ramazan
ramazan

این بیماری فقط چهره شما را پیر می کند!!

مجموعه : بیماری ها
این بیماری فقط چهره شما را پیر می کند!!

بیماری که تنها چهره ی شما را پیر می کند و تحت تاثیر قرار می دهد.

 

دردنیایی که زیبایی حرف اول را می زند بهتر است بدانید که چه رفتار و چه سیکی باعث پیری زودرس شما می شود.
جوانی اکسیری است که باید برای حفظ و داشتن آن تلاش بسیار داشته باشید.
در این بخش به این بیماری و علائم آن اشاره می کنیم.
با تغییر کمی در سبک زندگی و سبد تغذیه جوانی را در هر سنی به خودتان هدیه بدهید.

نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است الگوی زندگی ناسالم كه یكی از شاخص‌های مهم آن بالا بودن قندخون است، موجب می‌شود كه چهره افراد زودتر پیر شود.

 

این بیماری فقط چهره شما را پیر می کند!!

 

 كارشناسان می‌گویند چهره افرادی كه قند خونشان بالا است در مقایسه با افرادی كه قند خون طبیعی دارند، معمولا چند سال پیرتر به نظر می‌رسد.

چرا که کم آبی بدن باعث چروک شده و از دست دادن بافت و کلاژن پوست می شود.

قندخون بالا كه در نتیجه یك رژیم غذایی ناسالم و فقدان تحرك بدنی و ورزش نكردن بروز می‌كند، به عنوان عامل مهمی در بروز بیماری‌های مختلف شناخته شده است اما در این مطالعه برای اولین بار تاثیر مستقیم افزایش قند خون روی چهره بررسی و مشخص شده است.

به گزارش نازوب به نقل از روزنامه تلگراف، در این آزمایشات معلوم شد در ازای هر یك میلی‌ مول افزایش قند در هر یك لیتر خون، چهره انسان حدود پنج ماه پیرتر به نظر می‌رسد.

پروسه پیری می‌تواند حاصل تشكیل مولكول‌های قندی باشد كه به بافت كلاژن می‌چسبند. كلاژن پروتئینی در پوست است كه آن‌ را نرم و انعطاف پذیر نگه می‌دارد. برای بدن جدا كردن این مولكول‌های قندی از كلاژن كار دشواری است و در نتیجه پوست، پیرتر به نظر می‌رسد.

 

علائم اولیه ابتلا به قندخون

 

1- تکرر ادرار

 

اگر متوجه شدید که باید به دفعات بیشتری نسبت به حد معمول ادرار کنید، می‌تواند نشانه‌ اولیه قند خون بالا باشد. اگر سطح گلوکز در خون بالا باشد، کلیه‌ها سعی می‌کنند با فیلتر کردن قند اضافی بدن ما را تنظیم کنند. بنابراین تکرر ادرار، به ویژه در طول شب، می‌تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه دیابت باشد.

 

2- کاهش وزن با وجود گرسنگی مکرر

 

این بیماری فقط چهره شما را پیر می کند!!

 

بدن ما انرژی خود را از گلوکز دریافت می‌کند. این قند ساده زمانی تولید می‌شود که سیستم گوارشی بدن غذا را تجزیه می‌کند. اما زمانی که شما دیابتی هستید، مقاومت بدن به انسولین مانع از ورود گلوکز به عضله و تامین انرژی می‌شود.

بنابراین، صرف نظر از اینکه چه زمانی و چه چیزی می‌خورید، همچنان احساس گرسنگی خواهید کرد.

در نتیجه این روند وقتی بدن سوخت خود را از گلوکز دریافت نمی‌کند، ماهیچه‌ها و چربی‌ها را برای انرژی تجزیه می‌کند و در نتیجه منجر به کاهش وزن ناسالم می‌شود.

 

3- مدام احساس خستگی می‌کنید

 

تکرر ادرار در شب می‌تواند باعث اختلال در خواب و همچنین کم آبی بدن شود. همچنین، بدن شما انرژی کمی دارد زیرا قادر به دریافت سوخت مورد نظر از گلوکز نیست.

بنابراین ممکن است دائماً احساس خستگی کنید. این احساس خستگی می‌تواند بر کیفیت زندگی شما و نحوه انجام وظایف روزانه شما تأثیر بگذارد.

 

4-  تاری دید

 

قند خون بالا بر سایر اندام ها مانند کلیه ها و چشم ها تأثیر می‌گذارد. هنگامی که سطح گلوکز در خون بسیار بالا باشد، می‌تواند به عروق خونی چشم آسیب برساند و منجر به تاری دید شود.

همچنین می‌تواند منجر به تورم چشم شما شود که در نتیجه آن تاری دید به وجود می‌آید. بدون مراقبت مناسب و عدم درمان ممکن است در طولانی مدت منجر به از دست دادن بینایی شود.

 

5- زخم ها و زخم ها به کندی بهبود می‌یابند

 

اگر سطح گلوکز خون به طور مداوم بالا باشد، اعصاب و عروق خونی بدن ما آسیب می‌ببینند. این مساله می‌تواند بر گردش خون تأثیر منفی بگذارد. بنابراین حتی کوچکترین بریدگی ها و زخم ها نیز مدت زیادی طول می‌کشد تا بهبود یابد. این نشانه بسیار بارز دیابت است. این امر به ویژه در پاها مشاهده می‌شود.

 

6- احساس گزگز یا بی حسی در پاها یا دست ها

 

همانطور که قبلا ذکر شد، دیابت به اعصابی که بر گردش خون تاثیر می‌گذارد آسیب می‌رساند. بنابراین این امر می‌تواند منجر به احساس سوزن سوزن شدن یا بی حسی در پا یا دست در بیماران دیابت نوع 2 شود.

 

7- تغییر رنگ پوست

 

مقاومت به انسولین می‌تواند باعث این شود که پوست گردن، زیر بغل و بالای بند انگشت تیره شود و این یکی از نشانه های دیابت است. این تکه های تیره می‌توانند مخملی به نظر برسند.

این‌ علائم برخی از علائم دیابت بودند اما توجه کنید که قبل از هر گونه نتیجه گیری در مورد وضعیت جسمی‌تان با پزشک مشورت کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان