ساندویچ میگو + طرز تهیه

ساندویچ میگو + طرز تهیه
برای پوست كندن میگو‌ها در ظرفی آب را به جوش آورده و مقداری نمك و فلفل به آن اضافه كنید، سپس میگوها را داخل آب جوش ریخته و بعد از زمان كوتاهی میگو‌ها را خارج كرده و پوست رو با چاقو روده پشت میگو را خارج سپس تفت دهید…
 
مواد لازم برای 4 نفر:
میگو درشت 450گرم، پوست كنده
ادویه ماهی 1 قاشق سوپخوری
مایونز كم چرب یك چهارم پیمانه و 2قاشق سوپخوری
سس خردل 2 قاشق سوپخوری
آبلیمو 2 قاشق سوپخوری
نان ساندویچی 4 عدد
كره یا مارگارین 1 قاشق سوپخوری و 1 قاشق سوپخوری
فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز متوسط 2 عدد خلالی
سیر له شده 2 حبه، كوبیده
طرز تهیه:
میگو را در ادویه ماهی بغلتانید. میگوها را در یك ظرف كوچك ریخته و در آن را ببندید. ظرف را به مدت 30 دقیقه تا یك ساعت در یخچال قرار دهید. مایونز و خردل را با آبلیمو مخلوط كرده و كنار بگذارید.نان را از كنار برش داده و مغز آن را به صورتی كه لبه نان 2 سانتی‌متر مغز نان و تكه زیر یك سانتی‌متر ضخامت داشته باشد، آماده كنید.یك قاشق سوپ‌خوری كره را آب كرده و در تابه نچسب روی حرارت متوسط میگوها را برای 8-7 دقیقه تفت دهید. میگوها را از تابه به ظرف منتقل كرده و كنار بگذارید. حرارت را كم كرده و بقیه كره را اضافه و برای 5 دقیقه فلفل ها را در تابه تفت دهید. سیر را اضافه كرده و 5 دقیقه دیگر یا تا وقتی‌ كه فلفل‌ها نرم شود تفت دادن را ادامه دهید.2 قاشق چایخوری از مخلوط مایونز، خردل و آبلیمو را روی تكه نان‌ها بمالید. یك قاشق از مواد فلفل روی سس گذاشته و با قاشق میگو‌ها را روی آن بگذارید. بقیه مایونز را روی میگو ریخته و یك تكه نان روی آن بگذارید و سریع سرو كنید.
نكته:
1- برای پوست كندن میگو‌ها در ظرفی آب را به جوش آورده و مقداری نمك و فلفل به آن اضافه كنید، سپس میگوها را داخل آب جوش ریخته و بعد از زمان كوتاهی میگو‌ها را خارج كرده و پوست رو با چاقو روده پشت میگو را خارج سپس تفت دهید.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان