زیبایی بیشتر با خوردن این نوشیدنی

زیبایی بیشتر با خوردن این نوشیدنی

مطالعات نشان داده‌اند، 200 سی.سی چای، دارای 44 میلی‌گرم كافئین است كه دریافت این مقدار كافئین می تواند در رفع خستگی بدن خصوصا پوست به عنوان عضوی بسیار فعال كمك شایانی كند. به علاوه، مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند كه عصاره چای سبز دارای ماده‌ای به نام تانن است كه وجود این ماده در بدن، از سلول‌ها محافظت می‌كند.

بد نیست بدانید سلول‌های كلیه بیشترین تماس را با رادیكال‌های آزاد دارند و به این ترتیب چای از سلا‌مت كلیه محافظت می‌كند. خواص ضدسرطانی چای نیز از جمله مواردی است كه می‌تواند در حفظ سلامت پوست موثر باشد، به طوری كه، تركیبات پلی فنلی موجود در چای مانع فعالیت تركیبات سرطان‌زا خصوصا تركیبات نیتروزی می‌شود كه در فراورده‌های گوشتی وجود دارد و این خواص آنتی‌اكسیدانی، پیری زودرس پوست را به تاخیر می‌اندازد.

مطالعات نشان داده‌اند كه بالا بودن چربی خون از عواملی است كه فرایند پیری را در بدن تسریع می‌كند و نوشیدن چای خصوصا چای سبز به دلیل فلاونوئیدهایی كه دارد سطح چربی خون خصوصا كلسترول بد را كاهش می دهد. جالب است بدانید كه افزودن مواد غذایی نظیر شیر، خامه، عسل می‌تواند خواص تقویتی این نوشیدنی را افزایش داده واثرات بیشتری داشته باشد.

به علاوه چای،به دلیل كافئین بالایی كه دارد یك محرك بوده و جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهد و موجب دفع مواد زائد می‌شود و این امر، هم خستگی را در این عضو كاهش داده و هم موجب تغذیه بیشتر پوست شده و سلول‌ها شادابی خود را باز می یابند. امروزه از چای به عنوان تركیبی كه می‌تواند در مراقبت‌های خانگی كاربردهای فراوانی داشته باشد، استفاده می‌شود. به طور مثال، از چای كیسه‌ای در رفع خستگی چشم‌ها استفاده می‌شود. چشم‌ها از جمله اعضایی هستند كه در زیبایی بسیار موثر بوده و به سرعت عدم سلامتشان در صورت نمود پیدا می‌كند.

استفاده از آن به این ترتیب است كه، چای كیسه‌ای را در آب جوشان فروبرده و اضافی آب آن را گرفته و وقتی سرد شد، به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی چشم قرار دهید. این كار در زمانی كه چشم‌های شما بعد از یك روز كاری كاملا خسته شده‌اند، می‌تواند كمك‌كننده باشد. در ضمن، از چای دم‌كرده، البته ترجیحا چای سبز می‌توانید به این منظور استفاده كنید به این ترتیب كه، قدری چای دم كرده در ظرف كوچك و تمیزی بریزید و با یك تكه پنبه چشم‌ها را به مدت 5 دقیقه كمپرس نمایید و سپس آب خنك به صورت پاشیده و خواهید دید تا چه اندازه خستگی تان مرتفع شده است.

جالب است بدانید كه از چای برای تیره كردن رنگ مو نیز استفاده می‌شود، به این ترتیب كه، یك قاشق چای‌خوری از چای را به همراه یك قاشق چای خوری مریم گلی خشك در شیشه ای ریخته و سپس روی آنها آب جوش بریزید سپس شیشه را كمی حرارت دهید و وقتی مایع سرد شد، مایع را از صافی عبور دهید و آن را هفته‌ای دو بار بر روی موهای خود قرار دهید تا موهایتان تیره شوند. به علاوه استعمال چای به عنوان ماسك بر روی صورت به همراه خامه، عسل و شیربه دلیل خواص فراوانی كه بر روی پوست دارند می‌تواند بسیار موثر باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان