ramazan
ramazan

آموزش ارسال اس ام اس(sms) وقتی که ارسال نمیشه

آموزش ارسال اس ام اس(sms) وقتی که ارسال نمیشه

ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید اس ام اس ارسال کنید با پیام  Unable to send text message  یا مشابه آن مواجه می شوید که در این صورت پیام شما در outbox گوشی می ماند و یا اگر ارسال شد به شخص مورد نظر نمی رسد و اصطلاحا failed می شود. در زیر با روش های اصولی ارسال پیامک در گوشی های مختلف آشنا می شوید. 

 

آموزش ارسال اس ام اس(sms) وقتی که ارسال نمیشه

 

 

به قسمت تنظیمات پیام ها برید و وارد text message بشید در این مرحله باید وارد قسمت message center بشید.

 

اصولا در این قسمت باید سه message center تعریف شده باشه اگر هم نیست می تونید خودتون تعریف کنید به این صورت که New message center رو انتخاب می کنید و در قسمت شماره یکی از شماره های 9891100500 و 9891100501 و 9891100510 (هرکدوم که نباشه) رو وارد می کنید.

از این به بعد هر وقت که به مشکلات بالا برخوردید میتونید به قسمت message center in use برید و با تغییر دادن اون به هرکدام از این شماره ها مشکل تونو برطرف کنید.

 

لازم به ذکر که این مسیر برای گوشیهای نوکیای سری N و 60 هستش و برای گوشیهای دیگر از آموزش های زیر استفاده کنید.

 

رفع مشکل ارسال نشدن اس ام اس اندروید سامسونگ، هواوی و…

 

 

How to Fix SMS Fails to Send in Android

اگر نمی توانید اس ام اس ارسال کنید، به احتمال زیاد سیم کارت شما یا تنظیمات مربوط به آن دچار مشکل شده است. البته گاهی هم دلایل نرم افزاری و سخت افزاری دیگری هم وجود دارند.

روش های ذکر شده را تا رفع مشکل در گوشی های سامسونگ، سونی، ال جی، هواوی، شیائومی و.. دنبال کنید.

 

علت مشکل عدم ارسال SMS در اندروید

 

یکی از علت های اصلی مشکل ارسال نشدن اس ام اس در اندروید، عدم تنظیم صحیح شماره SMSC می باشد. شبکه SMSC وظیفه ارسال پیام شما را دارد.

یعنی پیامی که از گوشی ارسال می کنید ابتدا به SMSC ارسال شده و سپس از آن جا به شماره مورد نظر با مقصد ارسال می شود.

در نتیجه اگر SMSC به درستی تنظیم نشده باشد، قادر به ارسال پیام نخواهید بود. در این زمان ممکن است شما به درستی پیامک دریافت کنید و فقط در ارسال آن مشکل داشته باشید.

 

ریستارت کردن تلفن برای رفع علت ارسال نشدن اس ام اس در گوشی هواوی و..

 

یکی از ساده ترین راه هایی که می تواند مشکل شما رفع کند، ریستارت کردن گوشی می باشد. با انجام همین کار ساده ممکن است مشکل عدم ارسال اس ام اس رفع شود.
تنظیم SMSC برای رفع مشکل ارسال SMS در اندروید

برای رفع مشکل ابتدا وارد شماره گیر گوشی خود شوید. سپس شماره *#*#4636#*#* را شماره گیری کنید. در منویی که باز می شود، گزینه Phone Information را انتخاب کنید. سپس بخش SMSC را پیدا کرده و روی آن تپ کنید.

حال Refresh را بزنید. این کار به صورت خودکار SMSC جدید را تنظیم می کند. اگر با ارور Refresh Error مواجه شدید، باید این فرآیند را به صورت دستی انجام دهید.

در باکس SMSC باید شماره SMSC اپراتور خود را وارد کنید. این مورد را می توانید در وبسایت اپراتور خود مشاهده کرده و یا از پشتیبانی آن بپرسید. سپس روی Update تاچ کنید.

 

تبدیل SMSC به PDU برای حل مشکل ارسال نشدن پیام در اندروید

 

در صورتی که با وارد کردن شماره به صورت دستی هم با ارور Update Error مواجه شدید، برخی از کاربران توصیه می کنند که شماره SMSC را به فرمت PDU تبدیل کنید.

برای این کار ابتدا وارد سایت Online PDU Encoder and Decoder شوید. به پایین صفحه بروید تا به قسمت تبدیل SMSC برسید.

هر کاراکتری که در باکس Receiver وجود دارد را حذف کنید. همچنین باکس پیام بالای دکمه Convert را هم حذف کنید. شماره SMSC اپراتور خود را در قسمت SMSC وارد کنید.

روی دکمه Convert کلیک کنید. در کادر سمت راست صفحه، یک رشته کاراکتر از حروف و اعداد را در خط دوم راه مشاهده می کنید. شما به 16 رقم اول در خط دوم نیاز دارید.

این کد PDU را مطابق روش ذکر شده در قسمت SMSC تنظیمات گوشی خود وارد کرده و روی Update تپ کنید. در صورت عدم موفقیت، سعی کنید علامت + را به ابتدای کد اضافه کنید.
رفع مشکل ارسال نشدن پیامک در اندروید با بررسی تنظیمات SMSC در برنامه پیام رسان پیشفرض

شما می توانید تنظیمات SMSC را در برنامه پیام رسان پیش فرض گوشی نیز تغییر دهید. برای این کار دستور العمل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت Apps بروید. برنامه پیش فرض SMS خود را پیدا کنید.
روی آن تپ کنید. مطمئن شوید که برنامه فعال است، در غیر این صورت آن را فعال کنید.
حال برنامه SMS پیش فرض گوشی خود را اجرا کنید. وارد تنظیمات برنامه شده و به قسمت SMS Settings و سپس SMS Service Center بروید.

در قسمت SMSC شماره اپراتور خود را وارد کرده و تنظیمات را ذخیره کنید.

حال مشکل را تست کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از پیام رسان های دیگر به جای برنامه پیش فرض، برنامه پیش فرض را غیر فعال نکنید.

 

استفاده از تلفن دیگر برای بررسی مشکل ارسال پیام خالی در اندروید

 

 

اگر تا کنون هیچ کدام از روش ها برای شما جواب نداده است، سیم کارت خود را خارج کرده و آن را در گوشی دیگری قرار دهید. سپس مطابق روش های ذکر شده تنظیمات SMSC را روی آن اعمال کنید. این تنظیمات روی سیم کارت ذخیره می شود.

 

رفع مشکل در ارسال اس ام اس در اندروید با حذف کش و دیتای برنامه Message

 

مطابق روش ذکر شده در مطلب آموزش حذف کش و دیتا برنامه در اندروید، اقدام به حذف این قسمت از حافظه برای برنامه پیام رسان پیش فرض گوشی خود کنید.
و اگر گاهی با انجام این راه حل ها ارسال پیام میسر نشد یکبار گوشی تان را ریستارت کنید.

 

و مهم ترین مشکلی که در بسیاری از گوشی ها پیش می آید عدم ارسال پیامک با کلمات زیاد است برای رفع این مشکل و تبدیل sms به mms روش زیر را دنبال کنید.

 

 

راه‌حل اول برای رفع مشکل MMS شدن SMS: استفاده از نرم‌افزار مخصوص

 

در بسیاری از موارد، نصب یک نرم‌افزار قدرتمند ارسال پیامک برای حل مشکل تبدیل خودکار sms به mms در گوشی a52 و سایر مدل‌های سامسونگ موثر است. نرم‌افزار Handcent یکی از بهترین گزینه‌ها است.

در کنار این نرم‌افزار می‌توانید از Chomp SMS نیز استفاده کنید. معمولاً نصب هر دو نرم‌افزار و استفاده از آن‌ها به‌عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض ارسال اسم ام اس، به حل مشکل تبدیل SMS به MMS کمک می‌کند.

بااین‌حال، اگر این مشکل همچنان باقی ماند، با مراجعه به بخش منو و سپس بخش Settings گزینه Send Message Settings را در نرم‌افزار Handcent انتخاب کنید.

حالا کافی است تا تیک گزینه Auto-convert to MMS را بردارید. این نرم‌افزارها علاوه‌بر رفع مشکل تبدیل sms به mms می‌توانند امکاناتی نظیر ارسال پیامک‌های دارای تأخیر و دایورت اس ام اس را نیز در اختیار شما قرار دهند.

 

روش دوم: جلوگیری از تبدیل SMS به MMS در سامسونگ با تغییر تنظیمات

 

نرم‌افزاری‌هایی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم هر یک امکانات بسیار خوبی دارند و می‌توانند به حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی A51 کمک کنند.

با این‌حال، فرآیند کار و تنظیمات پیام چند رسانه ای گوشی سامسونگ با مدل‌های قدیمی‌تر متفاوت است.

گوشی‌های قدیمی اندرویدی با نصب برنامه‌های جدید، در هنگام کار دچار کندی و هنگ شدید می‌شوند و عملاً استفاده از آن‌ها برای کاربران عذاب‌آور خواهد شد. به همین دلیل نمی‌توان از روش نصب نرم‌افزار برای حل مشکل ارسال پیامک طولانی در سامسونگ قدیمی استفاده کرد.

برای غیر فعال کردن mms در این گوشی‌ها، باید وارد بخش ارسال پیامک شوید. دکمه منو را فشار دهید و از بخش Settings یکی از گزینه‌های Input Mode یا Encoding را انتخاب کنید.

حالا باید تیک گزینه Unicode یا Automatic را بردارید و گزینه GSM را انتخاب کنید. معمولاً این کار باعث حل مشکل اس ام اس طولانی در سامسونگ خواهد شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان