ramazan
ramazan

طراحی نوعی هواپیما و راه رفتن روی ابرها !

طراحی نوعی هواپیما و راه رفتن روی ابرها !
یك طراح پرتغالی طرحی به عنوان هواپیمای ابری ارائه كرده كه به مسافرانش اجازه خواهد بر روی ابرها راه بروند! عبور از ابرها، یك ایده برای حالتی بدیع از حمل‌ونقل است كه مسافر در آن به سفر بیشتر از مقصد اهمیت می‌دهد.
 
این هواپیما كه تنها با نیروی باد به جلو رانده شده و هدایت می‌شود، قرار است بر فراز آسمان آمریكا پرواز كرده و به مسافرانش یك منظره عالی از زندگی در بالای ابرها را ارائه دهد. این هواپیمای انقلابی كه توسط «تیاگو باروس» طراحی شده از چند بالون كروی با یك ساختار داخلی فولاد ضد زنگ تحت پوشش پارچه‌های نایلونی تشكیل شده است.
 
به گزارش نازوب و به گفته «باروس»، هدف ساخت این پروژه، كاهش انتشار كربن و به رقابت طلبیدن تمام ابزارهای انتقال سریع در زمان و مكان، به شیوه‌ای مبتكرانه، زیبایی‌شناسانه و پویا است. این مبتكر 33 ساله امیدوار است بتواند طرح خود را به مرحله ساخت نزدیك كند؛ اگرچه زمانی برای آن مشخص نیست. «باروس» این ایده را جالب خوانده؛ چرا كه با آن می‌توان شناور بودن در جو و در بالای ابرها را احساس كرده و بدون توجه به مقصد، از سفر بر روی ابرها لذت برد.
 
به گفته وی همچنین این ابزار از كاربردهای چندگانه متعددی برخوردار بوده كه از آن میان می‌توان به جنبه تفریحی تا امكان استفاده در صحنه‌های فجایع و بلایا اشاره كرد. «باروس» در حقیقت یك معمار ماهر در نیویورك به شمار می‌رود. پروژه «عبور از ابر» وی ، اخیرا در رقابت بین‌المللی حیات با سرعت ریل، حضور یافته است. اگرچه این پروژه در میان برندگان نبود، اما ایده آن یک رویکرد مفهومی قوی از یک چشم‌انداز جدید در شیوه سفر بوده كه بر طراحی كشتی هوایی «زپلین» مبتنی است.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان