ramazan
ramazan

فرار عجیب یک پزشک و خانواده اش در عدرا+‌ عکس

فرار عجیب یک پزشک و خانواده اش در عدرا+‌ عکس
گروههای مسلح چند روز پیش به شهر صنعتی عدرا حمله کرده و بر اساس لیست از پیش تعیین شده عملیات اعدام  برنامه ریزی شده ای را انجام دادند…
 
یک پزشک سوری، خود و خانواده اش را به شکل عجیبی از چنگ گروههای تکفیری و تروریستی که از چندین روز پیش با هجوم به شهر صنعتی عدرا واقع در اطراف دمشق دست به کشتار وحشیانه زده اند، نجات داد.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ عناصر تروریستی جبهه النصره، احرار الشام و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از چندین روز پیش بر این منطقه تسلط یافته و جنایتهایی را علیه صدها خانواده ساکن این شهر یکصد هزار نفری مرتکب شدند.

 

دکتر "مظهر ابراهیم" که در مرکز زمین شناسی عدرا به کار طبابت اشتغال داشت، اهل روستای عین بشریتی از توابع صافیتا در ریف طرطوس است، وی در گفت وگو با شبکه خبری"عاجل" از مشاهدات خود در باره حملات افراد مسلح به شهرک عدرا که از سالها پیش به خاطر شغلش در آنجا سکونت داشته، خبر داد.
 

فرار عجیب یک پزشک و خانواده اش در عدرا+‌ عکس
 
این پزشک سوری افزود: از ساعتهای اولیه صبح، صدای شلیک گلوله را در منزلم مقابل نانوایی می شنیدیم و درگیریهایی میان مهاجمان و نگهبانان نانوایی درگرفت که لحظات بسیار سختی بود که من، همسرم و دخترمان کریستین که هنوز دوسالش تمام  نشده به پناهگاهی در ساختمان مجاور رفتیم و با دهها تن از ساکنان که از دیگر استانها آمده اند، آنجا پنهان شدیم .
  وی خاطرنشان کرد: افراد مسلح وارد شده وشکنجه، کشتار و بازجویی از کسانی را که با نظام همکاری داشته و در مشاغل دولتی بودند، آغاز کردند .
  ابراهیم گفت: پس از گذراندن سه روز سخت در پناهگاه توانستیم با چند خانواده دیگر خود را به خیابان اصلی که ارتش سوریه در آنجا استقرار داشت، برسانیم و افراد نجات یافته با کامیون به مکانی امن منتقل شدند و ما نیز به همراه خانواده به طرطوس رفتیم. وی افزود: به همراه همسر و دخترم شاهد اجساد قربانیانی بودیم که در خیابانهای کثیف افتاده بودند و سر و یا رگ گردن آنها بریده شده بود.
 
  همسر ابراهیم نیز با بیان این که لحن صحبت و چهره افراد مسلح شبیه سوریها نبود و بر پیشانی آنها نوشته بود گردان های اسلامی "جبهه النصره"، خاطرنشان کرد: روزهای بسیار سختی بود، ما همه زندگی خود را رها کردیم و فقط با لباس هایی که بر تن داشتیم فرار کردیم و ارتش که شهر را محاصره کرده بود ما را نجات داد .نزار اسماعیل موسی استاندار طرطوس از این خانواده نجات یافته میزبانی کرد درحالی که دختر بچه آنها، بهانه اسباب بازیهای خود را می گرفت .
  گروههای مسلح چند روز پیش به شهر صنعتی عدرا حمله کرده و بر اساس لیست از پیش تعیین شده عملیات اعدام  برنامه ریزی شده ای را انجام دادند. گزارش های سوریه تعداد قربانیان این کشتار را 80 نفر اعلام کرد در حالی که دیگر گزارشها تعداد بیشتری را  بیان می کند. گفتنی است ساختمان های مسکونی شهر صنعتی عدرا، محل سکونت کارمندان و کارگارنی است که در بیش از 600 کارگاه صنعتی و بسیاری از   انبارحبوبات اشتغال دارند که در حدود چهل کیلومتری شمال شرقی دمشق در جاده  بین المللی منتهی به حمص قرار دارد و این منازل افزون برساکنان بومی، میزبان نزدیک به 100 هزار پناهنده از دیگر مناطق حومه دمشق  به ویژه شهرهای مجاور مانند دوما ، حرستا وعربین است.

 


 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان