ramazan
ramazan

زیبایی و مقاومت بیشتر مو با رعایت 3 نکته مهم

زیبایی و مقاومت بیشتر مو با رعایت 3 نکته مهم

 اما اغلب، در مراقبت از موهای مان دچار اشتباهاتی می‌شویم که آثار سوء بسیاری دارند. در این نوشتار چند توصیۀ سودمند برای شما داریم…

اشتباه شماره 1 در حفظ زیبایی موها: استفاده بیش از حد از مواد فعال
امروزه با توجه به وجود محصولات زیبایی و محصولات مراقبتی، شامپو زدن موها دو برابر شده است. این محصولات حاوی مواد فعال بسیار زیادی هستند. اما فقط تا حد خاصی، استفاده از آنها قابل قبول است!
در واقع، این مواد فعال نباید بیش از حد استفاده شوند، اگر این اتفاق بیافتد، بیش از آنکه مفید باشند، باعث بروز مشکلات دیگر می‌شوند. بنابراین باید به جای آنها از شامپوهای بسیار ملایمی که حاوی مواد خشن نیستند، استفاده کرد.
این توصیه به طور ویژه برای کسانی مهم است که از شامپوی ضد شوره، شامپوی ضد ریزش  یا شامپو برای موهای چرب استفاده می‌کنند.

اشتباه شماره 2 در حفظ زیبایی موها: آب کشی نامناسب
آب کشی موها زمانی که آنها را می‌شویید بسیار مهم است. در واقع، اگر شامپو مدت زمانی طولانی روی پوست سر بماند، سیلیکون موجود در بیشتر این شامپوها و دیگر فرآورده های زیبایی، باعث سنگین شدن و افتادگی موها می‌شود.

از سوی دیگر، این فرآورده گرایش موها به چرب شدن را افزایش می‌دهند. بنابراین بعد از اینکه موهای تان را شستید، به دقت دست های تان را در سرتان فروببرید و موهای تان را آبکشی نمایید. اگر حس کردید که یک ناحیه بیش از حد چسبناک یا بالعکس، بیش از حد لغزنده است، شک نکنید و دوباره زیر دوش بروید! اگر از محصولات متفاوتی استفاده می‌کنید، توجه بیشتری به آب کشی موهای تان داشته باشید.

اشتباه شماره 3 در حفظ زیبایی موها: گرم کردن بیش از حد موها
استفادۀ از سشوار به خودی‌خود، نهی نشده است، برعکس، آن طور که دکتر دومینک ون نست، پوست شناس و متخصص مو، می‌گوید، سشوار می‌تواند برای سلامت موها مفید هم باشد.
در واقع، اگر پوست سر مدتی طولانی بعد از شامپو زدن، مرطوب بماند، می‌تواند به رشد باکتری ها کمک کند، در نتیجه جوش های ریز و فولیکولیت (عفونت ریشۀ مو) ظاهر می‌شوند. در عوض، استفاده از سشوار با دمای بسیار بالا هم  مضر است، خصوصاً زمانی که موها هنوز خیس هستند. در واقع، دمای بسیار بالا به فیبر مو آسیب می‌زند و آن را شکننده می‌کند.

زیبایی موها: به سن مو هم بستگی دارد
اگر موهای بلندی دارید، و احساس می‌کنید که موهای تان شکننده شده اند، و نرمی و درخشندگی شان را از دست داده اند، شاید بهترین راه حل این است که سری به آرایشگرتان بزنید.

در واقع، با دانستن این مطلب که موها با سرعت یک سانتی متر در ماه بلند می‌شوند، انتهای موهای بسیار بلند از بیشتر از سه سال پیش روی سرتان هستند. دکتر ون نست در این باره توضیح می‌دهد و می‌گوید: "وضعیتی را تصور کنید که در آن یک لباس را طی سه سال، هر روز به تن می‌کنید! این لباس تکه تکه  می‌شود… موها بسیار مقاوم هستند، اما به هر حال، آنها هم افزایش سن خود را به شکلی نشان می‌دهند!"

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان