روشی ساده و قانونی برای کاهش قبض موبایل

روشی ساده و قانونی برای کاهش قبض موبایل

موبایل این جعبه جادویی شگفت انگیز و هزینه های سرسام آور برای ارتباط با دنیای پیرامون مان…

 

کاهش قبض موبایل یا تلفن همراه در اینبخش مهم ترین موضوع می باشد چرا که گروه تکنولوژی نازوب بیش از هر چیز به فکر امنیت و رفاه شما کاربران عزیز است.

 

چه کنیم تا هزینه های قبض موبایل کاهش پیدا کند اما از ارتباط های دوستانه و … کم نشود!؟

 

نرم افزار های چت موبایل که توسط شرکت های مختلف تولید می شنود، هزینه های برقراری ارتباط با دوستان را می تواند به شدت کاهش دهد.

 

با توجه با اینکه هزینه برقراری ارتباط اینترنتی توسط تلفن های همراه با محاسبه حجم اطلاعات رد و بدل شده (Kbps) انجام می گیرد و نه زمان ارتباط با اینترنت و حجم بسیار اندک اطلاعاتی که توسط این نرم افزار ها مبادله می گردد، استفاده از این نرم افزار ها می تواند جایگزین مناسبی برای ارتباطات متنی مانند سرویس sms باشد.

 

از میان انبوه نرم افزار های چت موبایل، نرم افزار Ebuddy به دلیل حجم کم و میزان مصرف اندک منابع تلفن همراه (حافظه و پردازش) گزینه مناسبی جهت استفاده می باشد.

 

با وجود اینکه نرم افزار های دیگری مانند Nimbuzz که قابلیت های مختلفی مانند امکان چت در گروه های مختلف، مدیریت  حساب کاراتر و … را به کاربرانشان می دهند.

اما استفاده از این نرم افزار ها منابع بیشتری را از گوشی های تلفن همراه و شبکه مصرف می کنند و استفاده از این نرم افزار ها را با چالش مصالحه کاربر روبرو می سازد.

 

جهت استفاده از این نرم افزار ها می توانید از طریق تلفن همراه خود وارد وب سایت این نرم افزارها شوید و با دانلود و نصب آن، لیست دوستان خود در حساب های مختلفی مانند Gmail ,Yahoo ,aim ,Facebook و… را به Add List خود اضافه کنید.

 

حال پس از ارتباط چند ساعته زنده با دوستان خود، هزینه ای معادل هزینه ارسال چند پیام کوتاه می پردازید!

 

و اما بهترین راهکار و ترفندهای کات کردن و از بین بردن راه های تبلیغات اس ام اسی

 

روش اول:

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، راهکارهایی وجود دارد که در این میان مشترکان اپراتور اول ارتباطی می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

 

1. ارسال عدد «۱» به «8999»
2. شماره گیری کد دستوری *8999#
3. تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990

درباره دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل نیز اینگونه اعلام شده که ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان ایرانسل از سوی شرکتهای ارسال‌کننده پیامک انبوه، بدون هماهنگی با اپراتور تخلف محسوب شده و مشترکان می‌توانند شکایات خود را در این زمینه به بخش ثبت و پاسخگویی به شکایات پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند تا نسبت به شکایات آنان رسیدگی شود.

در حال حاضر مشترکان ایرانسل صرفاً پیام‌های اطلاع‌رسانی خدمات و سرویس‌های این اپراتور را دریافت می‌کنند که درصورت عدم‌تمایل به دریافت آن نیز می‌توانند عدد «2» را به شماره 5005 ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود.

 

روش دوم:

در خط هایی که توسط اپراتور ایرانسل پشتیبانی می شود، راحتترین راه این است که مشترک کلمه stop را به 8282 اس ام اس کنید.

به طور خودکار سرویس همه ارزش های افزوده را دارد می تواند مشاهده کنید و در کنار آنها نیز کد لغو هر کدام را هم می توانید ببینید و با اس ام اس کردن کد لغو، می توانید هر سرویس ارزش افزوده ای را که خواستید، غیرفعال کنید.

همچنین در سیم کارتهای اپراتور اول، مشترکان با تماس تلفنی، حذف پیامک‌ها را به سامانه 9990 اعلام کنند یا می توانند پیامکی به شماره 8999 ارسال و درخواست عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را عنوان کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان