ramazan
ramazan

معرفی بهترین پاک سازی برای پوست

معرفی بهترین پاک سازی برای پوست

نازوب: امروزه از جریان برق برای پاک کردن منافذ پوست استفاده می‌شود چرا که بخور باعث باز شدن منافذ پوست شده و در صورت زیاد بودن حرارت برخی از آنزیم‌های پوست را از بین می‌برد.

این روز‌ها انجام خدمات زیبایی در سالن‌های زیبایی طرفداران زیادی پیدا کرده و شاید به همین دلیل است که بیشتر این مراکز انجام خدمات زیبایی-درمانی مانند پاکسازی پوست تبلیغ می‌شود.

پاکسازی پوست در حقیقت درآوردن کومدون‌های سرسیاه، کیست‌های ریز و مایع، تخلیه میلیا، برداشتن سلول‌های مرده و تنظیم و تعادل چربی های پوست است که معمولا بین 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

نکته جالب این جاست که انجام این کار در مراکز مختلف نرخ متفاوتی دارد و بین 20 تا 100هزار تومان هزینه دارد. چیزی که در انجام پاکسازی پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است انجام این کار توسط افراد متخصص است چرا که به گفته بیشتر متخصص پوست و مو انجام غیر تخصصی این کار نه تنها فایده نداشته بلکه برای پوست مضر نیز هست.

مسوول یکی دیگر از مراکز با تاکید بر این که استفاده از بخور برای پاکسازی لازم است می‌گوید: البته ما موادی را به بخور اضافه می‌کنیم که علاوه بر پاکسازی به روشن شدن پوست کمک می‌کند. خدمات موسسه 30هزار تومان هزینه دارد و تا یک ماه دوام خواهد داشت.

با این حال بیشتر متخصصان پوست و مو معتقدند که انجام پاکسازی با روش غیر اصولی می‌تواند به پوست آسیب برساند. لطمه ای که پاکسازی غیر اصولی به پوست می‌زند در مواقعی زیاد است. اگر پاکسازی درست و اصولی انجام نشود، پوست حساس می‌شود، جای جوش باقی می‌گذارد و باعث حساس شدن مویرگ‌ها و حتی پاره شدن آنها می شود.

 در برخی از مراکز از بخور برای پاکسازی استفاده می‌شود، اگر با بخور خیلی داغ، پاکسازی انجام شود و دست‌کاری بیش از حد روی پوست صورت بگیرد، پوست شل خواهد شد.

 گاهی برخی از پزشکان هم چون با روش‌های پاکسازی آشنا نیستند این عوارض را ایجاد می‌کنند پاکسازی برای همه نوع پوست لازم است؛ اما بیش از 10 روش پاکسازی وجود دارد که بر اساس نوع پوست تعیین می‌شود. مثلا برای برخی از افراد یک پاکسازی اولیه که شامل تمیز کردن منافذ پوست از چربی و آلودگی است می‌تواند به یک پاکسازی همراه با جوان‌سازی بدل شده و برای نگهدارنده جوانی و جلوگیری از چروک و افتادگی پوست مفید است.

 بخور از مدت‌ها پیش به عنوان درمان استفاده نمی‌شود، امروزه از جریان برق برای پاک کردن منافذ پوست استفاده می‌شود چرا که بخور باعث باز شدن منافذ پوست شده و در صورت زیاد بودن حرارت برخی از آنزیم‌های پوست را از بین برده و باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود.

شاید یکی از عواملی که برخی از افراد مراکز غیر تخصصی را برای پاک‌سازی پوست استفاده می‌کنند کمتر بودن هزینه‌ها باشد؛ چرا که هزینه این خدمات در مراکز درمانی تخصصی معمولا بین 80 تا 100 هزارتومان است اما سوال این‌جا است که چه کسی پاسخگوی آسیب‌هایی است که توسط افراد غیر متخصص به پوست افراد وارد می‌شود؟

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان