سریال پرمخاطب آوای باران چگونه تمام شد!!؟

مجموعه : فرهنگ و هنر
سریال پرمخاطب آوای باران چگونه تمام شد!!؟

موضوعی که روی نحوه استقبال از آثار تاثیر بسزایی دارد.البته باید امیدوار بود این اشتیاق برای اطلاع از پایان بندی سریال از سوی مردم که توقع همه را هم بالا برده است، چنان نشود که انتظارها را برآورده نکند…

قسمت آخر «آوای باران» امشب روی آنتن می رود تا جای خود را از هفته آینده به مینی سریال «دربند اروند» دهد. «آوای باران» با وجود همه موافقان و و مخالفانش در یکی از بهترین باکس های تلویزیون به پخش رسید و به همان میزان حاشیه هم زیاد داشت. اما راه های پیگیرانه سازندگان سریال برای جلوگیری از فاش شدن ماجراهای قسمت آخر و لو نرفتن قصه، یکی از جالب ترین حاشیه های سریال بود.

حسین سهیلی زاده کارگردان سریال، که یکبار در «ترانه مادری» چوب این لو رفتن داستان را خورده بود، این بار هم با درک آنکه روایت مجموعه آنقدر برای بینندگانش مهم و کنجکاوی برانگیز شده که برای سردرآوردن از آن به سوال از بازیگران هم رو می آورند، حتی آنرا از عوامل سریالش هم پنهان می کرد. سازندگان آنقدر هم تصویربرداری را ادامه دادند تا فینال تنها یک روز  پیش از پخش جلوی دوربین رود و ریسک لو رفتن آن به کمترین میزان ممکن برسد. این عطش جمعی با یافتن جزئیات پایان بندی قصه روزهای آخر پخش چنان بالا رفته که رسانه ها و مطبوعات موسوم به زرد هم برای آگاهی از آن و انعکاسش، مدام تیتر زدند و حاشیه سازی کردند. جالب آنکه آزاده زارعی بازیگر نقش باران نیز در خاطره ای گفته بود که حتی پلیس نیز در قبال چشم پوشی از یک خطای رانندگی او، درخواست اطلاع از آخر «آوای باران» را داشته است!
آسیب شناسی این رفتار اجتماعی از سوی مخاطبان تلویزیون، یک یافته مهم هنری خواهد داشت که قطعاً به کار مجموعه سازان و فیلمسازان می آید اینکه هنوز و همچنان مردم به روایتی و خط قصه بیش از سایر ویژگی ها اهمیت می دهند. در واقع بازی های چشمگیر، کارگردانی مسلط و هوشمندانه، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و ترانه تیتراژ، ترکیب بازیگران و.. اغلب در سریال های تلویزیونی زیر سایه یک قصه رگ و ریشه دار قرار می گیرند و قضاوت می شوند. موضوعی که روی نحوه استقبال از آثار تاثیر بسزایی دارد.البته باید امیدوار بود این اشتیاق برای اطلاع از پایان بندی سریال از سوی مردم که توقع همه را هم بالا برده است، چنان نشود که انتظارها را برآورده نکند.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان