درگذشت این نوجوان سالخورده!! + عکس

مجموعه : اخبار
درگذشت این نوجوان سالخورده!! + عکس
بعد از درگذشت بِرنز، مدیر باشگاه پاتریوتس گفت که سام بِرنز به عنوان «کاپیتان افتخاری» تیم در بازی مقابل تیم «ایندیانا کولتس» دعوت شده بود، بازی ای که به نفع هم تیمی های بِرنز پایان یافت…
 
روز سه شنبه، ۲۴ دی ماه، صدها نفر ‪-‬ از جمله مالک باشگاه تیم فوتبال آمریکایی «نیو انگلند پاتریوتس» ‪-‬ برای شرکت در مراسم خاکسپاری یک نوجوان اهل ایالت ماساچوست دور هم گردآمدند، انسانی که به رغم زندگی کوتاه و بیماری نادر پیری زودرس الهام بخش زندگی بسیاری شد.

به گزارش خبرگزای آسوشیتد پرس، همکلاسی های دبیرستان «سام بِرنز» نیز در مراسم وداع با دوست و همدرس خود در محل برگزاری مراسم شرکت کردند. اندکی بعد هم مراسمی خصوصی در استادیوم ژیلت در شهر «فاکسبورو»، موطن بِرنز، برگزار شد.

بِرنز در هنگام مرگ تنها ۱۷ سال داشت و بر خلاف سن پایین خود چهره و پیکر مردی سالخورده را داشت.

 

درگذشت این نوجوان سالخورده!! + عکس

 

این نوجوانِ سالخورده در روز جمعه، بیستم دی ماه، به دلیل عوارض نوعی بیماری نادر، به نام پروجریا، درگذشت. پزشکان بیماری او را زمانی تشخیص دادند که بِرنز تنها ۲۲ ماه سن داشت.

پدر و مادر بِرنز که هر دو پزشک بودند بعد از تشخیص بیماری فرزند دلبند خود، یک بنیاد تحقیقاتی مردم نهاد را برای پژوهش جهت یافتن درمان پروجریا تأسیس کردند.

اما آنچه در زندگی این نوجوان مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت، نبرد سام بِرنز برای زنده ماندن در اندک سال های عمرش بود. موضوعی که در قالب مستندی در شبکه «اچ بی او» به تصویر کشیده شد. عنوان این مستند «زندگی به روایت سام» بود و نقش به سزایی در آگاهی رسانی به مردم درباره بیماری «پروجریا» ایفا کرد.

بیماری پروجریا، عارضه ای بسیار نادر است که فرد مبتلا را به سرعت دچار آثار سالخوردگی می کند، تحلیل استخوانی-عضلانی، مشکلات قلبی-عروقی و دیگر مشکلات سلامتی از جمله مواردی است که فرد بیمار با آن مواجه می شود.

چند ماه پیش از درگذشت بِرنز، «روبرت کرافت»، مالک ثروتمند باشگاه تیم فوتبال آمریکایی «نیو انگلند پاتریوتس» در مراسم نمایش اولیه مستند شبکه «اچ بی او» درباره این نوجوان بیمار شرکت کرد و آنچنان تحت تأثیر قرار گرفت که اعلام کرد حاضر است نیم میلیون دلار به بنیاد پژوهشی پدر و مادر بِرنز اهدا کند.

به نوشته روزنامه «بوستون گلوب»، بِرنز همان ماه به عنوان میهمان ویژه به یکی از بازی های تیم فوتبال آقای کرافت دعوت شد و برای بازیکنان تیم «نیو انگلند پاتریوتس» فی البداهه سخنرانی کرد.

 

درگذشت این نوجوان سالخورده!! + عکس

 

بعد از درگذشت بِرنز، مدیر باشگاه پاتریوتس گفت که سام بِرنز به عنوان «کاپیتان افتخاری» تیم در بازی مقابل تیم «ایندیانا کولتس» دعوت شده بود، بازی ای که به نفع هم تیمی های بِرنز پایان یافت.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان