گوشت و مرغ می‌خورید و با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید، رژیم غذایی خود‏‎ ‎را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید‎.

‎این توصیه‌های غذایی هم کمک‌کننده، هستند‎:

– ‎هر روز ناشتا قبل از صبحانه 500 میلی‌گرم پودر جوانه ‌گندم را در آب حل کنید و‏‎ ‎بنوشید. اگر سوپرمارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارند، می‌توانید از‎ ‎جوانه گندم تازه استفاده کنید.

 

 توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با‏‎ ‎آب معدنی بنوشید. کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیری کم می‌کند یا کاملاً از بین ‎می‌برد.‏

‎- اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که تعرقتان افزایش یابد چای سبز‎ بنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا دو عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب‎ ‎بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید.

 

این ‎چای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید.‏

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان