5 چیزی که اصلا در ماکروویو قرار ندهید!

5 چیزی که اصلا در ماکروویو قرار ندهید!

5 چیزی که اصلا نباید در ماکروویو قرار بدهید…

 

ترفندهای خانه داری یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید تا نمونه یک کدبانوی کامل باشید. گاهی سَرسَری گرفتن برخی نکته ها فاجعه آمیز می شوند.

 

ماکروویو دستگاهی پرکاربرد آشپزخانه است که گاهی اوقات ممكن است با قرار دادن مواد خاصی در این دستگاه آن را سمی و یا با گذاشتن یك جسم خاص آن را منفجر كنید.

از جمله چیزهای غیر مجاز كه نباید در داخل ماكروویو قرار دهید می توان به موارد زیر اشاره كرد.

 

فویل های آلمینیومی

این نكته را حتما می دانید كه وسایل آهنی را اصلا نباید در ماكروویو قرار دهید و این امر در مورد فویل های آلمینیومی نازك نیز برقرار است. فویل های نازك سریعا داغ می شوند ممكن است بر اثر افزایش دمای زیاد آتش گرفته و حتی باعث آتش سوزی خانه شما نیز بشود.

 

ظروف چینی

یكی از نكاتی كه كمتر رعایت می شود در مورد ظروف چینی است. برخی از این ظروف رگه هایی از آهن در داخل رنگ و یا جنس آن وجود دارد و بعد از برخورد با امواج جرقه می زنند. در این حالت شاید جرقه ها باعث آتش سوزی شوند و یا حتی ظرف شما بشكند.

میوه و سبزی

از قرار دادن هر گونه میوه و سبزی در داخل میكروویو جدا خودداری كنید. این امر در كنار آن كه می تواند باعث سمی شدن و از بین رفتن خواص میوه و سبزی ها شود، مشكلات دیگری نیز به وجود می آورد.

برخی از میوه ها به امواج حساس هستند و ممكن است از داخل منفجر شوند همچنین سبزی ها نیز امكان دارد آتش بگیرند.

 

تخم مرغ

اگر وقت كم دارید و می خواهید یك تخم مرغ را درست كنید حتما از اجاق گاز استفاده كنید و آن را در ماكروویو قرار ندهید.

تخم مرغ دارای پروتئین بسیار زیادی است و یك پوست سخت نیز بر روی آن قرار دارد. قرار دادن تخم مرغ زیر امواج باعث انفجار آن و یا حتی از كار افتادن دستگاه شما می شود.

پلاستیك

یكی دیگر از موادی كه نباید در ماكروویو قرار دهید پلاستیك است چرا كه بعد از برخورد با امواج ممكن است سمومی را وارد غذا كند.

قبل از اینكه ظرف را در دستگاه قرار دهید روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید كه قابلیت استفاده در ماكروویو را داشته باشد. برخی از ظروف غیر استاندارد بعد از گرم شدن آب می شوند و این می تواند برای غذا شما بسیار مضر باشد همچنین ظرف شما نیز بی استفاده می شود.

 

آموزش عملکرد و کار با ماکرویوو

 

مایکروویو چگونه کار گرم کردن غذا را میکند؟

 

5 چیزی که اصلا در ماکروویو قرار ندهید!

 

طرز کار مایکروویو این گونه است که پس از وارد شدن جریان برق به داخل برد و روشن شدن صفحه نمایش با بسته شدن درب سوییچ های ایمنی فعال می شوند و شما می توانید با شروع برنامه جریان برق را به ترانس وارد کنید ترانس مایکروویو به وسیله ی سیم پیچ های زیادی که دارد ولتاژ را 10 ها برابر می کند و از طریق خازن و دیود جریان DC را برای شروع به کار مگنترون می فرستد.

مگنترون انرژی الکترومغناطیسی خود را از طریق امواج رادیویی قوی به سمت کابین خارج می کند.

به داخل کابین ماکروفر دقت کنید سینی و ریلی زیر آن میبینید، هنگام کار مایکروفر به چرخش در می آید در اصل انجام مسئولیت و چرخش سینی به این علت است تا اشعه که به صورت متمرکز در محفظه تشعشع می یابد به تمام بخش های غذا تابیده شود تا به شکل مساوی تمامی قسمت ها گرم شوند.

بنابراین طرز کار مایکروویو ها به این شکل است که با تابش اشعه به صورت مستقیم به مولکول های باعث افزایش تحرک آن ها شده و با برخوردشان به یکدیگر باعث گرم شدن سریع غذا می شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان