خواص پاستا

خواص پاستا

بخاطر مصرف زیاد انواع پاستا در ایتالیا امراض قلبی بسیار كم می باشد…

پاستا شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین می باشد و جزو كربوهیدارت ها است. پاستا انرژی زیادی داشته مانند گوشت قرمز محتوی پروتئین اما با چربی كم می باشد. از هشت آمینو اسید لازم برای پروتئین در پاستا شش نوع آن موجود است بنابراین احتیاج به مقدار كمی پنیر و گوشت به عنوان كامل كننده دارد. بخاطر مصرف زیاد انواع پاستا در ایتالیا امراض قلبی بسیار كم می باشد. استفاده از آن برای بچه هایی كه تخم مرغ استفاده نمی كنند مناسب است. همچنین برای ورزشكاران بخاطر وجود انرژی زیاد توصیه می شود. به علت زود هضم بودن می تواند به عنوان شام سبك استفاده گردد.
انواع پاستا:
پاستا در اشكال گوناگون عرضه می گردد كه می توان به اسپاگتی، لازانیا، ماكارونی، راویولی، پِنه، فتوچینه، كانلونی، ورمیشل، كنكیلی، تالیاتلی، فوزیلی اشاره كرد.
لازانیا:
غذایی است كه با تغییر مایه آن می تواند تنوع فراوان داشته باشد. كافی است بجای گوشت قرمز مقداری قارچ، كدو سبز، بادمجان، مرغ، ماهی، میگو، سوسیس، كالباس، سیب زمینی، تخم مرغ، اسفناج و گوجه فرنگی به كار بریم و برای سس آن می توان از سس گوجه فرنگی و سس سفید استفاده كرد.
 

دستور پخت لازانیای گوشت و قارچ
طرز تهیه لازانیا:
2 پیمانه آرد (400 گرم)
1 قاشق روغن
3 عدد تخم مرغ
1 قاشق چایخوری نمك
آرد را با نمك در ظرفی ریخته، تخم مرغ را كمی بزنید و با روغن روی آرد بریزید و با مقداری آب مخلوط كنید تا خمیر روانی شبیه خامه زده به دست آید، آنگاه با دستگاه لازانیاساز، لازانیا را تهیه كنید.
مایه تویی:
150 گرم گوشت گوساله (چرخ كرده)
1 پیمانه پنیر سفید (رنده شده)
100 گرم قارچ خرد كرده
1 پیمانه خامه
1 پیمانه سس گوجه فرنگی (كچاپ)
1 قاشق جعفری (ساطوری)
نمك و فلفل و آویشن 3 قاشق روغن
روغن را در ماهیتابه داغ كنید. گوشت را با قارچ و جعفری در آن تفت دهید. سس گوجه فرنگی را با اندكی نمك و فلفل اضافه كنید و روی آتش ملایم بپزید تا گوشت به روغن بیفتد. سپس خامه را اضافه كرده و به هم بزنید و بردارید. فر را روی 200 درجه سانتیگراد داغ كنید. كف قالب لازانیا (ظرف بلور یا چینی ترجیحاً گرد) را با كره چرب كرده یك لایه لازانیا در آن پهن كنید. سطح لازانیا را با مایع و مقداری پنیر بپوشانید. این عمل را سه بار تكرار كنید بطوری كه ردیف آخر مایع گوشتی و پنیر قرار گیرد. در آخر آویشن را اضافه نموده ظرف لازانیا را 25 تا 30 دقیقه در فر بگذارید تا پنیر ذوب و حباب دار شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان