مهم ترین ماده غذایی که انسان را زشت می کند!!

مهم ترین ماده غذایی که انسان را زشت می کند!!

زیبایی و بهداشت پوست و مو

یك اصل كلی درباره بهره‌گیری از غذاها در وقت مناسب وجود دارد كه بهتر است برای نهار، غذایی مناسب و كامل و در شب غذایی سبك خورده شود زیرا غذای مصرف شده در وعده ناهار سبب حفظ وزن مناسب بدن می‌شود.

نوروز حقی كارشناس تغذیه گفت: براساس یافته‌های جدید استفاده زیاد از تخم مرغ و شیر به همراه گوشت قرمز سبب ایجاد حالت خستگی دایمی در افراد می‌شود برخلاف آن نیز استفاده زیاد از گوشت و غذاهایی كه خوردن آنها در روز پیشنها می‌شود باعث ایجاد انرژی بیش از حد و در نتیجه عصبانیت،‌تشویش، تحریك و همچنین جوش زدن بیش از حد افراد خواهد شد.

وی افزود: خوردن مواد غذایی در ساعاتی كه بیشتر مفید و قابل جذب بدن باشد، باعث حفظ وزن مناسب بدن نیز می‌شود، برای مثال اگر لبنیات در نیمه روز مصرف شوند به سختی جذب بدن خواهند شد و در نتیجه سبب پدید آمدن یك منبع انرژی استفاده نشده كه به چربی تبدیل می‌شود، در صورتیكه همین لبنیات اگر در ساعات ویژه خود مصرف شود سبب ایجاد وزن اضافی نخواهد شد.

این كارشناس تصریح كرد: در هنگام شب باید آب نوشید چرا كه آب هنگام شب بدن را پاكیزه می‌كند تغذیه در زمان مناسب به معنای نیرو بخشیدن بیشتر به ساختمان بدن است.

وی در پایان اظهار داشت: خوردن سالاد و گوجه فرنگی در ظهر، باعث جذب كامل آن خواهد شد در حالیكه شب به هنگام تهاجم غیر قابل تحملی برای معده خوهد بود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان