ramazan
ramazan

معرفی بدشانس ترین بازیگر معروف ایرانی (عکس)

معرفی بدشانس ترین بازیگر معروف ایرانی (عکس)
ناز وب، شاید اگر برای کسب عنوان بدشانس‌ترین  بازیگران سینمای ایران جستجو کنیم، اولین اسمی که جلوی چشممان بیاید، نام حمید فرخ نژاد  با تعداد بی‌شماری نامردی در ادوار جشنواره فیلم جشنواره فیلم فجر و جشنواره‌های دیگر و نگرفتن سیمرغ تا سی و یکمین دوره جزو رکورد داران نامزد شدن و نگرفتن سیمرغ به حساب می‌آید.اغلب فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده خود نقش‌ها خلاف قواعد جایزه گرفتن‌های مرسوم بوده‌اند، نقش‌هایی متفاوت و حساس در فیلم‌هایی متفاوت و خطرناک.
 
از آن‌جایی که خود فرخ نژاد هم دوست دارد در فیلم‌های شاخص بازی کند، ریسک بازی و دیده شدن او مدام بالا و پایین می‌رود.شروع فعالیت سینمایی فرخ نژاد با فیلم در کوچه‌های عشق به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان در سال ۶۹ به کارگردانی  خسرو سینایی بود و نقش‌های متفاوتی را در آثاری چون ” عروس آتش ، به رنگ ارغوان ، چهارشنبه سوری و گشت ارشاد به نمایش گذاشت.

عمدتا نقش‌هایی که  حمید فرخ نژاد  تا به امروز بازی کرده، دچار حاشیه شده‌اند. مثل نقش مامور اطلاعاتی عاشق پیشه در فیلم سینمایی به رنگ ارغوان  که ۶ سال توقیف بود یا نقشش در آتشکار که باز هم ۳ سال در بایگانی قرار گرفت و بعد از آن اکران محدود و پر حاشیه‌ای داشت.یکی دیگر از آثاری که قرار بود فرخ نژاد در آن به سیمرغ جشنواره دست یاد فیلم سینمایی شب واقعه بود که متاسفانه در لحظات آخر نام برنده بدون ذکر دلیل خاصی تغییر کرد.

جشنواره سی و یکم، جشنواره‌ای بود که حمید فرخ نژاد بعد از بازی خوب در نقش‌های سخت بالاخره دیده شد و سیمرغ بلورین را برای ایفای نقش در فیلم سینمایی استرداد  از آن خود کرد.فرخ نژاد پیش از این ۹ بار کاندیدای بازیگری شده بود که این جایزه یک بار در اولین نقش آفرینی‌اش در فیلم “عروس آتش ” به عنوان بازیگر کامل دریافت گردد ۲ سیمرغ دیگر نیز برای فیلم‌نامه ” عروس آتش ” و ساخت “سفر سرخ ” دریافت کرده و یک دیپلم کارگردانی نیز برای این فیلم دارد. از جوایز خارجی حمید فرخ نژاد  نیز می‌توان به جایزه جشنواره ” گارلو ویواری ” برای عروس آتش جشنواره مسکو برای ” طبل بزرگ زیر پای چپ ” و ” آسیا پاسنک ” برای ” شب واقعه ” اشاره کرد.

حمید فرخ نژاد کارگردانی و تهیه کنندگی سفر سرخ  را درحالی انجام داد که به قول خودش سرمایه جوانی اش را به پای فیلم ریخته بود. در مورد حواشی این فیلم و سرانجامش حرف‌های زیادی زده شده که همگی بر این نکته تاکید دارند که مفیدی در مشکلات فیلم بیشتر دلایل شخصی داشته با موانع قانونی; به طوری که فرخ نژاد  نامه‌ای گلایه آمیز در هفته دفاع مقدس از رنج‌هایی که سر این فیلم کشیده است نوشت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان