ramazan
ramazan

اسراری که چشم پزشکان آشکار نمی کنند !!

مجموعه : بیماری ها
اسراری که چشم پزشکان آشکار نمی کنند !!
ـ‌ هرگز از دستمال كاغذی یا دستمال‌های توالت برای پاك كردن شیشه عینك خود استفاده نكنید.
این دستمال‌ها از چوب ساخته شده اند و شیشه‌های عینك شما را خش می‌اندازند. دكتر Robert Noecher می‌گوید من از كراواتم برای این‌كار استفاده می‌كنم، به این خاطر كه از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم و لطیف است.

۲ـ‌ عینك‌های آفتابی پولاریزه برای كم كردن حساسیت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسیار مناسب هستند، اما برای دیدن صفحه‌های موبایل یا سیستم‌های راهیاب، شما را با مشكل مواجه خواهند كرد. این مشكل حتی برای دیدن صفحه‌های دستگاه‌های خودپرداز جدی‌تر خواهد بود.

۳ـ‌ بسیاری از ما فكر می‌كنیم، پس از یك جراحی چشم، بسرعت می‌توانیم به زندگی عادی خود برگردیم، اما در واقع برای بسیاری از افراد، این زمان، مقادیری بیشتر طول می‌كشد. پس از این‌كه مجبور شویم روی یك متن چند صفحه‌ای تمركز كنیم، متوجه می‌شویم آنقدر‌ها هم كه فكر می‌كنیم كار ساده‌ای نیست و به زمانی بیش از این نیاز است.

۴ـ‌ بسیاری از مردم می‌دانند كه اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسیب جدی می‌رساند، اما نمی‌دانند كه این اشعه برای چشمان نیز مضر است. آیا شما از كسانی هستید كه تنها زمانی‌كه آسمان آفتابی است، عینك می‌زنید؟ مثل این می‌ماند كه بگویید من فقط گاهی اوقات سیگار می‌كشم!

عینك آفتابی‌ای را انتخاب كنید كه به اندازه كافی برای جلوگیری از ورود اشعه از بالا و پایین بزرگ باشند حتی اطراف آن نیز ضخیم باشد، اگر از لنز استفاده می‌كنید محافظ UV را بخواهید.

۵ـ‌ به‌رغم این كه نسل‌های مختلف، درباره فواید هویج، به فرزندان خود بسیار گفته‌اند، هویج بهترین غذا برای چشم‌ها نیست. البته شاید بتوان این امتیاز را بیشتر به اسفناج، كلم پیچ و دیگر سبزیجات با برگ تیره نسبت داد.

6 ـ‌ قطره‌های چشم (از هر نوع)، اگر در یخچال نگهداری شوند، سوزش كمتری ایجاد می‌كنند.

۷ـ‌ بعضی پزشكان بیماران را جهت جراحی آب مروارید تحت فشار قرار می‌دهند. اگر برای جراحی با مشكلات مالی مواجه هستید باید گفت كه صبر كردن برای این جراحی آسیبی به چشم‌های شما نمی‌رساند. آب مروارید فقط دید شما را با مشكل روبرو می‌كند مانند این است كه از یك پنجره كثیف به بیرون نگاه كنید.

۸ـ‌ مطالعه در نور كم به چشمان شما آسیب نمی‌رساند. بدترین چیزی كه ممكن است اتفاق بیفتد سردرد شدن شماست.

۹ـ‌ اگر از لنز‌های مدت دار استفاده می‌كنید، آنها را قبل از خواب در بیاورید. شانس عفونی شدن چشم‌ها هنگام خواب با این لنزها ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر است.

لنزهای مدت دار لنزهایی هستند كه می‌توان آنها را تقریباً تا ۷ روز بدون اینكه نیازی به در آوردنشان به هنگام خواب باشد، استفاده كرد.

۱۰ـ‌ زمانی كه به قطره چشم نیاز دارید، آن قطره‌ای را كه از خیلی وقت پیش در كابینت نگه داشته‌اید، استفاده نكنید. اگر چشم شما عفونی شده باشد این قطره شاید قرمزی چشم را بهتر كند، اما ممكن است باعث بدتر شدن عفونت شود. برخی افراد چشم خود را به خاطر همین اشتباه از دست داده‌اند.

۱۱ـ‌ ورم ملتحمه همیشه خوش خیم نیست. برخی بیماران به خاطر این بیماری دچار حساسیت به نور شده یا بینایی خود را از دست می‌دهند. اما بسیاری از پزشكان آنتی‌بیوتیك را برای درمان آن تجویز كرده كه اگر مشكل ویروسی باشد هیچ كمكی نخواهد كرد. اما اگر مبتلا به ورم ملتحمه باكتریایی شده باشید، شاید چنین درمانی برای شما كارگر باشد.

۱۲ـ‌ تست‌های سالانه تنها راه برای جلوگیری از این بیماری‌ها هستند. این اصلا خوب نیست كه منتظر بمانیم تا علائم بیماری‌های چشمی به طور كامل ظاهر شوند و برایمان مشكل‌ساز شوند تا به پزشك مراجعه كنیم. توجه داشته باشید، برخی بیماری‌های چشمی تا زمانی‌كه بینایی شما را از بین نبرند، بروز نمی‌كنند.

۱۳ـ‌ اگر شما بالای ۶۰ سال هستید و تصمیم به عمل جراحی لیزیك گرفته‌اید، صبر كنید تا دچار آب مروارید شوید. سپس ما می‌توانیم بینایی شما را طی جراحی آب مروارید ترمیم كنیم و بیمه نیز براحتی هزینه آن را پرداخت خواهد كرد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان