ramazan
ramazan

اعلام ساعت کار مدارس شیفت صبح در تهران

مجموعه : اخبار
اعلام ساعت کار مدارس شیفت صبح در تهران
سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز در شهر تهران فردا به مدرسه می‌روند که قریب به ۵۰ و نیم درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹ و نیم درصد دانش‌آموز دختر هستند.
 
وی با بیان اینکه ساعت کار مدارس در تهران، ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است، گفت: مراسم امسال عجین با نام و یاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است.
 
* هوشمندسازی ۱۹۰۳ مدرسه در تهران
 
یزدیخواه ادامه داد: حدود ۱۹۰۳ واحد آموزشی در طول سال گذشته هوشمند شدند که در برخی مدارس، تمام کلاس‌ها و برخی مدارس نیز در یک یا چند بخش‌ هوشمند شده‌اند.
 
وی به اقدامات اجرا شده این اداره کل برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۴۰ اقدام در حوزه‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، دانش‌آموزی و فرهنگیان انجام شده است.
 
* تمام کلاس‌های ششم ابتدایی آماده است
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به اصلاح ساختار نظام آموزشی اشاره کرد و بیان داشت: ۲۶۵۸ کلاس درس برای پایه ششم دبستان نیاز داشتیم که همه این کلاس‌ها آماده سازی شد بدون اینکه بودجه خاصی به آموزش و پرورش تحمیل کنیم.
 
وی ادامه داد: بر اساس فهرست بهای ساخت مدرسه و کلاس در سازمان نوسازی مدارس کشور، هزینه ساخت هر کلاس درس، به طور میانگین ۶۰ میلیون تومان است که برای آماده‌سازی تعداد کلاس‌های درس در پایه ششم ابتدایی به رقمی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان نیاز بود که با بهره‌گیری از امکانات موجود و بدون تحمیل هزینه‌های خاص در آموزش و پرورش، اقدام به آماده کردن مدارس برای اجرای ۶ ساله شدن ابتدایی کردیم.
 
یزدیخواه افزود: در مناطقی که امکان و شرایط وجود داشت، اصل سند تحول بنیادین یعنی ایجاد ۴ دوره سه ساله را اجرا کردیم؛ به این معنی که در ابتدایی پایه اول تا سوم را در یک فضای مستقل و پایه چهارم تا ششم را در فضای مستقل دیگر ساماندهی کردیم.
 
وی به آموزش شنا در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های تحولی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید نیز ادامه دارد؛ به عنوان مثال در طرح شنا برای پایه سوم ابتدایی طی دو سال گذشته ۱۹۰ هزار دانش‌آموز آموزش شنا را فرا گرفتند که امسال نیز این طرح ادامه دارد./ نازوب

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان