ramazan
ramazan

جادوی جوانی و زیبایی صورت

جادوی جوانی و زیبایی صورت

* عضلات لازم برای جویدن
جویدن یعنی باز و بسته شدن فكها، مانند زمانی كه آدامس می جویم و یا خمیازه می كشیم. گاهی فشارهای عصبی در فكها نگاه داشته می شوند كه می توان این فشارها را با شل كردن این عضلات كاهش داد و بر عكس در جایی دیگر دقیقاً‌با اقباض عضله حالت صورت را حفظ كرد.
ـ عضله ای بزرگ در كنار سر، كه فكها را با فشار و از گونه تا قسمت خارجی لولا فك قرار دارد.
ـ عضله ای كلفت و كوتاه كه در اتصال با عضله tenperal سبب اتصال آرواره ها می گردد و با ورزش دادن این عضله ها آرواره ها محكم تر شده و می توان از بزرگ شدن غبغب جلوگیری كرد.
ـ عضله كوتاه، كلفت، قیفی شكل كه در باز و بسته شدن دهان و چرخاندن فك نقش دارند.
ـ عضله ای كه در بستن دهان و حركت آرواره ها كمك كرده و با ورزش دادن این عضله حالت آرواره ها بهتر می گردد.
ـ عضله ای كه از چانه به طرف بالای گردن حركت می كند در این ناحیه غبغب ایجاد می كند.

* عضلات چشم
ـ عضله ای ظریف در پلك بالایی چشم قرار گرفته روی فرم نگه داشتن این عضله در زیبایی بسیار اهمیت دارد.
ـ عضله ای قوی كه دور حلقه چشم را احاطه كرده و بدون آن نمی توان چیزی را دید چون این عضله سبب باز و بسته شدن چشم می شود.
ـ عضله ای كه از بالای پیشانی تا داخل عضلات پلك بالایی كشیده شده و با قوی كردن این عضله خط های پیشانی كمتر می شود.

*عضلات گردن
ـ عضله ای پهن، باریك و ساده كه از فیبرهای عضلانی تشكیل شده و در زیر پوست گردن شما از هر طرف گسترده شده است با ورزش دادن این عضله فشار كمتر بر روی فك پایینی وارد می گردد.
ـ عضله ای كه سر را چرخانده و به هر دو طرف بر می گرداند.
ـ عضله ای كه در پشت سر و شانه قرار گرفته و سر را به دو طرف و عقب می كشاند.

* عضلات گوش
سه عضله در پشت و اطراف گوش قرار دارند. هر چند اثر بسیار كمی بر روی ظاهر صورت دارند ولی این عضله متصل به عضلات صورت می باشند. زمانیكه شما ورزش قوی كردن آرواره ها را انجام می دهید عضلات گوش با این وضعیت تطابق پیدا كرده تا ورزش مورد نظر به درستی انجام گیرد. یا شما وقتی كه و رزش انجام می دهید تا حالت پلك بالایی چشم حفظ شود شل شدن و انطباق این عظلات سبب می شود كه اخم های اطراف چشم برطرف شود.
ـ كوچك ترین عضله گوش است كه نازك و شكلی شبیه به بادبزن دارد و سبب كشیدن گوش به سمت جلو می شود.
ـ بزرگ ترین عضله گوش كه گوش ها را بالا می برد.
ـ عضله ای كه گوش را به سمت عقب می كشد.
حالا كه شما اسم و جایگاه عضلات مختلف صورت را می دانید با آمادگی كامل از طریق ورزش می توانید صورت خود را روی فرم بیاورید.

 

 

•لیست ده گانه
لیست مواردی كه ضد ساختار صورت هستند در زیر آمده است. لیست را پر كرده و ببینید چه مواردی را می خواهید بهبودبخشید. برای این منظور به یك برنامة ورزشی احتیاج دارید.

1ـ لبهای نازك
2ـ غبغب آویزان
3ـ ابروان افتاده
4 ـ پلك های افتاده
5 ـ معایب بینی
6 ـ چین خوردگی گردن
7 ـ گونه های خوابیده
8 ـ خط های بوجود آورنده ناشی از حالات عادی صورت
9 ـ چروك ایجاد شده در صورت
10 ـ چروك ناشی از تحلیل عضلاتی

1 ـ لبهای نازك و سخت

با افزایش سن لب ها و ناحیه اطراف آن نازك و خشك می شوند. از عوامل ایجاد كننده آن می توان فشارهای عصبی كشیدن سیگار و اشعة خورشید و عادات حركتی صورت را نام برد. خط های ایجاد شده در لب ها اثرات فرو رفتگی آن می تواند سن شما را بیشتر از آنچه كه هست نمایش دهد و از زیبایی شما بكاهد. با ورزش های صورت می توانید عضلات اطراف دهان را ساخت لبانی برجسته تر و ظاهری جوان تر به صورت داد.

2 ـ غبغب آویزان
در سن 30 سالگی و یا بیشتر آرواره شروع به افتادن می كندو با قوی كردن عضلات آرواره ها و گردن می توان حالت آرواره ها را حفظ كرد. با انجام روش های مربوطه می توانید حتی در صحبت كردن هم اعتماد به نفس به دست آورید. با انجام این ورزش می توانید از بزرگ شدن غبغب جلوگیری كنید.

3ـ ابروان افتاده
هنگامیه كه عضله دور چشم ضعیف می شود ابرو شروع به افتادن می كند كه این وضعیت از نیم رخ بیشتر نمایان است. بوسیله ورزش دادن عضلات، ابرو به صورت طبیعی بالا كشیده می شود. همچنین می توان با قوی كردن عضله بسیار كوچك ولی مهم پلك بالایی چشم، حالت چشم را جوان تر نمایش داد تا صورت حالتی هشیار تر و زنده تر پیدا كند.

4 ـ پلك افتاده
حتی اگر شما مشهور ترین ستاره سینما یا ملكه زیبایی هم باشید راه فراری از پایین افتادن پلك ها ندارید. گاهی وراثت هم سبب ایجاد نواری در بالای چشم شده كه در بعضی مواقع پلك مانند روكش بر روی چشم می افت. در این وضعیت سن فرد دوبرابر به نظر می رسد. با ورزش دادن عضلات كوچك پلك ها چشمانی بزرگتر و گردتر و ظاهری آگاه تر و سر حال تر پیدا كرده و با خون رسانی بیشتر به این ناحیه چشمانتان براق تر شده و چشمانی شبیه به ستاره ها پیدا می كنید.

5 ـ معایب بینی
بندرت كسی از بینی اش راضی است . با افزایش سن بینی چه كوچك چه بزرگ، بلند یا كوتاه، بزرگتر می شود. با شل شدن عضلات گونه فضایی خالی در اطراف بینی پدیدار می گردد. بهترین راه برای محكم نگه داشتن بینی قوی كردن عضله كوچك بینی كه در زیر سوراخ بینی قرار دارد می باشد. ورزش دادن روزانه این عضله سبب بهبودی شكل بینی و سفت شدن دهان و جمع و جور شدن لب بالایی می شود.

6 ـ چین خوردگی گردن
حتی جوانان می توانند گردنی با پوست شل و چین خورده داشته باشند كه در اثر قرار گرفتن در برابر خورشید، رژیم ناكافی و كمبود ورزش پیش می آید. بالا رفتن سن هم وضع را وخیم تر می كند. پوست گردن به جهت حساس بودن، سن را بیشتر از دیگر نواحی بدن نشان می دهد و این مسئله در افرادیكه گردن باریك دارند حادتر می شود. با ورزش دادن این عضلات می توانید سایز عضلات گردن خود را تغییر و وضعیت آن را بهبود بخشید.

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان