ramazan
ramazan

لذت بخش ترین عمل برای تقویت حافظه!!

مجموعه : دانستنی ها
لذت بخش ترین عمل برای تقویت حافظه!!

تقویت حافظه یکی از مهم ترین ورزش های مغز است! بله، کاملا صحیح خواندید ورزش مغز. همانطور که تمام اعضای بدن با ورزش ورزیده و قوی می شود مغز نیز به ورزش و ورزیدگی نیاز دارد تا با افزایش سن مغز شما به خواب نرود و دچار آلزایمر و فراموشی نشوید.

در این قسمت لذت بخش ترین و مفرح ترین روش های تقویت مغز و حافظه را برای شما عزیزان گرداوری کرده ایم با ما همراه باشید.

 

امروزه در بسیاری از طب ها برای تقویت حافظهتغذیه ای سالم را پیشنهاد می کنند اما به تازگی در تحقیقات به عمل آمده و به گفته غفار رمضانی کارشناس ارشد روان شناسی:

 

وقتی افراد کاری را بارها تمرین می کنند گاهی عملکرد آنها در طول روز ضایع می شود ولی اگر چرت کوتاهی بزنند بهبود می یابد و این مبین این مطلب است که خواب حافظه را تقویت می کند و باعث بهبود عملکرد آن می شود.

 

وی افزود: خواب به افراد کمک می کند حافظه ی خود را از نو تجزیه و تحلیل کنند یعنی بعد از یادگیری مطالب به حذف مطالب بیهوده بپردازند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

افرادی که خواب نامناسبی دارند دچار مشکلات جدی می شوند که شکست سیستم ایمنی بدن، کم شدن توان بدن برای مقابله با عفونت و کاهش فعالیت مغزی است.

 

با این حال افراد از نظر نیاز به خواب تفاوت دارند و بسته به نوع و مقدار نیاز به خواب احساس شادابی و نشاط را بعد از بیدار شدن در خواب احساس می کنند.

 

مهم ترین اصول تقویت مغز

 

درست است که خواب کافی با تایم و زمان بندی صحیح باعث تقویت حافظه می شود اما هیچ چیزی به اندازه مطالعه  یادگیری مسایل علمی، ریاضی در تقویت حافظه کارساز نیست.

سعی کنید هر روز 10 دقیقه مطالعه با کتاب داشته باشد. و بهترین روش حفظ اشعار مورد علاقه است چنین کارهایی را بمب تقویت حافظه می گویند.

 

تا جوان هستیم و توان و نیرو داریم برا پیر شدمان ذخیره های غنی داشته باشیم! تا بتوانیم از لحظه لحظه های زندگی و وچودمان در این جهان هستی لذت ببریم.

 

میوه ی مخصوص تقویت حافظه و تمرکز
چه غذاهایی برای تقویت حافظه خوب است
مناسب ترین غذاها برای تقویت حافظه کودکان
روش تقویت حافظه در شب امتحان

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان