ramazan
ramazan

آرایشی مختصر و مفید

مجموعه : آرایش صورت
آرایشی مختصر و مفید

برای بعضی از خانم‌ها حتی یک روز معمولی هم با مراسم ویژه‌ای شروع می‌شود. ابتدا دست و صورت با یک لایه مرطوب‌کننده، سپس یک لایه ضدآفتاب و پس از همه اینها با یک لایه پن‌کیک یا کرم‌پودر روی پوست صورت پوشیده می‌شود. مرحله بعدی آرایش چشم‌ با احتیاط تمام است که از انواع سایه‌ها و مدادها و سپس حجم‌دهنده مژه‌ها استفاده می‌شود. رژگونه، رژ لب و انواع مواد آرایشی دیگر هم در مراحل آخر و بسته به سلیقه به کار می‌رود. فارغ از تمام مسایل فرهنگی و سلامت، استفاده از این مقدار مواد آرایشی و وقت زیادی که از این خانم‌ها تلف می‌شود، هزینه‌ای که به سبد خرید خانواده‌شان تحمیل می‌شود از مسایلی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت….

مساله زیاد آرایش کردن خانم‌ها تقریبا همانند پدیده گرم شدن زمین و آلودگی هوا، یک بحران جهانی است. به همین دلیل مدت‌ها است که حتی بعضی شرکت‌های تولیدکننده، لوازم آرایشی و بهداشتی یک بسیج همگانی را به نام زیبایی دورنی به راه انداخته‌اند تا استفاده کمتر از مواد آرایشی را تبلیغ کنند.
خانم ارین فلاهرتی مالک یک سالن زیبایی است که یک قانون ویژه دارد. مشتری‌های ثابت این خانم باید هرازگاهی یک هفته را بدون لوازم آرایش سپری کنند. به گفته او، بهتر است هر چند وقت به پوست صورت فرصتی برای تنفس داد. به نظر وی همان‌قدر که استفاده از لوازم آرایش می‌تواند جذاب باشد، استفاده نکردن از آنها می‌تواند موجب ایجاد اعتماد به نفس و همچنین سلامت پوست شود.

 زیبایی در سادگی است
این روزها شیک بودن دیگر در استفاده زیاد از لوازم آرایش نیست بلکه در سادگی است. خانم ارین فلاهرتی می‌گوید: «ما در سالن زیبایی‌مان سعی می‌کنیم برای مشتری‌ها از حداقل لوازم آرایش استفاده کنیم و آنها را تشویق کنیم در خانه هم کمتر این مواد را به کار ببرند. به نظر بسیاری از مشتریان حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتی موجب زیبایی بیشتر هم می‌شود. از طرفی وقتی خانم‌ها مجبور نیستند تا هر روز زمان زیادی را نگران استفاده از انواع کرم‌های شل و آبکی با پودرهای عطسه‌آور گران‌قیمت باشند تا زیبا به نظر برسند، بیشتر وقت دارند تا به خود زندگی بپردازند.»

 ۱۲ توصیه ساده زیبایی
با اینکه خیلی از خانم‌ها برای اینکه به خود یا خانواده‌شان برسند خیلی وقت ندارند اما ناخودآگاه زمان زیادی را جلوی آینه تلف می‌کنند. اولین حسن آرایش کم هم این است که کمی به وقت‌های آنها اضافه می‌کند. اما به همین راحتی هم نمی‌توان از کنار زیبایی و شیک بودن گذشت. به همین دلیل خانم فلاهرتی این نکات را برای زیبایی بدون آرایش پیشنهاد می‌کند.

۱) به جای آرایش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنید. شرط لازم و کافی برای استفاده نکردن از لوازم آرایش داشتن یک پوست سالم و باطراوت است. غذای سالم بخورید. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنید و مراقب جوش‌های مزاحم باشید.
۲) پول لوازم آرایش را بدهید و یک صابون صورت خوب و یک شوینده مناسب برای پوست تهیه کنید.
۳) یک لایه‌بردارملایم دارای spf بالا هم می‌تواند در صاف و سالم به نظر رسیدن پوست مفید باشد.
۴) اغلب کرم‌های ضد پیری پوست برای خانم‌های زیر ۳۰ سال خیلی قوی هستند و نیازی به استفاده از آنها نیست اما اگر هنوز فکر می‌کنید که باید از یکی از این انواع کرم‌ها استفاده کنید یک مدل ملایم‌تر و ضعیف آن را انتخاب کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان