ramazan
ramazan

آیا مقاربت در هنگام حاملگی بر جنین ضرر دارد

مجموعه : زنان و زایمان
آیا مقاربت در هنگام حاملگی بر جنین ضرر دارد

آیا مقاربت در هنگام حاملگی بر جنین ضرر دارد

 

سوال بسیاری از خانمها در اوّلین مراقبت حاملگی شان این است كه مقاربت و یا نزدیكی در زمان حاملگی چگونه باید باشد؟

 

قطعا روابط زناشویی و آمیزش جنسی نباید در دوران بارداری قطع شود که اینکار شروع یک ارتباط سرد را ناخودآگاه رقم میزند به خصوص برای آقایان.

آقایان فهیم که تمام شرایط خانم باردارشان را درک می کنند خیلی راحت با این مسئله کنار می آید و ارتباط جنسی خودرا با همسرش با گونه های متفاوتی انجام می دهد.

با این حال خانم های باردار نگران این هستند که می توانند در این مدت 9 ماه رابطه جنسی با همسرشان داشته باشند یا نه؟ و آیا خطری جنین را تهدید می کند؟

 

به طور کلی آمیزش در دوران باداری با توجه به شرایط جسمانی خانم باردار است و به طور کلی ضرر ندارد.

مگر این که خانم باردار لکه بینی داشته باشد یا دردهای کمری.

بنابراین زوج ها باید با هم در مورد نحوه نگاهداشتن تماس فیزیکی شان در حین بارداری صحبت کنند. داشتن رابطه جنسی تنها منوط به دخول نیست و با صحبت وشناخت از یکدیگر باید بدانند چه کاری باعث آرامش و لذت طرفین می شود.

این کار باعث می شود که زوج به مرور شیوه خاص خودشان را شکل بدهند و از آن در طول زمان لذت ببرند.

 

حتی در مواردی که زوج نزدیکی ندارند می توانند از نظر فیزیکی با هم در تماس باشند. ماساژ دادن و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و عضلانی شان کمک می کند بنابر این در نهایت فرزند شادابتری هم خواهند داشت.

این کار همچنین باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت طبیعی زندگی جنسی خود برگردند.

پس از زایمان طبیعی اگر خانم احساس راحتی کند پس از چند روز نزدیکی ممکن است البته این زمان بسته به نوع زایمان و داشتن بخیه یا نداشتن آن متفاوت است. پس از سزارین این دوره ممکن است طولانی تر باشد.

 

برخی خانمها در حین بارداری بخصوص سه ماهه اول و تا زمانی پس از زایمان بر اثر تغییرات هورمونی و جسمانی ناشی از بارداری با کاهش میل جنسی روبرو می شوند.

تعداد زیادی از خانم ها حس میکنند دیگر به عنوان یک زن برای همسر خود جذاب نیستند. برای برگرداندن میل جنسی خانمها اولین و مهمترین نکته این است که آنها را مجبور به برقراری ارتباط جنسی نکنید که نتیجه عکس دارد.

 

دوم اینکه اگر زوج نزدیکی نمی کنند تماس فیزیکی را قطع نکنند. بدن خانم باعث می شود که هورمونهایی که در نهایت باعث میل جنسی می شوند از مغز ترشح بشوند.

 

خطرات ورود نوزاد در روابط جنسی و عاطفی زوجین!

 

با ورود نوزاد به زندگی زوج ها، معمولا رابطه زوجها از حالت دوطرفه بین همسران به حالت رابطه قوی بین مادر و فرزند در میاید و یا اینکه به حالت رابطه مثلثی در میاید که بچه در راس و پدرو مادر در خدمت این نوزاد تازه متولد شده هستند.

در هر دو حالت رابطه زوج ها شدیدا تحت شعاع قرار میگیرد. مشارکت در کارهای بچه و خانه راه حل ساده ای برای احیا کردن رابطه زوج ها است.

و اینکه آقایان در نظر داشته باشند که مادرنوزاد چند هفته ای بودن کار خیلی راحتی نیست. نازوب؛ اکثرا مادرها آنقدر خسته می شوند که حتی اگر میل جنسی هم داشته باشند رمق ندارند که به نزدیکی با شریک جنسی شان بپردازند.

 

در این شرایط آقایان می تواند احساس ترد شدگی کنند و خود را کنار و کنار تر بکشند تا مسئله ریشه دار شود و یا اینکه با همدلی کردن با همسر خود نهایتا با موفقیت از این مرحله بگذرند.

تماس فیزیکی مثل بوسیدن و نوازش کردن برای ابراز علاقه زوج ها بهم نقش مهمی را در این دوران ایفا میکند.

 

برای زوج هایی که چند سالی از تولد فرزندانشان گذشته ممکن است مسائل دیگری پیش بیاید که مهمترین دلیلش این می تواند باشد که پدر و مادر وقت آزادشان را با فرزندانشان می گذرانند و هرگز فضای خصوصی ندارند! تا احساساتشان را با هم در میان بگذارند.

 

این مسئله به مرور باعث می شود که بینشان فاصله بیفتد. و بزرگترین زنگ خطر برای زوجین و وجود فرد سوم در زندگی می شود.

 

زوج ها در هر مرحله ای از زندگی که هستند باید با هم فضای خصوصی داشته باشند. این کار باعث می شود که مثل یک تیم قوی در مورد زندگی خودشان و تربیت فرزنداتشان عمل کنند.

اگر رابطه کلی زوج صمیمی باشد، زندگی جنسی هم به طبع آن همیشه شاداب و پابرجا میماند.

بالا رفتن سن در افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند نباید روی کیفیت رابطه جنسی آن ها اثر منفی داشته باشد.

البته باید یادآوری کرد که افراد باید واقع گرا باشند وتوقعات خود را متناسب با شرایط جسمی و سنی خود تنطیم کنند.

خانم ها یکی بعد از زایمان به مدت محدود و سپس در دوران یائسگی تغییرات هورمونی را تجربه می کنند که ممکن است منجر به کم شدن میل جنسی و یا خشکی واژن بشود.

حالت اول با پیش نوازی و آماده سازی خانمها و در بعضی افراد با Hormone Therapy هورمون درمانی می تواند تا حد قابل توجهی حل بشود.

در مورد خشکی واژن هم استفاده از مواد لغزنده کننده محلول در آب استفاده می تواند خیلی به حل مسئله کمک کند.

 

در مورد آقایان هم ممکن است میل جنسی و یا نعوظ را به صورتی که در سال های پیش تجربه می کردند نداشته باشند که این لزوما فقط بدلیل افزایش سن نیست.

درصورت بروز مشکل در نعوظ مراجعه به پزشک و بررسی کامل عملکرد قلب و عروق وکلیه و همچنین هورمون های بدن قدم اولیه است.

نرمش های قوی کردن عضلات کف لگن بطور مرتب، می تواند کیفیت توانایی جنسی آقایان را تا حد زیادی بالا ببرد و در طول زمان حفظ کند.

 

سخن پایانی:

داشتن رابطه احساسی و رمانتیک را در همه لحظه های زندگیتان حفظ کنید اجازه ندهید وجود نوزاد زندگی عاشقانه شما را مختل کند.

بیان احساسات در زندگی زناشویی و در چهارچوب زندگی نه وقتی از شما می گیرد و نه هزینه ای دارد. لذت یکی بودنتان را با فرزند و بی فرزند حفظ کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان