ramazan
ramazan

انواع ماسک برای پوست های نرمال

انواع ماسک برای پوست های نرمال

ماسک نعناع:

مقدارینعناع تازه را له كرده ویك قاشق سوپخوری روغن بادام شیرین به آن اضافه كنید تا بصورت خمیر درآید،بعد روی تمام صورت قرار داده پس از نیم ساعت با آب ولرم شسته وبعد كمی گلاب بصورت بمالید، سپس از كرم تقویتی استفاده كنید.

ماسک گیلاس:

گیلاس حاوی ویتامین هی زیادی است.آن را به تنهایی له كرده روی تمام پوست به مدت نیم ساعت قرار دهید، سپس با آب ولرم شسته وكمی گلاب بزنید.
 

ماسک زردآلو:

دو عدد زرد آلوی رسیده را پوست كنده با مقداری كوبیده جوانه گندم ویك قاشق عسل مخلوط كرده خوب به هم بزنید تا به شكل خمیر در آید وروی تمام صورت بخوابانیدپس از نیم ساعت شسته وكرم مرطو ب كننده به پوست بزنید.
 

ماسک موز:
دو عدد موز متوسط را با یک عدد چنگال له کنید (البته زیاد له نکنید در غیر اینصورت بسیار رونده و شل می شود) اگر مایل بودید مقداری عسل هم به آن اضافه کنید. بعد روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.  (این ماسک را در یخچال نگهداری کنید.)
 
 
ماسک هویج:
2 الی 3 عدد هویج بزرگ را پخته و سپس له کنید. بعد 4 قاشق عسل به آن اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. به آهستگی بر روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. ( آیا می دانستید: هویج میوه بومی افغانستان است. هویج اولین بار 5 سال قبل از میلاد مسیح در نواحی مدیترانه کاشته شد و حدود در قرن 16 انواع هویج به اروپا و انگلستان معرفی شدند. هویجها در طبیعت وحشی عمل می آیند و سرشاز از ویتامین "A,C، ویتامین B" و پتاسیم می باشد.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان