ramazan
ramazan

بیوگرافی جالب اکبر عبدی

بیوگرافی جالب اکبر عبدی
هنرمندان ایرانی و خارجی 
نام اصلی :اکبر عبدی آقاباقر
زمینه فعالیت :بازیگر سینما و تلویزیون
ملیت: ایرانی
تولد: ۴ شهریور ۱۳۳۹
تهران، ایران
محل زندگی :تهران
فرزندان: المیرا عبدی
مدرک تحصیلی: دیپلم

اکبر عبدی (زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹) از بازیگران سینما و تلویزیون ایران می‌باشد. وی بیشتر در نقش‌های کمدی بازی می‌کند و فیزیک بدنی خاصی دارد و صورت وی، امکان گریم شدید و ساختن چهره‌های گوناگون، مانند نوجوانان و زنان را به وی می‌دهد. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده است که بسیار خوب است.

شرح حال

اکبر عبدی از پدر و مادری اردبیلی در شهریورماه ۱۳۳۹ در محله نازی‌آباد زاده شد و از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و تاکنون به نقش‌آفرینی در موضوعات مختلفی می‌پردازد. عبدی را بیشتر به خاطر بازی‌های کمدی و طنز می‌شناسند.

جوایز

اکبر عبدی در سال ۱۳۶۸ برای بازی در فیلم مادر ساخته علی حاتمی برنده سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.وی همچنین برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی امین جشنواره بین‌المللی فجر برای نقش آفرینی در فیلم خوابم می‌آد ساخته رضا عطاران می‌باشد.

حاشیه‌ها

اکبر عبدی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰ ضمن انتقاد از روند برگزاری و داوری جشنواره اظهار کرد بایستی برای بازی در فیلم ای ایران جایزه سیمرغ بلورین دریافت می‌کردم. عبدی همچنین در تاریخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۳ به عنوان میهمان در برنامه پارک ملت حضور یافت و گله‌هایی از دستمزد حاصل از بازی اش در فیلم سینمایی اخراجیها کرد. وی در این برنامه محمد رضا شریفی نیا را پول دوست خواند. او در مراسمی در تیر ماه ۱۳۹۲ و در روزهای پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از او نشان درجه یک فرهنگ وهنر را دریافت کرد


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان